از محمد پروین و آتیلا حجازی تا هوتن قلعه‌نویی و امیر عابدزاده

داستان دنباله‌دار آقازاده‌های فوتبالی

داستان آقازاده های فوتبالی داستانی طولانی و البته پر از نکته است. صحبت از بازیکنانی است که با استفاده از شهرت پدرانشان فرصت حضور در سطح اول فوتبال ایران را پیدا کردند.
کد خبر: ۶۹۲۱۴۴
داستان دنباله‌دار آقازاده‌های فوتبالی

به گزارش جام جم ورزشی؛ امیر عابدزاده در پرسپولیس قرار بود میراث دار پدرش باشد اما هنگامی که جایی برای یافتن در ترکیب این تیم پیدا نکرد راهی راه آهن شد، جایی که پدرش قرار است در آن مربی دروازه بان ها باشد. عابدزاده کوچک از وقتی که یک کودک خردسال بود به همراه پدرش به تمرینات پرسپولیس می رفت و از همان روزها احمدرضا نوید این را می داد که امیر تبدیل به بهترین دروازه بان ایران می شود. در سال های بعد عابدزاده کوچک ابتدا به انگلیس رفت و سپس راهی آمریکا شد تا در یک تیم گمنام آمریکایی به نام لس آنجلس بلوز بازی کند. اما دست تقدیر امیر عابدزاده را به پرسپولیس کشاند تا او یکی از سه دروازه بان پرسپولیس باشد.

احمدرضا عابدزاده که همیشه از خورده شدن حقش در پرسپولیس و در این فوتبال می گوید هرگز از این نگفت که پسرش با چه متر و معیاری و بر اساس کدام توانایی به ناگاه سر از باشگاهی همچون پرسپولیس درآورد. آیا اعتبار عابدزاده در فوتبال برای اینکه پسرش بازیکن تیمی همچون پرسپولیس شود کافی بود؟ امیر عابدزاده با استفاده از اعتبار و شهرت پدرش به این فوتبال آمد و این حقیقتی غیر قابل انکار است. عابدزاده کوچک در راه آهن قرار است جای چه کسی را بگیرد و از ورود کدام دروازه بان به این تیم جلوگیری کند؟ ای کاش احمدرضا عابدزاده پاسخی برای این پرسش داشته باشد.

البته داستان آقازاده های فوتبالی به همین جا ختم نمی شود. هنوز فراموش نمی کنیم روزهایی را که آتیلا حجازی تنها با کمک نام بزرگ پدرش به ترکیب استقلال راه یافت. شاید اگر پدرش نبود او هیچ وقت چنین فرصتی پیدا نمی کرد. اما این داستان تکراری نمونه های دیگری هم دارد. ما هنوز فراموش نکرده ایم زمانی را که علی پروین تنها پسرش یعنی محمد را روانه ترکیب ثابت پرسپولیس کرد آن هم در حالی که محمد پروین تنها 17 سال داشت. محمد که قرار بود به زعم پدرش یکی از برترین ها شود اکنون جایگاهی در سطح اول فوتبال ایران ندارد. او حتی پس از جدایی از پرسپولیس در تیم های دیگری در لیگ برتر بازی کرد اما هرگز در حد یک بازیکن متوسط هم نبود.

پدیده آقازاده های فوتبالی با هوتن قلعه نویی تنها پسر امیر قلعه نویی وارد فاز دیگری شد. او که به راحتی با استقلالی ها تمرین می کند نامش در لیست سهمیه های زیر 23 سال این باشگاه رد شده است و این یعنی خورده شدن حق یک بازیکن زیر 23 سال در باشگاه استقلال.

این رویه همچنان ادامه دارد، پسر یحیی گل محمدی این روزها آزادانه به تمرین ذوب آهن رفت و آمد می کند، پسر علیرضا منصوریان در تمرینات نفت حضور دارد، پسر کریم باقری نیز سال گذشته در تمرینات پرسپولیس و امسال در تمرینات راه آهن حضور داشت و دارد و ...

این است حکایت آقازاده های فوتبالی. همان هایی که از بها دادن به بازیکنان جوان صحبت می کنند اینک با دادن یک فرصت غیرمنصفانه به پسرانشان حق یک بازیکن جوان را بدون هیچ دلیلی تضییع می کنند. این آقازاده های نازپرورده را می توان یکی از ضعف های فوتبال ایران معرفی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها