مهاجم تیم ملی آلمان از رکوردشکنی می‌گوید

کلوزه: همه چیز مثل یک خواب بود

میروسلاو کلوزه از بازی رویایی تیم ملی آلمان مقابل برزیل به عنوان یک خواب یاد می کند.
کد خبر: ۶۹۴۱۶۱
کلوزه: همه چیز مثل یک خواب بود

به گزارش جام جم ورزشی، مهاجم افسانه‌ای لاتسیو و تیم آلمان با به ثمر رساندن یک گل دیگر به بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد. مصاحبه او را با کوریره دلاسرا می‌خوانید.

باورکردنی بود هفت گل بزنی؟

باورم نمی‌شود. راستش برای پیروزی در این مسابقه آمده بودیم، اما اصلا در خواب هم نمی‌دیدم که بتوانیم با چنین نتیجه‌ای برزیل بزرگ را شکست دهیم. آن چند دقیقه نیمه نخست عجیب بود. در همان زمان موفق شدیم برزیل را از پای درآوریم.

سرانجام موفق شدی رکورد رونالدو را بشکنی. چه نظری در این خصوص داری؟

وقتی چنین رکوردی می‌زنید و در جام‌جهانی به چنین دستاورد فردی‌ای می‌رسید، در پوست خود نمی‌گنجید. پشت سر گذاشتن بازیکن بزرگی مانند رونالدو در جام‌جهانی اتفاقی است که نمی‌توانید بسادگی از آن عبور کنید. مدت‌ها مردم از من سوال می‌کردند بالاخره در کدام بازی گل شانزدهم خود را به ثمر می‌رسانم. این‌که در برابر برزیل به چنین افتخاری رسیدم برای من ارزشمند است.

ضربه اولیه شما از سوی دروازبان برزیل مهار شد. کمی خوش اقبال نبودی؟

باید از توماس (مولر) تشکر کنم که چنین موقعیتی برایم ایجاد کرد. در طول این جام همه بازیکنان برای چنین شرایطی تلاش کردند. این احساس حتی قبل از جام نیز برایم ملموس بود. ثبت ١٦ گل در چهار جام‌جهانی، کاری است که نمی‌توانید به تنهایی انجام دهید.

بعد از نیمه اول که چنین نتیجه‌ای رقم خورد و همچنین رکورد جدیدی خلق کردید، در رختکن چه می‌گفتید؟

نمی‌دانستیم چه رخ داده. عجیب بود. برای خود ما هم باورکردنی نبود. این‌که در شش دقیقه چهار گل بزنیم، فراتر از حد تصورمان بود. حتی حالا که دارم با شما صحبت می‌کنم فکر می‌کنم خواب هستم.

واکنش مربی‌تان بعد از برد تاریخی چه بود؟

یواخیم ما را برای بازی نهایی آماده می‌کرد. گفت با این‌که این نتیجه تاریخی ثبت شده، ولی تا قهرمانی هنوز یک گام باقی مانده است. واقعا اگر قهرمان نشویم همه چیز خراب می‌شود.

مردم آلمان سر از پا نمی‌شناسند. آنها اکنون به این‌که تیمی افسانه‌ای دارند، افتخار می‌کنند.

این برد نتیجه اعتماد همیشگی مردم به ما بود. در طول سال‌های اخیر همیشه از این‌که به‌رغم بازی‌های زیبا نمی‌توانیم نتیجه بگیریم مورد انتقاد قرار می‌گرفتیم، ولی نشان دادیم که هم می‌توانیم زیبا بازی کنیم و هم نتیجه بگیریم.

بهترین بازیکن تیمتان چه کسی بود؟

نام بردن از یک بازیکن برای چنین شبی شاید درست نباشد، اما تونی (کروس) و سامی (خدیرا) در نیمه اول عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. نمی‌توان از فیلیپ (لام) و باستیان (شواین اشتایگر) چشم‌پوشی کرد. کلا در بازی دیشب همه عالی ظاهر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها