برخورد هماهنگ و ساختار یافته تیم مراقبتی، از جمله مهارت های بیان خبر ناگوار به بیماران و همراهان آنها محسوب می شود.
کد خبر: ۶۹۳۰۲۶
طرز بیان خبر بد، مهارتی مهم برای پرستاران

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به استناد خلاصه مقاله «مهرزاد کیانی» و «شبنم بزمی» از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیان خبر ناگوار موضوعی است که بسیاری از صاحبان حرف پزشکی به تناسب شغل و زمینه فعالیتشان ممکن است با آن برخورد کنند.

براساس این گزارش، هر خبری که به صورت جدی و منفی بر دیدگاه بیمار نسبت به آینده وی تأثیر بگذارد، خبر ناگوار با خبر بد تلقی می شود.

پرستاران به علت تماس مستقیم و مداومی که با بیماران و خانواده و نزدیکان آنان دارند نیز در موارد متعددی در موقعیت هایی قرار می گیرند که حاصل آن آگاه سازی بیمار یا بستگان نزدیک وی از یک موضوع ناراحت کننده و ناگوار یا یک خبر بد است بنابراین بیان خبر ناگوار به عنوان یک مهارت مهم برای پرستاران تلقی می شود.

گرچه ممکن است در موارد متعددی در میان اعضای تیم مراقبتی موضوع بیان خبر ناگوار برعهده پزشک قرار گیرد، اما در همین موارد هم، وظیفه توصیف و تشریح وضعیت موجود و خبر ارائه شده، بحث درباره آن و شنونده سخنان بیمار و بستگان وی بودن و نهایتا پاسخگویی به سوالات آنان از امور مهمی است که توسط کادر پرستاری به انجام می رسد.

در این موارد برخورد هماهنگ و ساختار یافته تیم مراقبتی، سبب وصول بهترین نتایج خواهد بود.

توان برقراری ارتباط با دیگران، استفاده از مهارت های ارتباطی، عدم استفاده از عبارات و اصطلاحات پیچیده پزشکی، توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی بیماران و خانواده های آنان در کنار خصیصه های فردی مخاطبان، آماده سازی بیمار و بستگان برای بیان پیش آگهی از جمله روند سخت پیشروی بیماری و نیز مراقبت های تسکینی اقدامات مهمی است که توسط کادر پرستاری به انجام می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها