ایتالیا به پایان راه رسید. در یک مسابقه جنجالی که اتفاقات و حاشیه​های فراوانی در پی داشت اروگوئه موفق شد، دومین تیم پرافتخار ادوار جام‌های‌جهانی را شکست دهد تا به مرحله بعدی راه یابد. چزاره پراندلی سرمربی آتزوری نیز در انتهای مسابقه از سمت خود استعفا کرد. گفت‌وگوی او را با کوریره دلو اسپرت می‌خوانید:
کد خبر: ۶۸۸۵۹۸

عجب وداع تلخی! نظرتان درباره این مسابقه چیست؟

واقعا نمی‌دانم چه بگویم. همه چیز در این بازی به ضرر ما بود. همه دیدیم که داور مسابقه چگونه با اخراج مشکوک کلودیو مارکیزیو بازی را از روال عادی‌اش انداخت.

یعنی می‌گویید که با بودن مارکیزیو، به دور بعد صعود می‌کردید؟

به هر حال با بودن یک بازیکن بیشتر آن هم در هوای غیرقابل تحمل کار برای صعود راحت‌تر بود. حرکتی که مارکیزیو انجام داد حداکثر کارت زرد داشت. اما داور مسابقه با سخت‌گیری بی‌موردش شانس ما را برای صعود به دور بعدی بازی‌ها کاهش داد.

نظرتان در مورد عملکرد بالوتلی در این تورنمنت چیست؟

باید قبول کنیم که ماریو با صد درصد آمادگی وارد این رقابت‌ها نشد. ایموبیله در طول فصل گذشته عملکرد خوبی داشت و حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بودیم که متاسفانه نقشه‌های ما درست از آب در نیامد.

چرا بعد از برد مقابل انگلستان در برابر اروگوئه و کاستاریکا متوقف شدید؟

شرایط بازی نخست با مسابقه‌های بعدی کاملا متفاوت بود. شاید مهم‌ترین دلیل برای ناکامی مقابل آن دو تیم سازگاری مناسب آن تیم‌ها با آب و هوا بود که البته در عمل نیز نشان‌دهنده تفاوت نتایج بود.

از خط دفاعی بگویید. چرا این قدر متزلزل؟

تغییرات ما در شرایط مختلف سبب شد تا ابتدا پالتا و بعدا بونوچی را بگماریم که البته عملکرد بونوچی در دیدار آخر خوب بود. شکایتی از کل عملکرد خط دفاع ندارم. گل گودین تنها یک اتفاق بود.

حضور همزمان وراتی و پیرلو در ترکیب تیم خیلی‌ها را شگفت زده کرد. چرا؟

تنها برای افزایش خلاقیت در مجموعه بود. با بودن ده‌روسی، قصد داشتم دو پاسور تمام عیار در تیم داشته باشم که البته از این برنامه رضایت داشتم. همانطور که گفتم قوای بدنی ما در هر دو دیدار که به شکست‌مان انجامید کاسته شد. مشکل با بدن‌های ناآماده بود.

از آینده‌تان بگویید...

استعفا می‌دهم. باید با واقعیت کنار بیاییم. برنامه‌های من آنگونه که گمان می‌کردم پیش نرفت. هر چند از دید خودم کامل بود ولی در شرایطی که در برزیل داشتیم جواب نداد.

واقعا استعفا می‌دهید؟ تازه دو سال قراردادتان تمدید شده است!

گفتم که علاقه‌ای برای ادامه این پروژه ندارم. مایل به ماندن نیستم. همانگونه که گفتم از شرایط راضی نیستم. مردم ایتالیا حتی در حین مذاکرات من با جانکارلو آبته گمان می‌کردند که گویی داریم سر میز سیاست گفت‌وگو می‌کنیم. حتی فدراسیون نیز جوری با ما رفتار کرد انگار که طرف سیاسی هستیم.

مردم؟ از مردم حرف زدید!

مردم نیز بعد از عقد قراردادمان فکر کردند من پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته‌ام. برخورد خوبی نبود!

کیلینی: داوری خجالت‌آور بود

جورجو کیلینی با انتقاد از قضاوت داور مکزیکی بازی ایتالیا و اروگوئه گفت: داور دید که سوارس من را گاز گرفت، اما خطایی اعلام نکرد. دافع تیم ملی ایتالیا با انتقاد از قضاوت مارکو رودریگس مکزیکی در این بازی گفت: داور بازی اشتباه‌های زیادی داشت. قضاوت او افتضاح بود. او دید که سوارس من را گاز گرفت، اما خطایی اعلام نکرد! در تصاویر تلویزیونی همه چیز مشخص است. کیلینی گفت: تصمیمات داور خجالت‌آور بود. اخراج مارکیزیو هم احمقانه بود، او با قضاوتش روند بازی را عوض کرد. تازه جالب بود که سوارس بعد از این‌که من را گاز گرفت، تمارض هم کرد و خود را روی زمین انداخت!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها