رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از ثبت جهانی شهر سوخته حساسیت ها در این منطقه افزایش پیدا کرده و نه تنها با قراردادن نیروهای گشت ثابت و غیر ثابت این مکان تاریخی را مورد نظارت دقیق تری قرار می دهیم بلکه با افراد سودجو و حفاران غیر مجاز قطعا برخورد قضایی و انتظامی جدی تری نسبت به گذشته انجام می شود.
کد خبر: ۶۹۱۳۶۱
تشدید اقدامات حفاظتی در شهر سوخته

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی درباره اینکه برخی افراد در شبکه های خارجی تبلیغ می کنند که به راحتی می توانند در شهر سوخته وارد شده و برای پیدا کردن گنج اقدام کنند گفت: شهر سوخته یکی از مناطق بسیار مهم در استان سیستان و بلوچستان است که قدمتی بیش از 5 هزار سال دارد و همانطور که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده، نشان داد که این مکان برای نظام جمهوری اسلامی نیز بسیار اهمیت دارد و در ایران به عنوان یک اثر ملی و جهانی نیز شناخته شده و از آن حفاظت می شود.

وی گفت: به تازگی ثبت جهانی شهر سوخته حساسیت ها را درباره این اثر تاریخی بیشتر کرده و ممکن است در ذهن برخی از افراد این شائبه به وجود بیاید که در آن مکان تاریخی، گنج هایی نهفته است. ما معتقدیم در این منطقه گنج های معنوی زیادی هست؛ از همین رو پس از ثبت جهانی شهر سوخته اقدامات حفاظتی مان را بیشتر خواهیم کرد و با قراردادن نیروهای گشت ثابت و غیر ثابت این مکان تاریخی را مورد نظارت دقیق تری قرار می دهیم. از سوی دیگر با افراد سودجو و حفاران غیر مجاز قطعا برخورد قضایی و انتظامی بیشتری نسبت به قبل خواهیم کرد.

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان درباره شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات میراث فرهنگی نیز گفت: در مراکز استان و شهرستانهای مهم شعبات ویژه ای تشکیل شده که در آنها پرونده های میراث فرهنگی بررسی می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها