سهم نقاط پرحادثه در جاده‌ها 40 و در شهرها 60 درصد است

6000 نقطه مرگبار در مسیر رانندگان

سرپرست پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور «بیرجند- قاین»، پرحادثه ترین محور خراسان جنوبی در سه ماهه نخست امسال بوده است.
کد خبر: ۶۹۱۱۸۳
بیرجند- قاین، پرحادثه ترین محور خراسان جنوبی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احمد قاسمی گفت: در سه ماهه اول سال جاری 414 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که از این تعداد 39 فقره فوتی، 274 فقره جرحی و 101 فقره منجر به خسارت بوده است.

وی افزود: برابر اعلام مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان در نتیجه حوادث رانندگی در بهار سال جاری 62 نفر فوت و 510 نفر مجروح شده اند.

سرهنگ قاسمی گفت: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و حمایت مسئولان، نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد تصادفات فوتی 22 درصد و تعداد متوفیان 16 درصد کاهش داشته است.

سرپرست پلیس راه استان خراسان جنوبی افزود: مهمترین شکل تصادفات جاده ای استان در سه ماهه اول سال جاری، واژگونی با 54 درصد، وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه 22 درصد و وسیله نقلیه با موتورسیکلت 15 درصد بوده است.

وی مهمترین علل حوادث رانندگی جاده ای در بهار 93 را عدم توجه به جلو عمدتاً ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 43 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد، انحراف به چپ با 17 درصد و عدم رعایت حق تقدم عبور با 10 درصد اعلام کرد.

سرپرست پلیس راه خراسان جنوبی گفت: 28 درصد تصادفات جاده ای استان در بهار سال جاری در ساعات پیک ترافیک عصر گاهی (20-16) رخ داده است.

این مقام انتظامی مهمترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات جاده ای سه ماهه نخست جاری را سواری ها با 72 درصد، موتور سیکلت با 11 درصد، وانت بار و کامیونت با 11 درصد و کامیون و تریلی با 5 درصد اعلام کرد.

سرهنگ قاسمی پرحادثه ترین جاده های استان از حیث تعداد متوفیان را محور بیرجند- قاین با 19 درصد کل متوفیان، محور بیرجند- نهبندان با 14 درصد کل متوفیان، محور دیهوک - کرمان و فردوس - بشرویه به نسبت مساوی هر کدام با 8 درصد کل متوفیان اعلام کرد.

وی در باره وضعیت محور یرجند - قاین گفت: این محور به طول 100 کیلومتر به لحاظ کوهستانی بودن ، دارای پیچ های متعدد و طولانی می باشد و از طرفی این محور جمع کننده ترافیک بارهای سنگین و ترانزیتی از مبدأ بندرعباس و بندر چابهار به مقصد مرز دوغارون و سرخس از یک سو و قرار گرفتن در مسیر مهمترین دالان حمل مسافر استان از مبدأ سیستان و بلوچستان به مقصد مشهد مقدس و استان های شمالی کشور است.

سرپرست پلیس راه استان خراسان جنوبی افزود: ترکیب این دو نوع بار ترافیکی باعث می شود به لحاظ شرایط حاکم بر این جاده ، در اکثر مواقع بار سنگین ترافیک از وسایل نقلیه سبک در تعاقب وسایل نقلیه سنگین ایجاد شود و در بسیاری از موارد رانندگان وسایل نقلیه سبک با بی حوصلگی اقدام به سبقت کرده و به علت عدم وجود میدان دید مناسب بعضاً تصادفات ناگواری در جاده رخ می دهد کما این که مهمترین علت تصادفات جاده ای در این محور انحراف به چپ بوده که در آن وسایل نقلیه بصورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کرده و با توجه به شدت بالای این نوع برخوردها، آمار متوفیان و مجروحان افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها