همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه، محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک»،گزارشی از عملکرد دو سال اخیر قوه قضاییه ارائه کرد.
کد خبر: ۶۸۷۳۸۲
اژه‌ای: تسلیم فشارها نمی‌شویم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این قوه تحت تاثیر فشار صاحبان قدرت قرار می‌گیرد یا خیر؟ اظهار کرد: اگر منظور، اعمال نفوذ صاحبان قدرت و ثروت است، تردید نکنید که این افراد و حتی افراد تیزهوشی که قدرت و ثروت ندارند، فشار می‌آورند اما بحث این است که آیا قوه قضاییه تسلیم می‌شود یا نه.

وی با اشاره به پرونده‌های امنیتی که در سال 92 مطرح شده‌ است، گفت: در این موارد فشار بسیاری روی قوه قضاییه بود که مثلا فلان شخص را بازداشت نکنید. فشار فوق‌العاده دیگری وجود داشت مبنی بر این که هر چه زودتر فلانی آزاد شود ولی ما گفتیم، تحقیقات باید تمام شود. این فرد بیش از دو ماه در بازداشت موقت بود و البته من نمی‌گویم هیچ فشاری موثر نیست اما قوه قضاییه استقلال خود را حفظ کرده است.

انتقاد ناطق‌نوری از بی‌توجهی به سیاست‌های کلان

علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ما درباره اجرای سیاست‌های کلی نظام دغدغه داریم، خاطرنشان کرد: سال‌هاست درباره سیاست‌های کلان نظام کار کرده‌ایم، اما متاسفانه در این حوزه و در بخش اجرا و قانونگذاری توجه لازم صورت نگرفته است، در حالی که هر قانونی که بخواهد تصویب شود، باید منطبق با سیاست‌های کلی باشد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری در نشست ترجمان سیاست‌های کلی نظام سلامت، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این سیاست‌های کلی یک سطح نو و جدیدی را در عرصه علوم پزشکی گشود و اگر به عنوان سرمشق عملیاتی مورد توجه قرار گیرد، ما در بخش بهداشت و درمان مشکلاتمان حل خواهد شد.

هیات پارلمانی فرانسه فردا به تهران می‌آید

هیات پارلمانی فرانسه در قالب هیاتی چهار نفره، فردا به تهران می‌آ‌ید.

به ‌گزارش فارس، اودیل سوگه، معاون کمیسیون امور خارجی مجلس ملی فرانسه، ریاست این هیات را به عهده دارد.

تشییع پیکر فرمانده پیشین نهاجا

پیکر امیر سرتیپ محمدحسن معین‌پور، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش که روز شنبه در گذشت، امروز در ستاد نیروی هوایی ارتش تشییع می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ معین‌پور از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که پس از سال‌ها تحمل مشقات ناشی از بیماری سرطان درگذشت. مرحوم معین‌پور سال‌های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی ارتش را عهده‌دار بود.

احمدی‌مقدم: حصر سران فتنه نشانه رافت است

سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، حصر سران فتنه را نشانگر رافت نظام اسلامی دانست و گفت: نظام چه در این مورد و چه در موارد مشابه با گذشت برخورد کرده است.

به گزارش نسیم‌ آنلاین، احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به بحث حجاب و عفاف گفت: اگر کسی در حوزه عفاف و حجاب، هنجارشکنی کند، دستگاه قضا حق برخورد با وی را دارد و همه باید رفتاری در شان نظام داشته باشند.

عبداللهی از معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور رفت

سردار علی عبداللهی، معاون پیشین امنیتی و انتظامی وزارت کشور، به عنوان معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

به گزارش فارس، مراسم معارفه عبداللهی در مسئولیت جدید با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد و از زحمات سردار حجازی که پیش از عبداللهی این مسئولیت را عهده‌دار بود، قدردانی شد. خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه، انتصاب عبداللهی در این سمت را به معنای پایان ماموریت وی در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور عنوان کرد.

نظر ابوترابی‌فرد درباره باخت ایران به آرژانتین

همزمان با صدور پیام تبریک برخی مسئولان برای قدردانی از عملکرد تیم ملی فوتبال در مصاف با تیم آرژانتین، محمدحسن ابوترابی‌فرد هم که در غیاب علی لاریجانی، اداره مجلس را به عهده داشت، فرصت را غنیمت شمرد تا از این تریبون، بازی ایران و آرژانتین را کارشناسی کند.

به گزارش مهر، نایب‌رئیس مجلس در سخنان پیش از دستور خود با قدردانی از تیم ملی فوتبال گفت: جوانان ما به اقرار بازیکن اول تیم آرژانتین 90 دقیقه قدرت جوانان هوشمند ایرانی را به نمایش گذاشتند. نهایتاً باید گفت تیم ملی ایران در این بازی نباخت بلکه یک گل از داوری دریافت کرد.

دارایی‌های زنجانی در خارج پراکنده است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: دارایی‌های بابک زنجانی در خارج از کشور پراکنده است، از این رو تعیین اموالش به زمان و پیگیری‌های بیشتری نیاز دارد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این‌که در خارج هم پیگیر شناسایی اموال بابک زنجانی هستیم، اظهار کرد: گروه‌های مختلفی برای پیگیری، شناسایی و برگرداندن اموال او به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: همچنین افراد بسیاری در خارج از کشور شرکای زنجانی هستند که این افراد نیز باید شناسایی شوند.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: همکاری تنگاتنگی بین قوه قضاییه و دولت در رابطه با این پرونده وجود دارد و از طرفی همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص این پرونده شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، جهانگیری از متمرکز‌ شدن تیم 15 نفره از اعضای دولت روی گلوگاه‌های فساد خبر داد و گفت: این تیم 15 نفره گلوگاه‌های فساد را شناسایی و برای برطرف کردن آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها