رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت گودهای بابک زنجانی گفت: مراحل کوبش گود ایران زمین در حال انجام است، اما درباره گود خدامی با عمیق تر شدن ترک های خیابان ولیعصر خطر جدی حس می شود.
کد خبر: ۶۹۲۰۹۱
چه خبر از گودهای بابک زنجانی ؟

محمد سالاری درباره پروژه های نیمه تمام بابک زنجانی اظهار کرد: مراحل کوبش لایه لایه گود ایران زمین در حال انجام است. به موجب توافقنامه بین شورای شهر، شهرداری و قوه قضائیه، دستگاه قضائی مجوزی صادر کرد تا شهرداری از محل ماده 55 قانون شهرداری ها مبلغی را هزینه و نسبت به پر کردن 15 متر از گود با خاکریزی و کوبش لایه لایه با همکاری مشاور پروژه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری برای مقاوم سازی باقی گود نیز نسبت به ساخت سازه نگهبان تا سطح خیابان اقدام می کند تا تحکیم جداره های گود انجام شود و شاهد ریزش خیابان یا آسیب رسانی مجدد به شهروندان نباشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره گود خیابان خدامی نیز گفت: درباره گود خدامی هم احساس خطر جدی می شود؛ زیرا گزارش شهروندان و بازدیدهای ما نشان می دهد که ترک های خیابان ولیعصر در حال افزایش هست.

وی اضافه کرد: در جلسه ای که چند روز پیش با شهردار منطقه 3 داشتم، وی پیرو تصمیمات مصوب جلسه کمیسیون شهرسازی که در هفته های پیش با حضور ایشان اتخاذ شده بود، از قوه قضائیه مجوز هزینه کرد از محل منابع ماده 55 قانون شهرداری ها را گرفته است.

سالاری گفت: شهرداری منطقه سه گزینه را برای ایمن سازی این گود پیشنهاد کرده است: اول اینکه گود از خاک پر شده و لایه لایه کوبیده شود. دوم اینکه سازه قبلی و نقشه های مصوب پروژه تا سطح خیابان با تغییراتی اجرا شود که بیشتر متمرکز بر تحکیم جداره های گود باشد. گزینه سوم نیز مقاوم سازی جداره های گود با سازه نگهبان است.

وی تصریح کرد: ما در جلسه اولیه با پر کردن با خاک که بیشتر مد نظر شهرداری بود، مخالفت کردیم، زیرا چه در صورت آزادی مالک پروژه و چه در صورت مصادره املاک وی توسط دولت و برگزاری مزایده و واگذاری ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی، بالاخره یک روز این ملک مجددا گودبرداری خواهد شد، بنابراین پر کردن آن با خاک تنها هزینه ای مضاعف برای شهرداری به همراه دارد.

سالاری گفت: به همین جهت قرار شد شهرداری منطقه بین دو گزینه اتمام پروژه یا ساخت سازه نگهبان بررسی و شرکت هایی را انتخاب کند که برای اجرای گزینه مطلوب اقدام کند. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها