یک روانپزشک گفت: افسردگی یک فاکتور خطر برای ابتلا به گرفتگی عروق قلب، فشار خون و سکته قلبی و مغزی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۶۳۸

دکتر عاطفه قنبری جلفایی، روانپزشک در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: افسردگی از نظر خطر‌ساز بودن برای سلامتی فرد معادل دیابت، چربی و فشار خون محسوب می‌شود. معمولا بیمار مبتلا به افسردگی پیگیر درمانش نمی‌شود و از انرژی و حوصله لازم برای اقدامات درمانی و نیز مصرف منظم داروهایی که برای رفع مشکلات جسمی به وی داده شده است، برخوردار نیست. همچنین در بسیاری موارد افسردگی احتمال مصرف سیگار را در شخص افزایش می‌دهد که این عوامل در کنار هم احتمال گرفتگی عروق کرونر را در وی افزایش می‌دهد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: حتی بررسی‌ها نشان می‌دهد که افسردگی با افزایش خطر بروز فاکتورهای التهابی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و ضعف حافظه در ارتباط است. فراموش نکنید که افسردگی شامل طیفی از اختلالات خلقی می‌شود که به مدت دست‌کم دو هفته ادامه یابد و با کاهش انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب و بروز بی‌علاقگی و لذت‌نبردن از زندگی را به دنبال دارد که درمان این اختلال روانپزشکی نیز با مصرف دارو و روان درمانی ممکن است.

پروتز فلزی مفصل بدون حساسیت

یک متخصص طب فیزیکی درباره امکان بروز حساسیت به فلز به دنبال جراحی کاشت پروتزهای فلزی در مفاصل گفت: اگر عمل جراحی کاشت پروتز فلزی در مفاصل از سوی پزشک متعهد و باوجدان و با استفاده از پروتزهای استاندارد صورت بگیرد احتمال بروز حساسیت در بیمار بسیار کم است.

دکتر بهروز توانا در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: البته اگر از محصولات وارداتی غیراستانداردی که معمولا چینی است برای کار‌گذاری در مفاصل استفاده شود احتمال بروز حساسیت و واکنش آلرژیک وجود دارد که با علائمی چون ورم، التهاب و درد مفصل همراه خواهد بود. بعلاوه بروز هر نوع التهاب و دردی پس از جراحی کاشت پروتز در مفصل باید مورد پیگیری از سوی بیمار قرار بگیرد؛ اما کاشت این نوع پروتزها که معمولا از جنس تیتانیوم است و برای کمک به جوش‌خوردگی شکستگی‌ها در مفاصل به طور موقتی کار گذاشته می‌شود در بیشتر موارد با واکنش‌های حساسیتی همراه نیست. البته بیمارانی که سابقه حساسیت به فلز دارند باید پیش از این نوع جراحی مورد آزمایش قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها