نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزئیات آن همه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی، وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات راجع به تحدید موالید در کاهش فرزندآوری ممنوع است و افراد متخلف به دو تا پنج سال زندانی محکوم می شود.
کد خبر: ۶۸۷۸۷۰
2 تا 5سال حبس مجازات جلوگیری دائمی از بارداری

در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مخالفان این طرح معتقد بودند مجازات هایی که برای افرادی که مرتکب به اعمال جراحی عقیم سازی شوند عملاً قابل اجرا نیست این مجازات ها شامل دو تا پنج سال حبس است که مشخص نیست شامل پزشک، زن و یا مرد می‌شود اما موافقان این طرح معتقد بودند عمل جراحی عقیم سازی حرام بوده و جز موارد خاص نباید در بیمارستان‌های دولتی انجام شود.

در پایان پس از بحث های مفصل و علیرغم مخالفت دولت این طرح با 106 رای موافق 72 رأی مخالف هشت رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

پس از تصویب کلیات محمد ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: کمیسیون های فرهنگی و قضایی و دولت به این طرح نگاه اصلاحی دارند لذا با عنایت ماده 155 آیین نامه داخلی که براساس آن ریاست جلسه می تواند در راستای ارتقای طرح آن را با تصویب مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد رأی گیری می کنیم.

نمایندگان با 162 رأی موافق 11 رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در مجلس مقرر کردند که این طرح جهت اصلاحات به کمیسیون بازگردد.

در صورت تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس همه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی، وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغ راجع به تحدید موالید و کاهش فرزند آوری متنوع است و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی (دو تا پنج سال حبس) محکوم خواهد شد.

علاوه بر این اشخاص حقوقی که هرگونه تبلیغی در خصوص تحدید موالید بکنند توسطه وزارت ارشاد باید شناسایی شده و به مراجع صالح قضایی معرفی شود.

علاوه بر این کمیسیون بهداشت نام این طرح را به طرح محدود سازی روش‌های جلوگیری از بارداری تغییر داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵۶
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
بهتر نیست به جای اعمال قوانین زوری در قرن 21 ام، اقدام به اجرای سیاست های واقعی تشویقی كنید!!!!!
این غیرمنطقی ترین قانون قرن است!!!!
من 8 سال است كه ازدواج كرده و تا زمانی كه مشكلات مالی ام حل نشود و حداقل های زندگی را نداشته باشم حاضر به فرزند آوری نیستم!
حتی اگر به خاطر این تصمیم اعدام شوم حاضر نیستم در شرایط عدم اطمینان اقتصادی پای موجودی دیگر را به این دنیا باز كنم!!!
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
نمایندگان مجلس به جای اینگونه مصوبه ها زحمت بكشند كمی به كار مساله توجه كنند، مشكلات ازدواج و شغل جوانان را حل كنند همه مسائل خود به خود حل می شود. كدام زوجی هست كه دوست نداشته باشد فرزند داشته باشند... خانمی هستم كه 5 سال است ازدواج كرده ام 35 سال سن دارم كوچكترین امكاناتی برای فرزند دار شدن ندارم. خودم و همسرم كار می كنیم كه فقط یك نان بخور و نمیر در آوریم و اجاره خانه بدهیم. چطور بچه دار شویم در حسرت بچه مانده ایم. یك عده كه از درد مردم دورند در پستهای عالی نشستند و برای همه چیز این مردم تصمیم می گیرند. فكر می كنند همه مثل خودشان در رفاهند.روزبروز اعتیاد بیداد می كند فساد بیداد می كند بیكاری بیداد می كند. فقر بیداد می كند. بروید همین بچه هایی كه در خیابان ها ریخته اند در دروازه غار و امثال آن ریخته اند جمع بكنید بعد یك مشت جماعت بیچاره دیگر را به این مردم افسرده اضافه كنید.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
اگه منم جای نمایندگان مرفه و بیكار بودم برای مردم نسخه های این چنینی میپیچیدم
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
واقعا این قانون بدنبال چه چیزی هست نمایندگان محترم مشكل جای دیگر هست كه نرخ موالید پائین امده نه عقیم سازی، وازكتومی، توبكتومی وغیره......
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
تصمیم غیرمنطقی است........ ببخشید نا چار شدم
اشكان
Switzerland
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
نمایندگان محترم با رای اعتماد مردم رفتن مجلس كه قوانین زوركی براشون تصویب كنند ؟؟!!!
محمد
Canada
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
به جای این قبیل مصوبات، شرایط رو مهیا كنن زور میگن. اصلا ...
حسین
Canada
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
آیامسئولین می دانند ما هجدهمین كشور پرجمعیت دنیا هستیم یا این كه میخوان با طرح چنین مسائلی فرا فكنی كنند و ذهن مردم را از اینهمه مشكلات اقتصادی واجتماعی منحرف كنند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
نمایندگان محترم فكر میكنند چرا رشد جمعیت كم شده؟فقط به این دلیل بود كه مردم فقیر شدند نه تبلیغات تنظیم خانواده.حق اولاد را به 250 هزار تومان افزایش دهید تا نتیجه بهتری ببینید ...
حسین حكمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
من۲تا بچه جور دارم وضع مالی متوسطی دارم وسال قبل وازكتومی كردم حال شما نمایندگان چرا در زندگی خصوصی مردم دخالت می كنید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
ورود به مسائل خصوصی مردم رو قانون می كنن !!!!
ثریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
واقعا نمی دونم چی باید بگم...حیرت آوره!!!!!!!.....به نظر شما كسانی كه این قانون رو تصویب كردن اصلا بهش فكر كردن ؟....آیا حداقل اختیار زوج ها تصمیم برای فرزندآوری یا عدم انجام اون نیست؟ این حداقل اختیار رو هم نداریم؟...نمایندگان مجلس باید حكم كنن كه ما فرزند داشته باشیم یا نه؟ اگر نخواهیم داشته باشیم باید بریم زندان؟...اینجا دیگه كجاست؟؟؟؟!!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
تا چند سال پیش كه همه درو دیوار شهر تبلیغ وازكتومی رایگان و غیره بوده حالا بعد از این همه سال شد حرام ....
ایرانی عاقل
Germany
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
متاسفم برای نماینده هامون
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
اگه می خوان كاری انجام بدن باید اصولی باشه، باید شرایط مناسب رو فراهم كنند و بعد این خود مردم هستند كه تصمیم می گیرن چیكار كنن؟ تا كی با مردم اینجوری برخورد بشه؟ چرا به مردم به چشم آدم های عاقل نگاه نمیشه كه خودشون قادرن برای خودشون تصمیم بگیرن؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
یه زمانی همین نمایندگان كه وكلای ملت هستند مردم را تشویق به وازكتومی میكردند و جالب اینكه این كار در مراكز درمانی رایگان انجام میشد.حالا قانون میذارن دو تا پنج سال حبس به خاطر همان قانونی كه خودشان تصویب كرده بودند و جالبتر اینكه فورا هم حرام میكنن تا قانون خودشونو توجیه كنن.متاسفم.واقعا متاسفم
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
دست شما درد نكنه .تنها نگرانی من فقط كاهش جمعیت بود كه خدارو شكر اونم حل شد. الان همه چی آرومه من چقدر خوشبختم. یعنی همه چی باید با زور و تهدید حل میشه
علی
Switzerland
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
راستی شما كه دم از افزایش جمعیت میزنید كدام اقدام مثبت رو در این زمینه انجام دادین؟؟؟
از نظر اقتصادی؟فرهنگی؟مسكن؟هیچ كاری انجام ندادین .
اصغر-
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
اب .نان. كار. مسكن.داریم كه این قوانین ... را تصویب میكنید وایا این تصمیمات رو با توجه به وضعیت اقتصادی مردم می گیرید؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
واقعا جای بسی تاسف داره . كشورهای دیگه برای ازدیاد جمعیت چیكار میكنند . كشور ما چیكار می كنه . اونها از تشویق ( حق اولاد بالا - مرخصی های زایمان طولانی مدت - و فراهم نمودن شرایط اقتصادی و ... و اینها از تنبیه ( زندان - ممنوعیت و جرم و ... ) ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
دستتون درد نكنه فقط این یه كار مونده بود دیگه همه مشكلاتمون تموم شد..
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
واقعا متاسفم من به این نتیجه رسیدم حتی اونهای كه وضعیت مالی خوبی هم دارن حاضر به بچه دار شدن نیستن
مردم ما نگرانن برای آینده بچه هاشون!!!
شماهای كه قانون تصویب می كنید ماها امید به زندگی نداریم بیشترمون پوچ گرا شدیم پس چه دلیلی داریم كه به تعدادمون اضافه بشه؟
.....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
این دیگه نوبرش است كه در قرن بیستم كه دموكراسی بعنوان بزرگترین دست آوردبشر این قرن محسوب می شود و جائیكه در اسلام دخالت در امور داخلی خانواده حرام است قانونی اینچنین مطرح می شود لابد اگر لازم باشد شما هم مثل..... و .... و الا از كدام نظر كارشناسی این قیضه جمعیت بدین نحو باید حل شود؟
سیدمحسن
Spain
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
مثل اینكه این مجلس خودزنی می كند وقوانین عجیب وغریب تصویب می كند
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
سلام و خسته نباشید
مملكت جمهوری اسلامی با محوریت دموكراسیه كه دارید برا زندگی خصوصی مردم تصمیم میگیرید؟ جوونا از دست این قوانین شما چه كار كنن آخه؟ مگه فرزند آوری به اجبار هم میشه؟آخه كجای دنیا اینجوری با مردمش رفتار میكنن كه شماها دارین رفتار میكنین؟ بنده خودم 29 سالمه، فوق لیسانس، مجرد و بیكار، آخه با این وضعیت اشتغال، مسكن، و امثالهم جوونا حتی نمی تونن ازدواج كنن چه برسه به بچه دار شدن...
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
اقا بچه نمیخام مگه زورههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
مردم چه خیری ازین همه فرزند معتاد و بیكاردیدن كه بخوان باز بچه دار بشن ..... ... دستشونم به جایی نمیرسه ...
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
سلام
بهتر نبود برای مسائل اشتغال جوانان قانون وضع میكردن؟
آخه این قانون ب چه درد میخوره؟؟؟
خودم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
با ابراز ادب و احترام باید بگم كاملا با این قانون مخالفم و موندم چه جوری اون بزرگواران این تصمیمات رو اونم توی مجلس میگیرن !!مردم بچه نمیارن چون از نظر مالی -اقتصادی و هزاران مشكله دیگه دارن اینجوری دارن، بزور بچه هایی میارید كه بیشتر به مشكلات دامن بزنن ماها با این قوانین كه به دنیا نیومدیم این شدیم وای به حال بچه های زوركی...........خداوكیلی كاری كنیم حرفی بزنیم كه بعدا پشیمانی به همراه نداشته باشد
ك.ت.
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
الان كاسه چه كنم دست گرفتیم وای به روزی كه جمعیت بیش از این شودامكانات و محیط زیست كشور همین حالا تحت فشار است وجوابگونیست ومگر چند درصد جوانان الان امور حساس ومهم را راهبری میكنند و چند درصد بیكارند و درامدی در روز ندارند و دستشان جلو پدر ومادرشان برای پول تو جیبی دراز است؟!! تازه مگر جنگ را با جمعیت حدود 40 الی 45 میلیون نفر جلو نبردیم ؟اگر برای رسیدگی به افراد مسن نیاز به افزایش جمعیت است این افراد جدید بیشتر پس از پیر شدن باز نیاز به مراقبین بیشتری دارند والی اخر هی باید جمعیت بیشتر میشود شما نمایندگان لطف كنید فكری بحال مشكلات بیشمار كشور كنید نه اینكه با افزایش غیر منطقی جمعیت انها را پیچیده تر كنید مشكل امروز بدلیل سیاست غلط دهه شصت وفرزند اوری بالای ان زمان اتفاق افتاده كه تناسب هرم جمعیتی را به هم ریخته لطف كنید خراب ترش نكنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
واقعا جای بسی تاسف داره ، نمایندگان محترم با چه تفكری تصمیم به اتخاذ یه همچین قانون گرفته اند ، كسی حق نداره تو خصوصی ترین مساله زندگی دیگران دخالت بكند، كه حالا بیاد قانون مجازات هم براش در نظر بگیره ، كسی كه نون سیر گیر خودش نمیاد ، مگه دیوانه است یه نون خور دیگه اضافه كنه و یه عمر شرمنده درخواست های بچه اش باشه، نمایندگان خیلی نگران ازدیاد جمعیت كشور هستند ، خودشون دست به كار بشن ، چون هم از نظر اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی... آمادگی دارند و نگران آینده خودشون و بچه اشون نیستند.
amir
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
سلام . كاش اول میرفتید كشورهای توسعه یافته و كمی تحقیق میكردید كه چگونه برای حتی یك فرزند برنامه ریزی میكنند كه هیچ دغدغه ای تا پایان عمرش نداشته باشد مثلا كشور كانادا . شما كیلویی میگید بچه دار شید با حقوق اداره كار میشه بچه آورد و بچه خلف آورد ماها تا دیدیم اینطور نبوده شما نماینده نفستون از جا گرم بلند میشه . بعد از این حرفا شما خودتون چندتا بچه دارید نهایتا یكی . اول یه سوزن به خودتون بزنید بعد یه جوال دوز به مردم
بی نام
United States
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
خب بچه زیاد بیارن تا از زور نداری وفقر وبیكاری. دزد وخلافكار .تحویل جامعه بدن .بعد هم به دلیل جرم های مختلف یا در زندان باشن یا اعدم بشن ، آخه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
مسلمان دردمند
United States
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
لطفا اسم این 106 نماینده رو اعلام كنید تا مردم بدانند كه چه كسانی از درد مردم بی خبرند (مسئولین باید از مشكلات مردم با خبر باشند ، امام خمینی) تا دفعه بعد این مرفهین بی درد رو انتخاب نكنند . آیت الله خامنه ای فرمودند جمعیت زیاد بشه ولی راهكارشو گذاشتن به عهده مسئولین . نگفتند كه با بگیر و ببند مردم رو وادار به كارهای غیر عقلانی بكنید . نمایندگان محترم ! كه هیچ فكری در مورد مشكلات مردم نمی كنید ، آیا خانم شما اجازه میدهد كه بدون اینكه پولی بابت تهیه لوازم پذیرایی از مهمان را به او بدهید یك مهمان رو یكشب به خانه دعوت كنید؟ حالا چه برسد به داشتن بچه با این همه مشكلات مادی . پیامبر فرمودند اول زانوی اشتر ببند بعد توكل به خدا كن و این را عقلانی توصیف كردند ولی ظاهرا نمایندگان نازنین ما ظاهرا عقلانیت اسلام را نادیده می گیرند و فقط به ظواهر چسبیده اند و اسلامی كه پیامبرش سراسر رحمت و مودت بود را اجرا نمی كنند و به جای انجام وظیفه خودشون كه رفع مشكلات مردم است با زور و قلع و قمع به مردم می خوان فقط دستور بدهند خواهشا لا اقل بیشتر توجه كنید كه فرمایش آقا چی بوده بعد قانونهای قرون وسطایی وضع كنید . لطف كنید برای جوانان شغلی با نصف درآمد و امتیازات خودتان ایجاد كنید جوانان خودشون با اشتیاق چندتا بچه میارن . جوانی كه كار ندارد و كرایه تاكسی شو از باباش میگیره زن و بچه رو چه جوری نون بده ( البته نه بچه های شما مسئولین چون ماشاالله هركدام برای خودشان كیا و بیایی دارن) منظورم جوانان مملكت بود همان اونهایی كه پله ترقی و پست های شمایند . ما برای اسلام كه همان ایجاد عقلانیت و عدالت بود انقلاب كردیم
غریبه
United States
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
مجلس به جای تصویب قانونی كه مرده متولد خواهد شد، خواهشمند است قانونهایی تصویب كند كه باعث جلوگیری از كشتار دسته جمعی مردم گردد مثلا قانون مجازات بابت ورود بنزین های الوده كه باعث مرگ ده ها هزار نفر شده وهمچنین باعث بیماری سرطان دهها هزار نفر شده ویا قانون مجازات خودرو سازان كه ارابه های مرگ تولید می كنند وسالیانه باعث كشتار دهها هزار نفر می گردد و دهها هزا نفر هم نقص عضو و اسیب های جدی می بینند ویا قانون مجازات برای كسانی كه كودهای غیر استاندارد وارد می كنند و باعث بیماری سرطان و كشتار دهها هزار نفر می شود ...
شهره
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
اگر نمایندگان محترم یه نگاهی به اظهار نظر های مردم بیندازند حتما خودشون پشیمون میشن از تصویب این قانون . یك نفر با نمایندگان موافق نیست . تورور به خدا بزرگان مملكت روی سخنم با شماست بیایید و مشكلات كار و اشتغال را حل كنید .
شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
اینا با این قانون سنگ تموم گذاشتن.... خسته نباشن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
نمایندگان محترم لطفاً به جای تهدید با این مصوبه ، فكری به حال امرار معاش مردم جامعه باشید، یكی از اهداف ازدواج بچه‌دار شدن است و 99درصد زوجها حتی شاید قبل از ازدواج اسم بچه های خود را هم انتخاب كرده اند ولی وقتی كه وارد زندگی می شوند تازه متوجه می شوند كه با شرایط موجود در جامعه حتی فكر كردن به قضیه هم اشتباه است. پس لطفاً به جای تهدید شرایطی را ایجاد كنید كه زوج ها اسم بچه كه می آید از ازدواج كردن خود هم پشیمان نشوند. دوستان محترم جام جم شما هم لطفاً نظراتی كه در رابطه با این خبر مردم داده اند به گوش نمایندگان مردم كه در دسترس مردم نیستند برسانید.
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
این آقایون اگه نماینده من هستن باید بگم از من به شخصه سوال نكردن كه ببینن راضیم یا نه!
رضا مسرور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
به به ، عجب قانونی ، نماینده انتخاب كردیم كه برعلیه خودمان اقدام میكنه ... ما وازكتومی نمی كنیم اوضاع مالی ما را از 600000 تومان به 5000000 تومان برسانید بعد انوقت نتیجه كاررا ملاحظه فرمایید . پس اول اوضاع مالی، بعد تصمیم به هدف شما . زیر بنا را درست نكرده امدید خنجر بر گلو گذاشتید . چه كسی دلش بچه زیاد نمی خواهد همه دوست دارند چندتا پسر و دختر داشته باشند بچه ها علاوه براینكه ثمره زندگی هستند در دراز مدت عصای پیری پدر و مادرنیز هستند بابا مردم با سیلی صورت خود را سرخ میكنند 20% اقایان آن بالابالا دارند خوب زندگی میكنند بقیه مردم باری به هر جهت هستنند آقایان محترم تصمیم گیرنده هیچ وقت ادم سیر به گرسنه فكر نمی كنه . بهتر نیست به جای اعمال قانون زور قانون عدالت نازل بشه .؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
خداوكیلی مشت نمونه خرواره ...
اگر نمایندگان مجلس وقت داشته باشن همین نظرات مردم را بخونن متوجه كار خودشون میشن.
اینا همش ی كار بی نتیجست
بزودی این قانون به تاریخ میپیونده چونكه پشتوانه مردمی و منطقی نداره .
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
خوبه . فكر عالیه...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
۰
۰
این قانون مصداق حرف آقای روحانی د مسأله بهشت بردن زوری مردم . جالب كه نمایندگان فقط غصه عدم باروری مردم رو میخورن . یا اینكه واقعا تو یك دنیای دیگه سیر میكنن از درد مردم و جامعه هیچ خبری ندارند . واقعا برای مردم متاسفم
جوانان بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
۰
۰
میشه نمایندگان به اصطلاح محترم بگند این قانون را از كجا در آوردند؟!!!!!!!!! اخه با عقل سالم جور در نمیاد!!!!
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
۰
۰
.... لطفا یه سری به متن كتاب های تنظیم خانواده بزنید كه توش نوشته تنظیم خانواده به‌معنای پیش‌گیری از حاملگی‌های پرخطر است. از دیدگاه تنظیم خانواده، حاملگی‌های برنامه‌ریزی نشده و نهایتاً سقط‌ها غیرقانونی است و به‌عبارت دیگر، هدف از برنامهٔ تنظیم خانواده، تواناسازی زوج‌ها و افراد به‌تصمیم گیری آزادانه و مسئولانه در مورد تعداد و فاصله‌گذاری بین فرزندانشان و برخورداری از اطلاعات و وسایل لازم برای وصول به‌این هدف و اطمینان از انتخابی آگاهانه و در اختیارگذاردن مجموعهٔ كاملی از روش‌های مؤثّر و مطمئن، برای جلوگیری از بارداری است.
تنظیم خانواده ربطی به دولت و مجلس نداره!!
....
خوشبخت!!
United Kingdom
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
چنین تصویبی بعید بود!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
۰
۰
خدا خودش به داد مردم برسه.خیلی بی معنی
ادم میمونه چی بگه ای خدااااااااااااا
مانی
United States
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
۰
۰
نمایندگان محترم مجلس پس از اجرایی شدن این قانون نسبت به افزایش بودجه بهزیستی اقدام كنند تا بتواند بچه های بی سرپرست كه رو به افزایش میگذارد را نگهداری كند.
منطقی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
۰
۰
سلام
اولا نمایندگان مجلس جز مرفهان بی درد هستن كه بهترین امكانات رو تو تهران و شهرستان ها در اختیار دارند.
دوما آدم 1 بچه داشته باش و خوب به بچه اش برسه بهتره یا 10 تا بچه داشته باشه و هر روزشون رو با حسرت به دل بودن بگذرونن ؟ كدوم یكی قاتل و جانی و دزد و عقده ای و مشكل دار میشه ؟
سوما همیشه انسان رو از هر چیزی كه منع كنین بدتر میشه ؛ الان راه قانونیش ممنوع میشه و فردا 100 تا راه غیر قانونی به وجود میاد و فردا هر كسی 1 تیغ جراحی دستش میگیره و خونشو میكنه اتاق وازكتومی و پول هنگفت میگیره و عمل میكنه و هزار تا میكروب و كثیفی و آلودگی رو وارد بدن زن و مردهای بیچاره ی ما میكنه . كسی فكر كرده بعدش چی میشه ؟
مرگ
ایدز
عفونت های شدید و ......
الی
United States
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
آقایان شما كه در تأمین آب مردم فعلی موندین، چجوری میخواین 200 میلیون رو اداره كنین؟
بابك
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
سلام و احترام
به استحضار برسانم كه كه یكی اینكه در رابطه با كسانی كه نابارور هستند چه مرد و چه زن اشاره كنم كه واقعا كسانی هستند كه خیال بچه دار شدن را دارند اما از نظر هزینه نمی توانند عمل خاص را انجام دهند و یا اینكه روش های برای رفع ناباروری شامل چندین میلیون هزینه بردار است به نظر من این موردها را حل كنید و سراغ كسانی بروید كه میخواهند بچه بیاروند و نابارور هستند و از پس هزینه ها بر نمی ایند
و دیگر اینكه مشكلات جوانانی كه در آستانه ازدواج هستند را حل نمایند چرا كه هم به فكر بچه و نسل میروند و اینكه وقتی مشكلشان حل بشود دیگر تبلیغ سوء برای ازدواج و بچه دار شدن نمیكنند
لطفا این دو مورد مورد بررسی قرار گیرد مطمئن باشید كه مفید واقع می شود و واقعا گامی مثبت در سیاست های كلی جمعیت كه از سوی دفتر مقام عظم رهبری ابلاغ شده است گذاشته میشود.
تشكر از شما
مهمان
United States
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
خدای من.زوج های امروزی منطق دارن.تحصیلات دارن اما بیكارن..یادمه مادرم میگفت اگه درس میخوندم الان شما خوشبخت تر بودین....مسووووووووووولا ما درس خوندیم و بدبخت ترین مردم دنیاییم.به بچه های زوركی كه شما میخواین تو دامن ملت بزارین چی بگیم؟الان ما به والدین می گیم چرا اوردی نداشتی؟من 20سال دیگه چی به بچم بگم؟از زندان ترسیدم؟ توهین به مردم است دید ملت باز شده و دید مجلسیا بسته.
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
۰
۰
بابا خیلی باحالید. این همه نظر صادر شده از مردم اون پایین رو بخونین .تازه من یقین دارم خیلی از مردم اطلاع ندارن از قانونی ك گذاشتین وگرنه این صفحه بس ك پر از گلایه میشد دیگه صفحه از سنگینی باز نمیشد و لود نمیشد.حالا خواهشن لطفا التماستون میكنم شماها بیایید همه مشكلاتو ازتون نخواستیم حل كنید بیایید یكی یكی مشكلاتو در طول زمان با مدیریت واقعا ریشه كن كنید و برید سراغ مشكل دیگه بخدا مردم هم كمكتون میكنن.كمی منطقی فكر كنید.كمی با مردم صحبت كنید.كمی توی جامعه باشید.بیایید مناطق محروم.ببینید مردم به چه چیزهایی نیاز دارن و مشكلاتشون چیه.بخدا مگه مسلمونی غیر از اینه؟
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
حریم خصوصی اشخاص قانون بردار نیست.اگه واقعا دلتون به حال جمعیت 80 سال آینده ایران سوخته ،اولا حال و هوای اقتصادی رو بدادش برسید...... دوما این همه زوج نابارور داریم كه به خاطر مسائل مالی نمیتونن به متخصص مراجعه كننن،چرا فكری به حال اونها نمیكنید؟؟؟؟؟؟
منطقی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
۰
۰
سلام دوباره به دوستان
ناباروری رو حل كنن ؟ راجع بهش فكر كنن ؟

والا من دیدم هر روز تو اخبار میگن مشكل ناباروری ها حل شده اما نشده . هزینه هاش اینقدر بالاست و متاسفانه پزشكا بی تجربه هستن كه این مشكل حل كه نشده هیچی هزینه های زیادی هم رو دست زن و شوهرهای نابارور گذاشته . دایی خودم بچه دار نمیشه 1 عالمه هزینه درمان كرد با اینكه زیاد مشكلش حاد نیست و قابل درمانه اما پزشكا نتونستن ، از تهران تا بندر عباس 1عالمه دكتر رفت اما وقتی دید نشد رفت 1 پسره نازه خوشگل از پرورشگاه آورد .

موضوع دیگه اینكه : این قدر مشكلات جامعه ی ما زیاده كه نگو البته فقطم ایران نیست كه از این مشكلات داره . معضل اصلی ما تو ایران اینه كه مدیران مدیریت نمیكنن فقط حقوق هنگفت میگیرن . اگر مدیرانمون و نخبه هامون واسه هر مشكلی كارگروه تشكیل بدن واسه ی رفعش مطمئن باشید از این اوضاع بیرون میایم . تو مملكت ما اگر همه خالصانه دست به دست هم بدن ایران گلستان میشه اما حیف كه هر كسی به دنبال منفعت های خودشه .
ایرانی بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
۰
۰
من واقعا واسه خودمان متاسفم با این نماینده همون.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها