تیم ملی فوتبال برزیل در ضربات پنالتی و با عبور از سد تیم شایسته شیلی مجوز حضور در جمع 8 تیم پایانی بیستمین دوره جام جهانی را کسب کرد.
کد خبر: ۶۸۹۶۸۰
حماسه «سزار» در بلوهوریزنته /حذف تیم شایسته شیلی

به گزارش جام جم ورزشی، دیدار تیم‌های برزیل و شیلی در اولین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2014 از ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه مینیه‌رو در شهر بلوهوریزونته برگزار شد که در پایان برزیل در ضربات پنالتی توانست به برتری برسد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

در ابتدای بازی دو تیم یکدیگر را محک می‌زدند البته در همین لحظات دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه دو تیم به وجود آمد که داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در ادامه در دقیقه 18 بازیکنان برزیل روی شروع مجدد صاحب موقعیت گل شدند که داوید لوییز توانست دروازه حریف را باز کند. بازیکنان شیلی پس از این گل روی دروازه برزیل فشار آوردند و دقیقه 32 با اشتباه هالک و مارسلو دو بازیکن برزیل، الکسیس سانچس مهاجم شیلی صاحب موقعیت شد که توانست توپ را به گل تبدیل کند و بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه بازیکنان برزیل چندین موقعیت روی دروازه شیلی خلق کردند اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند، بازیکنان شیلی هم فرصت‌هایی روی دروازه حریف به وجود آوردند اما در پایان نیمه نخست دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند.

در نیمه دوم و در دقیقه 55 هالک روی یک مهار توپ توانست دروازه شیلی را باز کند اما داور انگلیسی این دیدار معتقد بود که بازیکن برزیل با دست توپ را کنترل کرده و گل را مردود اعلام کرد. در دقیقه 65 بازیکنان شیلی روی یک کار تیمی صاحب موقعیت شدند که در پایان ضربه آراگوئیز را سزار به زیبایی دفع کرد و به کرنر فرستاد. بازی در ادامه آرام دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 84 هالک صاحب موقعیت شد که براوو، گلر شیلی به خوبی توپ را دفع کرد تا در پایان 90 دقیقه دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

در وقت اضافه اول نیز دو تیم نتوانستند به گل برسند. در دقایق پایانی وقت اضافه دوم پینیا بازیکن شیلی ضربه‌ای را به سمت دروازه برزیل زد که توپ به تیرک افقی برخورد کرد و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

پنالتی اول برزیل را داوید لوییز به گل تبدیل کرد. ویلیان توپ را به بیرون زد. مارسلو توپ را به گل تبدیل کرد. هالک نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و نیمار توانست توپ را به گل تبدیل کند.

پینیا پنالتی اول شیلی را از دست داد. سزار دروازه‌بان برزیل پنالتی سانچز را هم دریافت کرد. آرانگوییز پنالتی سوم شیلی را به گل تبدیل کرد. دیاز هم توپ را وارد دروازه کرد. پنالتی پایانی شیلی را خارا به تیرک دروازه زد و در پایان این برزیل بود که توانست به برتری دست یابد.

قضاوت این دیدار بر عهده هاوارد وب انگلیسی بود. وی به منا، سیلوا و پینیا از شیلی و هالک، لوییز گوستاوو، جو و آلوز از برزیل کارت زرد نشان داد.

دو تیم برزیل و شیلی پیش از این دو بار در جام‌های جهانی 2010 و 1998 در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر دو بار زرد‌پوشان با نتایج 3 بر صفر و 4 بر یک به برتری رسیدند.

برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های کلمبیا و اروگوئه برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها