طنین موسیقی جنوب ایران در روسیه

دعوت روسیه از نوازنده ایرانی

جام جم نوا: نوازنده و آهنگساز موسیقی نواحی ایران از دعوت کنسرواتور چاکوفسکی کشور روسیه از گروه ایرانی برای حضور در فستیوال بین المللی «جهان صدا» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۳۷۷
دعوت روسیه از نوازنده ایرانی

محسن شریفیان در تشریح تازه ترین فعالیتهای خود در عرصه موسیقی گفت: چندی پیش کنسرواتور چایکوفسکی مسکو که یکی از مراکز معتبر موسیقی دنیاست از من دعوت کرد که در قالب فستیوال موسیقایی «جهان صدا» در یک اجرای همنوازی نی انبان و پیانو شرکت کنم.
وی توضیح داد: در این برنامه که در چارچوب فستیوال «جهان صدا» در تاریخ 7 تیر ماه برگزار می شود الکسی سرگونین نوازنده مطرح روسی و فرهاد صفری نوازنده سازهای کوبه ای ابداعی به همراه من در کنسرتی با عنوان «من برای شما بوی دریا آورده ام» آثاری را در تالار رخمانیوف مسکو اجرا می‌کنیم. این در حالی است که پیش از این هم هنرمندانی از کشورهای مالت و کلمبیا آثار متفاوتی را در این فستیوال اجرا کرده‌اند.
سرپرست گروه لیان بوشهر با اشاره به تفاوت های این برنامه با اجراهای قبلی خود تصریح کرد: این فستیوال معمولا برای میزبانی کنسرت های خود از نوازنده هایی دعوت می کند که بتوانند علاوه بر اجرای بخشی از موسیقی ناحیه زندگی خود لایه های دیگری از این نوع موسیقی در ترکیب با موسیقی های دیگر را نیز اجرا کنند و من با توجه به اینکه پیشتر همکاری مختصری با سامان احتشامی در همنوازی نی انبان و پیانو داشتم دوست داشتم باردیگر با ورود به یک فضای متفاوت، رنگ دیگری از موسیقی ایرانی را به مخاطبان بین المللی ارائه دهم.
شریفیان که این بار با دعوت مستقیم کنسرواتوری چایکوفسکی مسکو به این فستیوال دعوت شده است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهم کرد که به عنوان نماینده بخشی از موسیقی کشورمان بتوانم موسیقی نواحی ایران را طور دیگری به مخاطبان معرفی کنم و امیدوارم حضور در کالج معتبر چایکوفسکی مسکو بتواند مقدمه خوبی برای حضور موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی نواحی در چنین رویدادهای بین المللی باشد.
(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها