بازیکنان تیم ملی در راه بازار نقل و انتقالات

صدای پای قراردادهای میلیاردی به گوش می‌رسد

پایان کار شاگردان کی‌روش در جام جهانی 2014 و بازگشت آنها به ایران بی شک رونق عجیبی به جریان فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۹۳۳۸
صدای پای قراردادهای میلیاردی به گوش می‌رسد

به گزارش خبرنگار جام جم ورزشی، شاید تا به امروز که چند هفته‌ای از فصل پرهیاهوی نقل و انتقالات لیگ چهاردهم فوتبال می‌گذرد جنجالی‌ترین انتقال را باید به جدایی سیدمهدی رحمتی از استقلال و حضور او در باشگاه پیکان نسبت داد. انتقالی که انگ میلیاردی بودن خیلی زود به آن زده شد و برخی سایت‌های خبری هم رقم قرارداد او را تا دو میلیارد بالا برند. موضوعی که باشگاه پیکان خیلی زود آن را تکذیب کرد و گفت رقم واقعی دو میلیارد نیست.

این رکود کلی در فصل پرحاشیه نقل و انتقالات تنها یک دلیل داشت. جام جهانی فوتبال و بازیکنان سرشناسی که همه در ترکیب تیم کروش در برزیل به سر می بردند. اتفاقی که حالا و با پایان کار تیم ملی در این مسابقات مدیران و سرمربیان تیم‌های پولدار را به ولوله خواهد انداخت تا سهم بیشتری از جذب این بازیکنان به اصطلاح ستاره داشته باشند.

نکته جالب قضیه برمی‌گردد به آزاد بودن بازیکنان حاضر در تیم ملی. طبق آنچه که اعلام شده شاید کمتر از 7 بازیکن تیم کروش که پیش‌تر در لیگ ایران بازی می‌کردند با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند و اغلب چهره‌های شاخص این تیم برای فصل آینده خود باید با یک تیم جدید به نتیجه برسند و نتیجه این به نتیجه رسیدن هم طبیعتا عقد قراردادهای میلیاردی است.

از درون برخی باشگاه‌ها خبر می‌رسد، برخی پیشنهادهای میلیاردی به برخی بازیکنان شده و خیلی زود مذاکرات میلیاردی طرفین به نتیجه خواهد رسید. این که فکر کنیم تغییر مدیران برخی باشگاه‌ها آنها را از عقد قراردادهای میلیاردی منع خواهد کرد سخت در اشتباهیم چون حتی اگر مدیران هم نخواهند، این برخی مربیان لیگ برتری‌اند که زوم کرده‌اند روی ستاره ها و تا جذب آنها از پای نخواهند نشست.

با این حال به نظر می رسد طی روزهای آینده قراردادهای نجومی برخی ملی‌پوشان با تیم‌های سابق یا جدیدشان منعقد شده و خبر آن هم در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. اما سوال مهم این است که آیا شفاف‌سازی که وعده آن در وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیش‌تر داده شده عملی خواهد شد یا سبک و سیاق پنهان گذشته بر ساختار فصل نقل و انتقالات ما همچنان حاکم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها