با افزایش نرخ چاقی تقاضا‌ها برای دستیابی به وسایل آشپزخانه که شمارش کالری را راحت می‌کنند، بالا رفته است؛ از همین رو یک شرکت آمریکایی نمونه اولیه مایکروویوی را ساخته است که می‌تواند تعداد کالری‌های غذا را بشمارد.
کد خبر: ۶۹۳۹۲۰
ماکروویویی که کالری غذا را اندازه می‌گیرد+عکس

جام جم سرا: نسخه اولیه این دستگاه که توسط شرکت «جنرال الکتریک» ساخته شده است از امواج مایکروویو استفاده می‌کند؛ بطوریکه این امواج را در غذا عبور داده و چربی و آب غذا و در نتیجه کالری آن را می‌شمارد.

این دستگاه با انتشار امواج مایکروویو، خصیصه‌های خاص غذایی را بر اساس چگونگی عبور امواج از درون غذا در زمانی که با مولکول‌های چربی یا آب روبرو می‌شود، تشخیص می‌دهد. با این وجود، این دستگاه امواج کافی برای پخت غذا منتشر نمی‌کند.
به نقل از ایرنا، دستگاه مذکور کالری موجود در غذا را با استفاده از یک معادله منحصر به فرد که محققان این شرکت در عرض سه سال ابداع کردند، می‌شمارد. در این معادله با محاسبه شمارش چربی و آب، ارزش غذایی مابقی ماده غذایی محاسبه می‌شود. این دستگاه نیازی ندارد که ترکیب پروتیین‌ها، کربوهیدرات‌ها و قند‌ها را بداند زیرا در این معادله به آن‌ها پرداخته می‌شود اما چگونگی پرداختن به آن‌ها در این معامله فاش نشده است.

هنوز معلوم نیست که این دستگاه چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها