« حکم ممنوع التصویری و ممنوع البیان شدن وجود ندارد»

پاسخ خاتمی به تذکر 10 نماینده مجلس

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره تذکر 10 نماینده مجلس به وزیر دادگستری برای پی گیری حکم ممنوع التصویر و ممنوع البیان شدن وی گفت که چنین حکمی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۴۹۴۹
پاسخ خاتمی به تذکر 10 نماینده مجلس

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی عصر شنبه در حاشیه مراسم ترحیم پدر محسن آرمین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا از طرف شورای عالی امنیت ملی حکمی مبنی بر ممنوع البیان شدن و ممنوع التصویر شدن شما ابلاغ شده است یا خیر گفت: چنین چیزی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که علت طرح این مباحث از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را چه می دانید گفت: من اطلاعی دراین خصوص ندارم و بهتر است از خود طراحان این مطالب و بیان کنندگان این موضوع پرسیده شود.

هفته گذشته ۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر دادگستری، خواستار ممنوعیت تصویری و ممنوعیت بیانی (سخنرانی) سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری پیشین شده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی روز یکشنبه گذشته خانه ملت، این تذکر را قرائت کرد.

جواد کریمی قدوسی، نصراله پژمان فر، علی کائیدی، سید مرتضی حسینی، سید محمد مهدی موسوی نژاد، رضا آشتیانی عراقی، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، روح الله حسینیان و مهرداد بذرپاش نمایندگان مشهد، پلدختر، قزوین، دشتستان، قم و تهران در تذکر مشترک خود خطاب به مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری بر لزوم «اهتمام جدی در اجرای حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن سید محمد خاتمی توسط قوه قضاییه» تاکید کرده بودند.

این تذکر از همان روز واکنشهای موافق و مخالف بسیاری را برانگیخته و موجب تحلیلهای گوناگون رسانه ها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
از این 10 نفر نماینده مجلس تندرو بپرسید به چه جرمی ؟ پاسخ این است كه خاتمی مجری طرح گفتگوی تمدنهاست . خاتمی فردی آگاه و آشنا به توده مردم ایران و مشكلات آنان . خاتمی تنها نماینده ملت ایران در زمینه دفاع از حقوق مردمی . خاتمی رئیس جمهور منتخب دوران خود با بیشترین آراء و محبوب دل مردم . خاتمی شجاع ترین فرد درزمینه مبارزه با فتنه گران داخلی و خارجی است .
y
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
نباید فرق قایل شد بین این آقایونی كه جزو سران فتنه بودن و افرادی كه هنوز در زندان هستند حق با 10 نفر ه
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
آقا یا خانوم y كسی كه 8 سال رئیس جمهور بوده اونم با رای 20 میلیونی و در زمان خودش مشكلات اقتصادی مردم خیلی كمتر از ریس جمهورای دیگه بوده. می دونی كه فقر باعث جرم و فساد و خیلی چیزهای دیگس كه یه پدر جلوی خانوادش شرمنده شه حالا باید این آقا ممنوع التصویر بشه!
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
من خواهش میكنم یه كارشناسی انجام بدین نسبت به خدماتی كه در طول 8سال دولت این آقا صورت گرفته نسبت به خدماتی كه در دولتهای دیگه انجام گرفته
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
بابا اینا (نمایندگان محترم (10 نفر)) از این می ترسن كه خاتمی یه بار دیگه در انتخابات بیاد و یه حماسه تاریخی دیگه ای رو رقم بزنه. همونطور كه در انتخاب دكتر روحانی نقش اصلی رو داشت.
برخی نمایندگان فقط و فقط نگران خودشونن كه دیگه رای نیارن
زكیفقیری
Australia
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
این یك حركت ریا كارانه كه شاید دسیسه راه اندازی بوده ویاازمنبعی
هدایت می شود كه هرروز انكشت روی یكی ازشخصیت ها گذاشته
وبد بینی دراداره وبدبینی درجامعه ایجاد شود .........!
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
اینه جواب 8 سال زحمت كشی آقای خاتمی... مگه آقای خاتمی چه چوب تری به شما فروختن كه اینگونه با ایشون رفتار میكنید...اگه با آقای خاتمی مشكل,خرده حسابی با ایشون دارین با مذاكره و گفت و گوی بدون حاشیه حل و فصلش كنین نه اینكه در یك مجلس اونم مجلسی كه كل مملكت شاهدش هستن جلوی همه ی مردم به یك فرد توهین و مجازات اجباری براش قانون مصوب كنید. این راه و چاره یك سیاست مدار نیست این برخورد در شان یك نماینده نیست... خداحافظ.
مهیمن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
كارنامه دولت سید محمد خاتمی به ویژه نظریه گفتگوی تمدنهای ایشان دوره طلایی بعد از انقلاب است
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
۰
۰
این نماینده ها به جایی این كه در مورد این موضوعات وقت خودشون و مردم رو تلف كنن بیان در مورد تورم، بیكاری، مفسدان اقتصادی و ... كاری بكنند حالا اگر این سید ممنوع الخروج و تصویر و ... شود مشكلات مملكت حل میشه.
به خدا همون جوری كه انرژی هسته ای حق مسلم مردم هست زندگی توام با آرامش هم حق اوناست.اینقدر موضوع واسه كار كردن وجود داره كه این موضوع آقای خاتمی توش گمه. تورا به خدا به فكر مردم باشید یه كم

نیازمندی ها