وزیر ارتباطات خطاب به اپراتورهای موبایل

اگر قیمت‌ها را کم نکنید مردم تلافی می‌کنند+جدول

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که چندی پیش خواستار کاهش نرخ مکالمات موبایل از اپراتورهای تلفن همراه شده بود، جدول بالا‌ترین و پائین‌ترین نرخ مکالمات را در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی کلوب منتشر کرد.
کد خبر: ۶۹۴۷۷۸
اگر قیمت‌ها را کم نکنید مردم تلافی می‌کنند+جدول

جام جم سرا: محمود واعظی اواخر خردادماه در مراسم راه اندازی پروژه رومینگ ملی، با انتقاد از افزایش نرخ مکالمات سیم کارتهای همراه اول گفت: ۳ هفته است به خاطر افزایش قیمت همراه اول تحت فشارم و مرتب وزرای دیگر از من می‌پرسند چرا قبوض خانوده‌مان یکمرتبه ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از همراه اول می‌خواهیم در نرخ مکالماتش تجدیدنظر کند؛ در کوتاه مدت به موضوع نگاه نکنند. برای مردم ما افزایش ۲۰ درصدی قبوض موبایل رقم بالایی است و مجبور می‌شوند یک جوری تلافی این را سرتان دربیاورند.

به نقل از مهر، پس از این اظهارات، اپراتورهای ایرانسل و رایتل برای جلب رضایت وزیر تعرفه مکالماتشان را کاهش دادند و مخابرات نیز اعلام کرد با تعریف بسته‌های مکالمه‌ای برای همراه اول، نظر وزیر را جلب می‌کند.

پائین‌ترین و بالا‌ترین نرخ مکالمات موبایل

هم اکنون و با گذشت حدود یک ماه از این موضوع، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با درج جدول نرخ مکالمات موبایل در صفحه اجتماعی‌اش در کلوب، پایین‌ترین و بالا‌ترین نرخ مکالمات با موبایل را اعلام کرد و آن را امکانی برای کاربران برشمرد تا با شفاف سازی به وجود آمده، سرویس موردنظرشان را انتخاب کنند.

در این جدول پایین‌ترین نرخ مکالمات با رنگ سبز و بالا‌ترین نرخ مکالمات با رنگ صورتی مشخص شده است


واعظی در صفحه اجتماعی‌اش گفت: با توجه به اینکه مدتی راجع به تعرفه‌های تلفن همراه مسائل و سوالاتی در جامعه مطرح شده تصمیم گرفتم مطالبی در این خصوص بیان کنم.

وی با اشاره به این جدول که تعرفه هر دقیقه مکالمه اپراتورهای تلفن همراه را به تفکیک مشخص کرده افزود: از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ایجاد فضای رقابتی سالم در ارائه خدمات و تضمین رعایت حقوق کلیه ذینفعان اعم از حاکمیت – اپراتور‌ها و به ویژه مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایجاد تعدد اپراتورهای ارائه کننده خدمات ارتباطی متضمن همین موضوع است به نحوی که در حوزه ارائه خدمت به مشترک رقابت بوجود آمده و مشترک حق و امکان انتخاب سرویس از نظر قیمت و کیفیت و شرایط مدنظر خود را می‌یابد.

واعظی تصریح کرد: با توجه به سراسری شدن نرخهای پایه خدمات و شفاف شدن تعرفه براساس نرخهای پایه اعلامی، امکان انتخاب براساس شرایط، برای کاربران به وجود آمده است.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه رومینگ ملی در مرحله نخست و مبادله تفاهم نامه در فاز دوم گفت: در آینده‌ای نزدیک نیز این پروژه میان اپراتور‌ها ایجاد می‌شود که این موضوع باعث به وجود آمدن شرایط پوشش کامل ارتباطی برای همه اپراتورهای فعال در حوزه ارائه خدمات تلفن همراه خواهد بود؛ براین اساس انتظار و پیش بینی ما این است که تشدید شرایط رقابت برای کاهش تعرفه‌های ارائه سرویس در بازار موبایل به نفع مشترکین و افزایش کیفیت سرویس و نهایتا ارتقاء سطح رضایتمندی مشترکین به نحو مطلوبتری حاصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها