سید قدمیار حسینی، تنبور نواز پیشکسوت کشورمان درگذشت

تنبور به سوگ نشست

جام جم نوا:‌ صبح روز جمع 6 تیر سیدقدمیار حسینی تنبورنواز پیشکسوت بر اثر کهولت سن در زادگاهش و در منزل شخصی اش واقع در«بکتر سفلا» کرمانشاه درگذشت.
کد خبر: ۶۸۹۲۹۵
تنبور به سوگ نشست

سیدسلمان حسینی، نوه سید قدمیار حسینی گفت : سید قدمیار در زمان در گذشتش هیچ بیماری نداشت و طبق وصیت خودش قرار است در زادگاهش «بکتر سفلا» کرمانشاه به خاک سپرده شود.
وی همچنین عنوان کرد: مراسم تشییع پیکر این نوازنده تنبور امروز برگزار خواهد شد و بعد از ظهر امروز نیز مراسم یابود وی در صحنه برگزار می شود.

سید سلمان حسینی گفت: سید قدمیار حسینی را به نوعی می توان قدیمی ترین راوی نغمه های باستانی تنبور به حساب آورد. سیدقدمیار حسینی در بکتر متولد شد و تنبور را از همان کودکی از نیاکانش، پدرش و پسر عموهایش که همگی تنبور نواز بودند فرا گرفت.

وی ادامه داد: سید قدمیار این افتخار را داشت که نزد سید نصرالدین جیهون آبادی یا خاموشی نیز شاگردی کند و به کرات این موضوع را عنوان کرده بود که به دلیل توانایی اش در نوازندگی تنبور از دست استادش یک تنبور دریافت کرده بود.

نوه سید قدمیار حسینی افزود: سید قدمیار بر اساس باورهایش هرگز بر روی سن ظاهر نشده بود تا اینکه چند سال قبل در یک جشنواره موسیقی برای او بزرگداشتی ترتیب دادند و پا بر روی سن گذاشت.

وی همچنین عنوان کرد: یک فیلم مستند از این تنبور نواز توسط مریم بخشی و دامون شش بلوکی ساخته شده و دو اثر صوتی نیز از آثار این تنبور نواز قرار است از سوی نشر ماهور راهی بازار شود.
(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها