بتازگی مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای ایرانی پروانه با حضور خبرگزاری‌های داخلی برگزار شد. مراحل تولید این بازی که گفته شده بزرگ‌ترین پروژه ساخت بازی در ایران است به پایان رسیده و در تابستان 93 در بازارهای داخلی و پس از آن در بازار‌های خارجی به فروش خواهد رسید.
کد خبر: ۶۸۹۸۶۶

این بازی در استودیوی ایرانی Bearded Bird و توسط موسسه کاظمیون تولید شده و در میان عناوین ایرانی از گرافیک منحصر به فردی برخوردار است. بازی پروانه به جای واقعگرایی که تیم‌های داخلی هم‌اکنون امکان استفاده از آن را ندارند، به فانتزی روی آورده است. دوبله و موسیقی اختصاصی، داستان محور بودن و محتوای مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نیز از ویژگی‌های دیگر این بازی رایانه‌ای به شمار می‌رود.

«پروانه: میراث نگهبانان نور» در سبک اکشن ماجرایی ساخته شده و دارای خط داستانی قوی و منسجم و کات‌سین‌های سه بعدی است. از دوربین ایزومتریک با زاویه 45 درجه بهره برده که مانع محو شدن کامل در فضای بازی و غافل شدن از فضای اطراف می‌شود. مخاطب در طول بازی علاوه بر روند اصلی داستان می‌تواند در دنیای بازی گشت و گذار کرده و ماموریت‌های فرعی را هم انجام دهد. هریک از این ماموریت‌ها داستانی مجزا دارند، همچنین انجام این ماموریت‌ها علاوه بر افزودن تنوع به بازی، بخش‌‌های مخصوصی را
هم به مخاطب می‌دهد.

گیم‌پلی 15 ساعته بازی بیگانه‌‌

سازنده‌ اقتباس بعدی از سری بیگانه می‌گوید اتمام این بازی حدود 15 ساعت زمان می‌برد. به گفته‌ گری نپر، طراح ارشد Alien: Isolation، گیم‌پلی این عنوان خطی است، اما طوری کار شده که ارزش تکرار بالایی داشته باشد. بازگشت به مراحل قبل و ورود به قسمت‌هایی که در ابتدا در دسترس نیست، از موارد لحاظ شده است.

گری نپر در ادامه تاکید کرد تخمین زمان لازم برای اتمام بازی کاری عبث است؛ زیرا ممکن است بازیکنی روندی کاملا مخفیانه پی بگیرد. یکی از مکانیک‌های اصلی این بازی، فراخوانی بیگانه با سر و صداست. اگر مراقب رفتار خود باشید، ممکن است در طول بازی بندرت چشمتان به جمال این موجود اهریمنی روشن شود. این عنوان چهار ماه دیگر برای PC، PS3، PS4، X360 و XOne عرضه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها