یواشکی روزنامه ها

حمل بمب با الاغ

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۹۱۵۷۶
دلواپسان یقه فردوسی‌پور را هم گرفتند

کیهان: شیطنت رسانه‌ای در خدمت خواست آمریکا

روزنامه کیهان نوشت: رییس دفتر رییس جمهور و سخنگوی وزارت خارجه ادعای انصراف کشورمان از حمید ابوطالبی و معرفی نهاوندیان به جای وی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل را تکذیب کردند.

«مرضیه افخم» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم اخبار منتشره در برخی سایت‌های مبنی بر معرفی دکتر نهاوندیان به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: خبر منتشر شده گمانه‌زنی رسانه‌ها است و این موضوع صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «فرد جدیدی معرفی نشده است. همچنین محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور که در گفت‌وگو با روزنامه خراسان برخی از شایعات درباره رفتن وی به نیویورک برای تصدی پست نمایندگی ایران در سازمان ملل را کاملاً بی‌پایه دانست. وی درباره این سؤال که آیا برخی از شنیده‌ها در مورد تصدی پست نمایندگی ایران در سازمان ملل توسط جنابعالی و رفتنتان به نیویورک صحت دارد؛ تأکید کرد: کاملاً بی‌پایه است.

پیش از این سایت انتخاب در اقدامی سؤال برانگیز و همسو با قصد آمریکایی‌ها برای انصراف ایران از نامزد معرفی شده، مدعی شده بود نهاوندیان گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل است چرا که سالها در آمریکا مقیم بوده است و گرین کارت آمریکا را دارد و به عبارتی شهروند آمریکا محسوب می‌شود.

انتخاب حتی سراغ زیبا کلام نیز رفته و از قول وی نوشته بود اعزام نهاوندیان بسیار خوب و عقلانی است. بنده معتقدم نهاوندیان بهترین گزینه است. در واقع هرچه فکر می‌کنم که چه کسی در این شرایط- که می‌خواهیم با آمریکا تنش‌زدایی کنیم- می‌تواند به بهترین شکل ممکن مثمرثمر باشد، کسی بهتر از نهاوندیان به ذهنم نمی‌آید و نمی‌شناسم.

یادآور می‌شود 5 ماه است حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر رییس جمهور) با وجود معرفی شدن از سوی ایران، نتوانسته در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل حضور پیدا کند و نمایندگی او با کارشکنی آمریکا در امر صدور ویزا مواجه شده است.

با سلطنت‌طلب‌ها و آنهایی که می‌گوییم منافق دوست بودم!

کیهان آورده است: نعیمه اشراقی می‌گوید در شبکه‌های اجتماعی با سلطنت‌طلبان و منافقین دوست است.

وی در مصاحبه با تماشاگران درباره دوستانش در شبکه‌های اجتماعی و بخصوص فیسبوک می‌گوید: من درخواست دوستی کسانی را که تقاضای دوستی داشتند بدون شناخت از آنها و یا هیچ گزینشی می‌پذیرفتم. مثلاً از سلطنت‌طلب‌ها و سازمان مجاهدین که ما به آنها منافقین می‌گوییم در صفحه من حضور داشتند تا داخلی‌های تندرو، اصولگراهای تندرو و میانه‌رو، اصلاح‌طلب‌ها و... طیف وسیعی از انواع تفکرها.

وی که مدیرعامل شرکت نفت کیش است ادامه می‌دهد: حسن‌آقا [از ماجرای این کامنت] ناراحت شده بودند. خیلی از این موضوع ناراحت شدم و نمی‌فهمیدم چه اتفاقی می‌افتد [چون گویا کسی آی.دی مرا هک کرده بود] اما یک روز متوجه شدم کار چه کسی است و به اصطلاح مچ‌اش را گرفتم. متوجه شدم رمز عبور مرا داشت و آن مطالب را می‌گذاشت. ایشان از آشنایان بود و به هر حال عذرخواهی کرد، می‌گفت فکر نمی‌کرده کار اشتباهی انجام می‌دهد.

اشراقی درباره لباس نامناسب دخترش در خارج اظهار داشت: دختر من از سن 18 سالگی برای ادامه تحصیل از ایران رفت. بچه‌ها در غربت خیلی سختی می‌کشند. مرکزی به نام «مرکز نخبگان ایالت انتاریو» هست که در آنجا طرح دخترم و تیم آنها برنده می‌شود. زمانی که نعیما را صدا کرده‌اند که تیم‌شان مقام اول را کسب کرده بسیار مسرور و هیجان‌زده شد. خب کانادا هم خیلی سرد است و اکثر مواقع نمی‌توان بدون پوشش گرم از منزل خارج شد گاهی دما تا منهای 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در آن مقطع زمانی نیز هوا سرد بود و نعیما با پالتو به سالن رفته بود و برایم توضیح داد به دلیل گرمی هوای داخل سالن و تاریکی فضا (زیرا سن با نور بیشتری روشن بوده) پالتو را درآورده است و زمانی که اسمش را صدا زدند، به قدری هیجان زده شده بود که اصلاً دیگر به لباس‌اش فکر نکرده و برای دریافت جایزه‌اش روی سن رفته است.

او می‌گوید برای اینکه بستگان از آن عکس دلخور نشوند، مجبور شده عکس را فتوشاپ کند.

وی همچنین از تمایل خود برای سفر به خارج در گذشته خبر داده و می‌گوید: چهارم نظری که درسم تمام شد، تصمیم گرفتم از ایران بروم. اتفاقاً دایی‌ام هم خیلی کمک کردند. با آقا هم که صحبت کردم، گفتند من مخالف نیستم اما دلواپس می‌شوم. اما نمی‌توانم جلوی تو را بگیرم. همه کارهایم آماده شد که بروم آلمان برای ادامه تحصیل ولی مادرم مخالفت کرد. چون پدرم هم فوت کرده بود و مادرم گفت اگر پدرت زنده بود، نمی‌گذاشت تنها بروی. در خانواده ما همیشه افکار روشنی بوده و راجع به ادامه تحصیل هیچ ممانعتی نبوده. برای دختر من هم ممانعتی وجود نداشت. من فکر می‌کنم که فرزند را باید درست تربیت کرد و بعد خیال آدم راحت است.

اشراقی درباره ارتباط خانواده‌شان با خانواده رهبرانقلاب می‌گوید: ایشان همیشه بعد از فوت امام و تقریباً زمانی که مادر بزرگم زنده بودند، سالی دوبار به منزل مادربزرگم تشریف می‌آوردند. همیشه بیشتر جو دوستانه‌ای بوده و از خاطراتشان گفته‌اند و همیشه نسبت به پدرم اظهار محبت می‌کردند و مثلاً خاطراتی از جد پدری‌ام می‌گفتند، وقتی می‌آمدند خانه امام، آن حال و هوای امام زنده می‌شد و خاطراتشان. خانواده رهبری خانواده خوبی هستند. ساده و بی‌تکبر و خیلی راحت هستند. در جمع‌هایی که هستیم معمولاً بحث سیاسی نمی‌شود و خانواده خیلی محترمی هستند. به خصوص یکی از دخترانشان که عروس آقای محمدی گلپایگانی هستند خیلی دوست داشتنی است.

چه کسی به داد بورس می‌رسد؟!

کیهان در ادامه آورده است: «6 ماه است بورس روند نزولی شدید دارد و موجب زیان سهامداران شد. اما دولت کاری برای سهامداران نمی‌کند.»

این موضوع را سایت الف منتشر کرد و با اشاره به برخی وعده‌های اقتصادی دولت نوشت: اکثر سهام‌ها با افت 50 درصد یا بالاتر مواجه بوده است. نزول شدید بورس باعث بی‌اعتباری بورس می‌شود. دکتر روحانی در دوران انتخابات از بورس حمایت کرد و این موضوع بعد از انتخاب ایشان به ریاست جمهوری باعث خوش‌بینی به بازار بورس شد. در 6 آبان سال 92 رییس جمهور پس از گزارش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد 113 درصدی ارزش بازار بورس در جلسه هیئت دولت با مثبت خواندن حضور مردم در بازار سرمایه بر حمایت از این بازار تأکید کرد. وزیر اقتصاد نیز از بازار سرمایه اعلام حمایت نمود. مردم هم با اعتبار سخنان رییس جمهور و حمایت صدا و سیما در سقف و اوج قیمت‌ها در این بازار سرمایه‌گذاری کردند. سپس طبق مصوبه هیئت وزیران خصوصی‌سازی اقدام به عرضه سهام‌های بانکی، خودرو و... نمود که تقریباً باعث جمع‌آوری نقدینگی بالایی از مردم شد در دی ماه سال 92 بورس شروع به نزول کرد.

الف می‌افزاید: با توجه به اینکه بورس نبض اقتصاد کشور است و اگر بورس سقوط کند کار و تولید سقوط کرده است، سؤالاتی پیش می‌آید که باید از رییس جمهور پرسید؛ لطفاً نحوه مهار تورم در این 6 ماه را گزارش دهید. با توجه به اینکه همه اجناس گران شده و حتی قیمت مسکن و دلار نیز تفاوتی نکرده است چگونه تورم را مهار نموده‌اید؟ وضعیت قدرت خرید مردم در دولت شما چگونه است؟

در ادامه این تحلیل آمده است: مردم به اعتماد سخنان رییس جمهور و اعلام حمایت ایشان در اوج قیمت‌ها اقدام به خرید کرده‌اند. حال با گذشت 6 ماه سرمایه آنها به نصف تقلیل یافته است. باید از آقای رییس جمهور سؤال کرد آیا جمع‌آوری نقدینگی با نابودی سرمایه و اعتماد مردم و پایین آوردن تورم به هر نحو به صلاح کشور و اقتصاد است؟ سهامداران نیز می‌توانستند به جای سرمایه‌گذاری در کار و تولید همانند سایر دلال‌ها در دلار و مسکن سرمایه‌گذاری کنند. سهامداران انتظار داشتند آقای رییس جمهور به جای تماشای فوتبال در اوج نزول بازار بورس، به وضعیت بازار رسیدگی کنند.

نویسنده تأکید می‌کند: حتی دولت‌هایی که اقتصاد در آن آزاد است همیشه از بورس که نبض اقتصادی کشور است حمایت می‌کنند و مانع ضرر سهامداران می‌شوند. مثلاً در سال 1914 بازار سهام آمریکا سقوط کرد که دولت برای جلوگیری از ضرر سهامداران بازار را چندین ماه تعطیل کرد. متأسفانه ارزش سهام‌های بورس تهران بیش از 50 درصد سقوط کرده است ولی تا به حال غیر از وعده‌های خالی هیچ نصیب سهامداران نشده است.

نمره تجدیدی اپوزیسیون به روحانی!

روزنامه کیهان نوشت: عناصر ضد انقلاب در نشست مشترک با برخی اصلاح‌طلبان فراری در واشنگتن نسبت به تغییر وضعیت به نفع اپوزیسیون در دولت جدید ابراز ناامیدی کردند.

اخیراً نشستی با عنوان مروری بر کارنامه روحانی در دانشگاه جرج واشنگتن برگزار شد. جو استورک نایب رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیدبان حقوق بشر با بیان اینکه روحانی تغییر چشمگیری نداده گفت: نشان دادن کلید توسط روحانی می‌توانست یک امید باشد برای یک تغییر بزرگ اما او قدرتی ندارد.

مهرانگیزکار از عناصر سلطنت‌طلب و همسر سیامک پورزند نیز گفت: حرف‌ها، وعده‌ها و حتی منشور حقوق شهروندی روحانی دلگرم کننده نبوده است. روحانی حتی به اعدام‌های گسترده اعتراضی نشان نداد و معلوم بود که او به سادگی از پس این کارها برنمی‌آید.

همچنین جلیل روشندل از اعضای سازمان فدائیان خلق که چند سالی است لیبرال دموکرات شده در نشست مذکور گفت: روحانی با رأی شکننده‌ای انتخاب شده. دولت او اگر درباره رابطه با آمریکا یک قدم جلو رفته دو قدم عقب آمده است. من نمی‌توانم نمره مردودی به کارنامه روحانی بدهم اما کارنامه دولت، تجدیدی است.

مهدی عربشاهی از اعضای متواری دفتر تحکیم نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از وعده‌های حسن روحانی از جمله وعده رفع فیلترینگ فیس‌بوک، آزادی در دانشگاه‌ها، بحث حصر موسوی و کروبی و... اصلاً اجرایی نشده است.

وی با تأکید بر این که دولت روحانی نیاز به اصلاحات دارد به مواردی اشاره کرد و گفت: دولت روحانی نیاز به برنامه‌ریزی فوری برای رفع نقض حقوق بشر دارد. همچنین باید اصلاحاتی همچون تغییر دو وزیر دادگستری و کشور را در دستور کار خود قرار دهد و به مطالبات جامعه مدنی به ویژه پیش زمینه‌های سازماندهی تشکل‌ها اقدام کند.

در نشست مذکور امیرحسین گنج بخش گفت: «چاره‌ای جز اتحاد بر ضد ولایت نیست». رجب مزروعی اصلاح‌طلب مقیم بروکسل نیز گفت: دولت هنوز در مبارزه با فساد کار چشمگیری نکرده است و کارنامه دولت در این یکسال حرفی برای گرفتن ندارد.

از سوی دیگر علی افشاری از دیگر اعضای فراری دفتر تحکیم و از برگزار کنندگان جلسه به وعده‌های روحانی اشاره کرد و گفت: آینه سیاسی هر دولت استاندارها هستند ولی حسن روحانی در مورد انتخاب استاندارها ضعیف عمل کرده است.

او با بیان این که حسن روحانی در زمینه دموکراسی وعده خاصی نداده بود و پیشینه او نیز نکته روشنی در این زمینه نداشت گفت: این در حالی است که خود روحانی معتقد است که انتخاب او و کابینه‌اش منطبق بر دموکراسی و تعریف آن است.

علی افشاری با تهیه لیستی از وعده‌های انتخاباتی روحانی می‌گوید: روحانی نتوانست کار موفق و در خور دفاعی در یک ساله اول کاری خود ثبت کند.

به گزارش جرس وی در لیست وعده‌های روحانی به مواردی اشاره کرد که دولت روحانی آنها را مسکوت گذاشته و یا در آنها موفق نبوده است. تحقق بازگشت ایرانیان، کاهش برخوردهای پلیسی امنیتی، رفع حصر موسوی و کروبی و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، گسترش مشارکت سیاسی، بهبود حقوق شهروندی، احیای سازمان برنامه و بودجه، کاهش محدودیت‌های آزادی بیان و اجتماعات، رونق فعالیت حزبی و مواردی از این دست جزو لیست وعده‌های روحانی بود که افشاری عملکرد دولت را در آنها ضعیف و ناکارآمد خواند.

شما چرا نگرانید؟!

کیهان آورده:پس از بازگشت تیم ملی فوتبال از مسابقات جام‌جهانی برزیل برخی حواشی غیرورزشی ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

رسانه‌ها که تا پیش از این به دلیل پرهیز از حاشیه‌سازی جهت موفقیت تیم ملی کشورمان این مسائل را مسکوت گذاشته بودند، این روزها را فرصت مناسبی می‌دانند تا با پرسش از مسئولین برخی ابهامات موجود را برای افکار عمومی برطرف کنند. یکی از اقدامات سوال‌برانگیز اختصاص هزینه میلیاردی بیت‌المال جهت اعزام عده‌ای تحت عنوان هنرمند برای تماشای مسابقات جام‌جهانی بود، افرادی که برخی از آنان کمترین التزامی به قوانین جمهوری اسلامی ایران نداشته و حتی با اظهارنظراتی طلبکارانه این سفر را که با هزینه عمومی صورت گرفته، سفری شخصی عنوان کردند.

در شرایطی که افکار عمومی به حق خواستار پاسخگویی مسئولان درخصوص چنین هزینه غیرقابل توجیه اموال عمومی هستند و در حالی که رسانه‌ها به دنبال بانیان این بذل و بخشش میلیاردی می‌گردند، مجله «همشهری جوان» در شماره 461 خود با تیتری جانبدارانه بر روی جلد نوشت «هنرمندان اعزامی به برزیل آخرین قربانیان قضاوت‌های شتابزده؛ تمومش کن!» این اقدام همشهری جوان به عنوان یکی از مجموعه مجلات شهرداری تهران، بیش از پیش به این شایعه دامن زد که بخشی از هزینه این اعزام را شهرداری تهران متقبل شده است. اکنون مناسب است مسئولان شهرداری تهران نسبت به این شبهه ایجاد شده، شفاف‌سازی نمایند و یا مسئولان مجله همشهری جوان توضیح دهند که چرا چنین تیتری را به عنوان تیتر اصلی مجله خود برگزیده‌اند. و چرا پرسش از حیف و میل بیت‌المال باعث نگرانی آنها شده است؟!

خراسان: خبر خوش برای فرزندان شهدا

روزنامه خراسان نوشت: در حالی که بر اساس ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، کلیه دستگاه ها مکلف شده اند در چارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود، حداقل 25 درصد نیازهای استخدامی خود را از اقشاری چون فرزندان و همسران شهدا تامین کنند، شنیده شده بر اساس بخشنامه بهمن ماه سال 1390 وزارت آموزش و پرورش، این اولویت برای استخدام فرزندان شهدا مورد بی توجهی قرار گرفته بود که با شکایت واصله به دستگاه قضایی، این بخشنامه ابطال و لغو آن طی روزهای اخیر به دولت اعلام شد.

آرمان: هزینه افطاری لاریجانی برای امور خیریه

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که برنامه افطاری‌های امسال رییس مجلس در ماه مبارک رمضان لغو و هزینه آن صرف امور خیریه و کمک به ایتام خواهد شد. بر اساس این گزارش رییس مجلس به سنت گذشته در اولین روز ماه مبارک رمضان میزبان ایتام کمیته امداد و بهزیستی بود و افطاری با سفرای کشور‌های اسلامی در ایران نیز برنامه دیگر دکتر لاریجانی در ماه رمضان است. برخلاف سال‌های گذشته رییس مجلس هیچ میهمانی دیگری برگزار نخواهد کرد و هزینه آن صرف امورخیریه خواهد شد. در سال‌های گذشته رییس مجلس میزبان گروه‌های مختلفی از فرهنگیان، خبرنگاران، مقامات و مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و خانواده‌های آنان، دیوان محاسبات، حفاظت مجلس، کارکنان قوه مقننه و کتابخانه مجلس بود.

دستور روحانی درباره یک دانشگاه خاص

آرمان آورده است: بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر حجت‌الاسلام روحانی به وزارت علوم، مقرر شده با توجه به پیشنهاد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و موافقت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مجوز تاسیس و راه‌اندازی شعب دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمومنین(ع) که به همت آیت‌ا... موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و به‌منظور ترویج معارف شیعه و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایجاد شده در کرمانشاه، ایلام، هرمزگان و سایر شهرهای استان خوزستان صادر و شرایط ایجاد این دانشگاه فراهم شود.

هر راننده اسیر داعش، 50هزار دلار

آرمان نوشت: شنیده شد که داعش اعلام کرده که برای آزادی 31 راننده کامیون گروگان گرفته‌شده ترکیه به‌همراه 28 کامیون، آنکارا باید برای هر یک مبلغ 50 هزار دلار بپردازد. جمهوری اسلامی نوشت؛ یکی از مقام‌های شرکت اعزام‌کننده این کامیون‌ها گفت که با یکی از رانندگان گروگان گرفته‌شده گفت‌وگو کرده و این راننده گفته که داعش برای آزادی هرکدام از راننده‌ها مبلغ 50 هزار دلار به‌عنوان باج درخواست کرده است. در کنار این رانندگان، 49 کارمند کنسولگری ترکیه در موصل عراق نیز توسط داعش در 11 ژوئن پس از تصرف این شهر توسط این تروریست‌ها ربوده شده‌اند. مقام‌های ترکیه در ابتدای امر پیشنهاد باج از سوی داعش را رد کردند اما این مقام شرکت اعلام شده مدعی شد که داعش از آنها 15 میلیون دلار برای آزادی این رانندگان درخواست کرده است.

محل سکونت قالیباف به بازار منتقل شد

آرمان آورده: شنیده شد که عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قالیباف در منطقه 12 شهر تهران ساکن شده و زندگی می‌کند تا بتواند سریع‌تر مشکلات این منطقه را حل کند. مشرق نوشت؛ فاطمه دانشور در نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با شهرداری تهران، اظهار کرد: محمدباقر قالیباف در آسیب‌خیز‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه 12 ساکن است تا بتواند بخشی از مشکلات و معضلات این منطقه را حل کند. وی تأکید کرد: مسائل و معضلات اجتماعی برای شورای شهر و شهرداری تهران دغدغه اصلی است و اقدام اخیر قالیباف و اینکه از بالای شهر به مرکز شهر برای زندگی حل مشکلات بیاید، تأکید بر آن است.

دلواپسان یقه فردوسی‌پور را هم گرفتند

آرمان نوشت: شنیده شد که بعضی از کاربران اصولگرا با اعتراض به یکی از گزارش‌های زنده فردوسی‌پور از مسابقات جام‌جهانی خواهان متوقف کردن وی شدند. پیام نو در ادامه نوشت؛ فردوسی‌پور در این گزارش زنده با اشاره به یکصدمین سالگرد آغاز جنگ جهانی اول، آرزو کرده بود شاهد هیچ جنگی در دنیا نباشیم. یکی از این کاربران اشاره به این نکته در خلال گزارش بازی را جهت‌دهی به ذهن مخاطبان تلقی کرده و کاربر دیگری معترض شده است چرا فردوسی‌پور به فاجعه هفتم تیرماه و انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی اشاره نکرده است.

فروش دار و ندار برای حفظ دروازه‌بان

آرمان آورده: شنیده شد که یک هوادار افراطی فوتبال در فرانسه قصد دارد با فروش تمام دار و ندارش، «گیلرمو اوچوا»، دروازه‌بان مکزیک تیم «آژاکسیو» را راضی کند که در این تیم باشگاهی بماند. انتخاب نوشت؛ یک طرفدار افراطی فوتبال در فرانسه در اقدامی عجیب با انتشار یک آگهی در سایت «لی بون کوین» که سایتی اینترنتی به ebay برای فروش کالا محسوب می‌شود، خانه‌اش در شهر «کورسیکا» را به مبلغ 13 میلیون و 500 هزار دلار به فروش گذاشت تا گیلرمو اوچوآ دروازه‌بان مکزیکی باشگاه آژاکسیو در لیگ فرانسه را از ترک این تیم منصرف کند. این دروازه‌بان در جام‌جهانی 2014 برزیل در ترکیب تیم ملی مکزیک به میدان رفته و درخشش فوق‌العاده‌ای داشته است.

نظر وزیر ارتباطات احمدی‌نژاد درباره فیلترینگ فیس‌بوک

آرمان نوشت: شنیده شد که وزیر سابق ارتباطات می‌گوید که تمام کشورها چنین سیاستی دارند و کشوری که بگوید سیستم فیلترینگ ندارد مانند این است که مرزبانی نداشته باشد و خوشبینی و خوش‌خیالی است که بگوییم بعضی کشورها فیلتر ندارند.

رضا تقی‌پور با بیان اینکه بخش عظیمی از فیس‌بوک مستهجن است و این شبکه می‌تواند نوجوانان و جوانان را در معرض خطر قرار دهد، معتقد است که بسیاری از کارشناسان این موضوع را تائید می‌کنند و شبکه‌های مجازی علاوه بر کودکان می‌تواند به بزرگسالان نیز آسیب بزند و دلیل آن هم آمار بالای طلاق است. وی می‌گوید که فیلترینگ باید به‌صورت هوشمند اجرا شود و الزامی است و هیچ کشوری وجود ندارد که از سیستم فیلترینگ استفاده نکند. فیلترینگ لازم است اما در ایران تدبیر درستی برای آن اتخاذ نشده و نظام و مجلس می‌توانند درباره مصادیق آن تصمیم بگیرند.

نامه بارزانی به آیت‌الله سیستانی

آرمان آورده: شنیده شد که یک نماینده از حزب دموکرات کردستان عراق از نامه مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان به آیت‌ الله سیستانی خبر داد.

تسنیم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوزنوشت؛ عرفات کرم از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق فاش کرد که مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق با ارسال نامه ‌ای به آیت‌ الله سیستانی از ایشان خواسته است برای پایان دادن به اوضاع دشوار کنونی کشور، دخالت کند.

وی تاکید کرد که در نامه بارزانی به آیت‌ الله سیستانی تاکید شده است که کردها و اهل تسنن با نامزدی نوری مالکی نخست وزیر عراق برای سومین دوره نخست وزیری مخالف هستند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که آیت‌ الله سیستانی هرگز وارد منازعات سیاسی عراق نشده و تنها در بیانیه شان بطور کلی همه گروه‌های سیاسی عراق را به پرهیز از اختلاف و تشکیل دولت برای رفع مشکلات مردم فرا خوانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسخره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
۰
۰
چه مسخره
كیهان گفت،كیهان گفت، آرمان گفت،آرمان گفت
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
۰
۰
فكر كنم جام جم دست نشانده كیهان باشه

نیازمندی ها