معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز به کار سامانه الکترونیکی نقل و انتقال دانشجویی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۳۹۳
خدمات جدید دانشگاه آزاد به دانشجویان

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سعید کاردار در نشست خبری گفت: این سامانه به همت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.iau.ac.ir راه اندازی شده است و با استفاده از آن به حضور چندباره دانشجویان در دانشگاه‌های مبدا ومقصد نیازی نیست.

وی افزود: دانشجویان متقاضی نقل و انتقال تا پایان تیر مهلت دارند برای ثبت تقاضای خود به نشانی یاد شده مراجعه کنند.

وی گفت: به محض ثبت نام دانشجو در سامانه یاد شده، پیامکی برای وی ارسال می‌شود و در مدت یک ماه تقاضای دانشجو پاسخ داده خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که به جز مقطع دکتری نقل وانتقال در همه مقاطع امکان پذیر است اضافه کرد: تقریبا با بیشتر تقاضاهای مهمان شدن دانشجو موافقت می‌شود اما پذیرش تقاضا برای تهران بسیار مشکل است.

کاردار گفت: شرایط موافقت برای دانشگاه‌ها استان تهران و البرز برای انتقالی یا مهمان تحت ضوابط خاص و شرایط خاص است.

وی با اشاره به موارد و شرایط خاص نقل و انتقال افزود: دانشجویانی که فرزند شهید باشند، یا دانشجویی که مبتلا به بیماری خاص باشند، فرزندان جانبازان بالای50 درصد، فرزندان اعضای هیات علمی که90درصد نمره رشته را کسب کرده باشند و دانشجویانی که سرپرستی خانوار را پذیرفته یا ازدواج کرده‌ باشند می‌توانند انتقالی بگیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ملاک برای موافقت با انتقال از طریق شرط ازدواج در آیین نامه جدید تاریخ ثبت نام در آزمون قرار داده شده است.

کاردار با بیان این که سال قبل از هر100تقاضای نقل و انتقال تقریبا با40درصد آنها موافقت شد؛ گفت: واحدهای دانشگاهی پذیرنده به جز هزینه بررسی مدارک حق گرفتن هزینه دیگری برای مهمان شدن را ندارند و شهریه ثابت به دانشگاه مبدا پرداخت و شهریه متغیر در واحد مقصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با محدودیت‌هایی در نقل و انتقالات مواجه هستیم و در این سه رشته نمی‌توانیم قول دهیم که تقاضاها را 100 درصد پاسخگو باشیم چرا که هم از نظر قوانین و هم از نظر ظرفیت با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

کارت دانشجویی هوشمند برای دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح کارت دانشجوئی هوشمند دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اول مهر در 30 واحد دانشگاهی اجرا می‌شود.

کاردار افزود: با صدور این کارت تمام خدمات دانشجویان در دانشگاه آزاد از طریق سامانه جامع دانشجویی هوشمند (سجده) صورت می‌گیرد.

وی گفت: خدمات کتابخانه‌ای، سلف سرویس، حضور و غیاب در کلاس، موارد انضباطی و تحقیقات و پژوهش در قالب سجده و با استفاده از کارت دانشجوئی انجام می‌شود.

کاردار افزود: این کارت حتی قابلیت شارژ شدن دارد و به شبکه شتاب متصل می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: در واقع با این کارت دانشجویی جدید می‌توان کارهای بانکی از جمله دریافت و پرداخت پول را نیز انجام داد.

دریافت ریز نمرات دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق تلفن همراه

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس توافق با اپـــراتورهای همراه اول و ایرانسل دانشجویان می‌توانند ریز نمرات خود را از طریق این دو اپراتور دریافت کنند.

کاردار افزود: برای این کار با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل توافق کردیم که دو سامانه راه اندازی کنند تا از این طریق دانشجویان بتوانند ریز نمرات درسی خود را درخواست دهند.

وی اضافه کرد: همچنین دانشجویان می‌توانند با ارسال پست الکترونیک و پرداخت مبلغ، ریز نمرات خود را در نشانی درخواستی دریافت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان همچنین با این روش می‌توانند ترجمه مدرک تحصیلی خود را سفارش دهند و در اسرع وقت تحویل بگیرند. با اجرای این طرح از سفرها و رفت و آمدهای دانــشجویان جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه از افزایش15درصدی وام شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

بیمه درمانی رایگان

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این پس دانشجویانی که سابقه بیمه درمانی ندارند به طور رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

کاردار افزود: خدمات این بیمه شامل هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی است.

وی اضافه کرد: در این خصوص دانشجویان می‌توانند با ارسال پست الکترونیک به دانشگاه آزاد اسلامی از خدمات بیمه رایگان که از تعهدات دولت به شمار می‌آید بهره مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نوع دوم بیمه در نظر گرفته برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: نوع دوم بیمه با نام بیمه تکمیلی درمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

کاردار افزود: دو بسته بیمه تکمیلی شامل بسته های5300 تومانی و8300 تومانی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ در بسته ماهانه 5300 تومانی خدمات عینک و دندانپزشکی لحاظ نشده است اما دانشجویانی که می‌خواهند از بیمه دندانپزشکی و عینک بهره مند شوند لازم است از بسته8300 تومانی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سقف هزینه‌های درمانی این نوع بیمه تا 5 میلیون تومان است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشجویی توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد می‌تواند از صندوق رفاه دانشجویی وام بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها