مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این‌که 7500 زندانی جرایم غیرعمد منتظر جشن‌های گلریزان هستند، گفت: آزادی این افرادنیاز به 430 میلیارد تومان پول دارد.
کد خبر: ۶۹۰۹۴۲
آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نیازمند 430 میلیارد تومان

به گزارش ایرنا، اسدالله جولایی افزود: از این مبلغ، 200 میلیارد تومان براساس قانون بودجه سال 93، تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های ملت، رفاه، تجارت و صادرات با کارمزد 4 درصد است که در اختیار زندانیان نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از 7500 زندانی غیرعمدی که اکنون در زندان به سر می‌برند، 1400 نفر بدهکاردیه تصادفات، 200 نفر بدهکاران دیه غیرعمد، 200 نفر بدهکاران مهریه، 3450 نفر محکومان مالی و 450 نفر محکومان نفقه هستند.

جولایی با بیان این‌که استان‌های اصفهان، تبریز، فارس و خراسان رضوی بیشترین کمک‌های میلیاردی را برای زندانیان جرایم غیرعمد دارند، افزود: در استان سیستان و بلوچستان که منطقه محروم است، سال گذشته 11 جشن گلریزان برگزار شد که بیش از یک میلیارد تومان به آزادی زندانیان کمک شد.

به گفته جولایی، مردم تهران نیز سال گذشته در مراسم گلریزان، دو میلیارد تومان برای آزادی زندانیان مهریه کمک کردند، اما استان ایلام در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها