یک منبع پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد نیروهای نظامی عراق با ۹۰ دستگاه خودرو برای یورش به تکریت در العوجه متمرکز شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۴۷۹۰
ارتش درتدارک حمله به تکریت؛هلاکت ۱۶۰ تروریست

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری الغدپرس از صلاح الدین، این منبع اعلام کرد نیروهای نظامی با 90 دستگاه خودرو در العوجه مستقر شده اند تا زمینه حمله به تکریت را جهت از بین بردن اعضای گروه تروریستی داعش در این شهر فراهم کنند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد این نیروها به سلاح های مدرن مجهز هستند.

هلاکت 160 تروریست

160تروریست عضو گروهک دولت اسلامی عراق و شام ( داعش )‌و دیگر گروهکهای تروریستی در مناطق مختلف درگیری از جمله 96 تروریست در دیاله و 23 تروریست در سامرا به هلاکت رسیدند و دهها دستگاه خودرو و تانکر سوخت تروریستها نیز منهدم شد.

شبکه تلویزیونی سوریه با اعلام این خبر افزود منابع نظامی گفتند ارتش عراق تلاش داعش را برای حمله به پایگاهی در شمال عراق دفع کرد.

شورای استان نینوا نیز اعلام کرد باندهای تروریستی تعداد زیادی از مهمانسراهای شیوخ عشایر را در موصل اشغال و دارایی های آنها را سرقت کرده اند. داعشی ها همچنین از عشایر موصل باج می گیرند.

نادیه عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت : نیروهای مسلح عراقی پس از نبردهای شدید در مناطق عملیاتی صلاح الدین ، موصل ، دیاله و الانبار با پشتیبانی گسترده هوایی توانستند به باندهای تروریستی در استان صلاح الدین ضربه بزنند و مناطق العلم ، الصینیه و الشرقاط را پس بگیرند و منطقه الصدور در دیاله را پاکسازی کنند و 96 تروریست از جمله ابو عقرب ، نجم ابو صاحب و حامد رمانی از سرکرده های داعش و ابو منصور طراح حمله داعشی ها به منطقه الصدور را بکشند .

گردانهای صلح ( مردمی ) حمله تروریستی به سامرا را دفع کردند و 23 تروریست را کشتند و بقیه را مجبور به فرار کردند.

هواپیماهای سوخو نیز توانستند به کاروانی از تروریستها که در حال حرکت به سمت مرزهای سوریه بودند ضربه سنگینی بزنند که 16 دستگاه خودروی افراد مسلح و 12 دستگاه تانکر سوخت آنان منهدم شد و همه تروریستهای داخل این خودروها نیز کشته شدند.

همچنین در دو حمله انتحاری در جنوب غربی کرکوک ۶۲ نفر کشته و زخمی شدند.

کشف یک انبار سلاح های اردنی در فلوجه

نیروی مشترک شورای نجات فلوجه و نیروهای امنیتی یک انبار سلاح های اردنی را در شهر فلوجه کشف کردند.

مکی العیثاوی عضو شورای نجات فلوجه گفت :« این انبار حاوی بیش از 100 قبضه سلاح سبک و بیش از 200 خمپاره انداز و 23موشک ضد تانک و نه دستگاه خودروهای نظامی بود.»

بارزانی نوری مالکی را تهدید کرد

رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرد اگر نوری المالکی نتواند برای اتهاماتش علیه کردستان دلیل قاطعی بیاورد تاوان سخنانش را خواهد پرداخت .

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز ، دفتر مسعود بارزانی با صدور بیانیه ای به دیدار بارزانی با ایاد علاوی رئیس ائتلاف ملی عراق اشاره و تهدید کرد اتهامات نوری مالکی علیه کردستان ، خطرناک است و مالکی باید این اتهامات را اثبات کند یا تاوان چنین اتهاماتی را بپردازد .

نوری مالکی روز چهارشنبه گفته بود اربیل به اتاق عملیات داعش و تروریست ها تبدیل شده است .

وزارت نفت عراق سیطره کردها بر میدان های نفتی در کرکوک را محکوم کرد.

وزارت نفت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای پیشمرگ باید برای مقابله با گروه های تروریستی در کنار نیروهای امنیتی می ایستادند و از شرایط کنونی برای حمله به میدان های نفتی و تصرف آنها استفاده نمی کردند. این وزارتخانه در بیانیه خود از عقلای کرد خواست وخامت اوضاع کنونی را درک کنند و از نیروهای پیشمرگ بخواهند میدان های نفتی اشغال شده را تخلیه کنند تا از هرگونه عواقب احتمالی جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
هر روز می گین 160تا تروریست كشته شدن پس چرا تمام نمیشن اینا؟!
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
بارزانی همش حرف تو خالی می زنه تكنیك فرار به جلو رو در پیش گرفته
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها