اختصاصی جام جم آنلاین

این محموله، دست اموات نمی رسد

تا وقتی پارک‌ها و بوستان‌های شهری هستند هیچ وقت اموات روی زمین نمی‌مانند! این جدیدترین ایده‌ای است که برای دفن اموات تهرانی پس از تکمیل ظرفیت تنها آرامستان پایتخت مطرح شده است.
کد خبر: ۶۸۸۲۷۷
پارک‌ها، گزینه نامناسب برای دفن اموات

این ایده جدید و البته عجیب از دل جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بیرون آمد، بحث‌هایی که برسر مکان‌یابی گورستان‌های جدید و پیگیری طرح‌های به سرانجام نرسیده مطرح شد، آن‌قدر ناامیدکننده بود که بهانه برخی پیشنهادهای غیرمنطقی و کارشناسی نشده را به دست برخی اعضای شورا داد.

پیشنهادهایی که شنیدن برخی‌هایشان آدمی را به فکر وا می‌دارد که چرا برخی ایده‌ها این‌قدر راحت و بدون این‌که بررسی و مطالعه کارشناسی محکمی پشت آن باشد، مطرح می‌شود؟

نمونه این ایده‌های عجیب پیشنهاد تعدادی از اعضا مبنی بر دفن اموات در بخشی از پارک‌ها و بوستان‌های شهری به دلیل کمبود جا در بهشت‌زهرا بود.

فکرش را بکنید یک طرف خانواده‌ها و بچه‌ها با کلی شور و هیجان مشغول تفریح و شادمانی باشند و کمی آن طرف‌تر خانواده‌های داغدار با شیون و زاری در حال دفن یا سوگواری برای عزیز متوفی‌شان باشند.

نمی‌دانیم پیشنهاددهندگان این ایده آیا با خودشان فکر کرده‌اند که فلسفه حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهری چیست؟ آنها پس از یک روز سخت کاری همراه خانواده به پارک محله‌شان می‌آیند تا چند ساعتی را دور از دغدغه مشکلات روزمره زندگی در کنار هم اوقات خوشی را بگذرانند، با این توصیف دفن اموات و برگزاری مراسم سوگواری در پارک‌ها چه توجیه منطقی می‌تواند داشته باشد؟

آیا این حق شهروندان نیست که از مطرح‌کنندگان این پیشنهاد بپرسند این ایده را برمبنای کدام مطالعه کارشناسی عنوان کرده‌اند؟

مردم از نمایندگان خود در شورای شهر تهران انتظار دارند حالا که مسئولیت تصمیم‌گیری درباره مشکلات و معضلات شهری را به آنها سپرده‌اند، کمی متعهدانه‌تر نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارند، رفتار کنند.

بهتر است به جای ایده‌های اینچنینی که نشان از تصمیم‌گیری‌های عجولانه، احساسی و غیرمنطقی دارد به فکر پیدا کردن راهکارهای منطقی درباره احداث گورستان‌های جدید برای دفن اموات تهرانی باشند.

پوران محمدی ‌‌-‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
با سلام
... جل الخالق دفن اموات در پارك دیگه تراوش فكری كدام مسئول .... است .اون موقع بگید چرا ایران ......
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها