یک متخصص طب سنتی با بیان راه‌های درمان انواع سردرد هنگام روزه‌داری گفت: طب سنتی برای سردردهای میگرنی،کم خونی و سینوزیتی توصیه‌های ویژه دارد.
کد خبر: ۶۹۲۵۰۳
روش‌های خانگی برای درمان سردرد هنگام روزه‌داری

جام جم سرا: غلامرضا کردافشاری در رابطه با راه درمان انواع سردرد در هنگام روزه‌داری با استفاده از طب سنتی گفت: سحری نخوردن یکی از علل سردرد به هنگام روزه داری است به همین دلیل روزه داران هرگز بدون سحری روزه نگیرند و اگر خواب ماندند در افطار بعدی با آب گرم و خرما افطار را باز کنند و در خوردن وعده شام بعد از افطار، عجله نکنند.

سردرد میگرنی و کلاهخودی

وی ادامه داد: در سردرد از نوع میگرنی (درد شقیقه)‌ باید مقداری عسل را با یک لیوان آب جوش مخلوط و کمی آب لیموترش در آن بریزید و یک بار بعد از سحری و یک بار شب قبل از خواب میل کنید.

سردرد ناشی از کم خونی

این متخصص طب سنتی افزود: اگر سردرد ناشی از کم خونی است، عسل را با آب جوش شربت کرده و بدون آب لیمو ترش مصرف کنید.

سردرد سینوزیتی

وی ادامه داد: روزه‌دارانی که دچار سردرد ناشی از سینوزیت شده‌اند و درد آن در هنگام روزه برایشان مشکل‌ساز شده از سیستم تخلیه بخور و مخلوطی از روغن بنفشه یا بنفشه بادام هر شب قبل از خواب استفاده کنند.
این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن رقیق چای باعث کاهش سردرد در این ایام می شود و کم‌کم باید مقدار مصرف چای را کم کنند تا در زمان روزه دچار سردرد نشوند. همچنین روزه داران باید حتماً وعده سحری بخورند تا طی روز احتمال سردرد کمتر شود.(افکارنیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها