حضور مجری تلویزیون ملی تاجیکستان در فینال

«قند پهلو» از امشب وارد مرحله نیمه نهایی می شود

رقابت شاعران طنز در ساعت 22 هر شب

آغاز پخش قندپهلوی رمضانی از فرداشب

شبکه آموزش سیما برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای چون «قندپهلو» و «رادیو هفت» رمضانی و سفرنامه منظوم ‌«قاسم در میقات‌» را پخش می‌کند.
کد خبر: ۶۸۹۴۹۹
آغاز پخش قندپهلوی رمضانی از فرداشب

شبکه آموزش به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های معارفی با حال و هوای نیایش و عبادت تدارک دیده است. ویژه برنامه ماه مبارک رمضان با نام «خدا با من است» هر شب قبل از افطار از ساعت 20 با بخش‌های مختلف در حوزه ادبیات داستانی طنز لحظات افطار مخاطبان را شیرین می‌کند. در این برنامه ساعد باقری به نیایش خوانی و بازخوانی متون کتب کهن اسلامی می‌پردازد. همچنین شاعرانی همچون ناصر فیض، احمد عربانی و یوسفعلی میرشکاک نیز در برنامه حاضر می‌شوند.

سفرنامه منظوم ‌«قاسم در میقات‌»

از دیگر آیتم‌های برنامه ‌«خدا با من است‌» مستند گونه‌هایی از مکه مکرمه و مدینه منوره است که توسط ‌قاسم رفیعا‌ یک سفرنامه منظوم با عنوان ‌«قاسم در میقات‌» تقدیم بینندگان می‌شود. ‌بها الدین خرمشاهی‌ نیز به بازخوانی تاریخ کتابت قرآن و نقل لطلیف و ظرافات آیات قرآنی می‌پردازد.

این برنامه ‌به تهیه کنندگی امیر قمیشی و اجرای شهرام شکیبا هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه آموزش سیما قرار می‌گیرد.

«گل آموز» نیز که با هدف بالا بردن مهارت‌های اجتماعی کودکان و آشنا کردن آنها با نکات کلیدی آموزشی پخش می‌شود، در ماه مبارک رمضان به سراغ دارالقرآن‌های کشور رفته و با دعوت از کودکان و نوجوانان به مساله قرآن و کودک و آموزش‌های قرآنی می‌پردازد.

در این برنامه، بیان احکام دین مبین اسلام با زبانی ساده و کودکانه، قصه‌های قرآنی، پخش نماهنگ‌های رمضانی و مسابقات قرآنی برای مخاطبان تدارک دیده شده است.

بازگشت «قندپهلو» با دکور جدید

سری جدید مجموعه برنامه ‌«قند پهلو‌» نیز ویژه ماه مبارک رمضان در شبکه آموزش در حال تولید است، این مسابقه نیز همانند دوره‌های گذشته در دو گروه خانم‌ها و آقایان و با حضور مجریان و کارشناسان حوزه شعر و ادب برگزار می‌شود.

جنگ ادبی ‌«قند پهلو‌» پیش از این در 24 قسمت 50 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی ساخته ‌شده، در طول این برنامه‌ها پنج گروه چهارنفره در چهار جلسه با هم رقابت می‌کردند، در نهایت 10 نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله نهایی راه یافته و یک گروه چهارنفره به مرحله نهایی راه پیدا کرده و بخش نهایی این برنامه را برگزار می‌کردند.

این بار هم ویژه برنامه ‌«قند پهلو‌» با همین رویه، البته با تغییر دکور و پیوستن ناصر فیض به جمع داوران در کنار شهرام شکیبا با اجرای رضا رفیع هر شب ساعت 22 روی آنتن شبکه آموزش سیما می‌رود.

سخنرانی ویژه شبکه آموزش نیز سلسله مباحث اندیشمند فرزانه مرحوم ‌آیت الله آقا مجتبی تهرانی‌ در خصوص اخلاق است که هر روز از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود. ذکر و نیایش این عالم ربانی در مراسم شب‌های قدر نیز به صورت ویژه برای نخستین بار پخش می‌شود.

طرح «1448» برنامه‌ای برای حفظ موضوعی قرآن در ماه مبارک رمضان است که در شبکه‌های مختلف سیما به طور متمرکز پیگیری می‌شود و شبکه آموزش نیز در این خصوص در فواصل مختلف برنامه‌ها به پخش آموزه‌هایی در راستای این طرح مبادرت دارد.

ترانه‌های عرفانی در «رادیو هفت»

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه شبکه آموزش برای روزه داران برنامه ‌«رادیو هفت» است که در این برنامه هر شب ترانه‌هایی با مضامین عرفانی پخش می‌شود، رویکرد این برنامه آوایی نیایشی خواهد بود که در قالب موسیقی‌های سنتی و ترانه‌های عرفانی در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های ‌«رادیو هفت‌» در ماه مبارک رمضان پخش دعای ابوحمزه ثمالی به همراه شرح و ترجمه این فرازها خارج از استودیو و در فضای باز است.

برنامه ‌«باز باران‌» نیز مجموعه‌ای ترکیبی است از کلاسی آموزشی که در ماه مبارک رمضان به تناسب موضوعات و شاخصه‌های این ماه مبارک از شبکه آموزش پخش می‌شود.

پخش «صبحی دیگر» با دو ساعت تأخیر

برنامه زنده ‌«صبحی دیگر‌» در قالب جنگ صبحگاهی با حضور کارشناسان در حوزه‌های علمی، ادبی، فرهنگی و دینی با هدف بالا بردن آگاهی مخاطبان در ماه مبارک رمضان با بخش‌های مختلفی روی آنتن می‌رود.

بخش ‌کسب حلال‌ و اسماء الحسنی و گفتگو با خدا‌ از جمله بخش‌های این برنامه است که در ماه مبارک رمضان با 2 ساعت تاخیر جدول پخش ساعت 11:15 شبکه آموزش سیما را به خود اختصاص می‌دهد. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها