دفع حمله داعش به مناطق شمالی بیجی، هلاکت ۶۰ تروریست داعش، انهدام ۲۳ دستگاه خودرو تروریست ها، ورود نیروهای ویژه امریکا به عراق و کنترل گذرگاه مرزی طریبیل در دست ارتش از مهمترین تحولات امروز این کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۶۸۸۳۵۷
از دفع حمله داعش به بیجی تا ورود نیروهای امریکایی

تحولات میدانی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از المیادین ، ارتش عراق حمله نیروهای داعش را به مناطق شمالی شهرک بیجی را دفع و بر سیطره خود بر پالایشگاه این شهر تاکید کرد.

سرلشکر حامد المالکی فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد جنگنده های ارتش 13 دستگاه خودرو تروریست های داعش را اطراف پالایشگاه بیجی در شمال تکریت مورد هدف قرار دادند.

ارتش عراق موفق شد کنترل گذرگاه مرزی طریبیل با اردن را که به مدت 24 ساعت در تصرف افراد مسلح داعش بود بازپس بگیرد.

همچنین هواپیماهای نظامی اردن چهار خودرو نیروهای داعش را که تلاش کردند از مرز عبور کنند هدف قرار دادند.

در داخل عراق نیز ارتش عراق و نیروهای مسلح عشایر کنترل شهر الرمادی و مناطق شمال شرقی فلوجه در استان الانبار را در اختیار دارند. اما مرکز شهر فلوجه و شهرک های راوه و آناء و القائم همچنان در کنترل اعضای داعش است.

پایگاه اینترنتی «الغد پرس» از بغداد ،‌ اداره مبارزه تروریسم عراق از کشته شدن شماری زیادی از اعضای گروهک تروریستی داعش و انهدام ۱۰ دستگاه خودرو آنها در منطقه سامرا خبر داد.

منابع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار عراق اعلام کردند: نیروهای امنیتی توانستند 9 تک تیرانداز عضو گروه تروریستی داعش را از بین ببرند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: دستگاه اطلاعات داخلی عراق در استان بابل یک گروه وابسته به داعش را در منطقه جرف الصخر در شمال این استان شناسایی و اعضای آن را بازداشت کرد.

همچنین شبکه العراقیه گزارش داد: نیروهای عراقی و جنگنده های ارتش این کشور در حملاتی در مناطق العویسات، الرواشد و الحردانیه واقع در شمال عراق 60 تروریست را کشتند و 9 خودروی آنها را منهدم کردند.

منابع بلند پایه امنیتی درعراق همچنین از کشف یک کارگاه مواد منفجره و بمب گذاری خودروها و موتورسیکلت ها در شهرستان هبهب در شمال استان دیاله خبر دادند.

مسئولان پلیس بصره در جنوب عراق اعلام کردند حدود یکصد هزار نفر در این استان برای مقابله با داعش در کنار نیروهای دولتی ، ثبت نام کرده اند.

آیت ا... سیستانی مرجع تقلید شیعه در نجف اشرف و شماری از دیگر علمای عراق از مردم این کشور خواسته اند از کشورشان درمقابل ستیزه جویان تکفیری داعش دفاع کنند.همچنین زنان کربلا در حمایت از حکم مرجعیت دینی عراق تظاهرات کردند.

ورود نیروهای ویژه امریکا به عراق

سخنگوی پنتاگون ، ژنرال جان کربی گفت: دو تیم ویژه عملیاتی با چهل پرسنل که قبلا از طریق اداره همکاری امنیت برای سفارت اختصاص داده شده بودند، ماموریت جدید خود را شروع کردند.

وی گفت: علاوه براین، حدود نود نیروی اضافی که برای کمک به عملیات مشترک در بغداد اختصاص داده شدند، وارد مقر خود در بغداد شدند.

تحولات سیاسی

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد: نهاد ریاست جمهوری عراق ظرف دو روز آینده خواستار تشکیل جلسه پارلمان جدید عراق خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها