آیا می‌دانستید مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی نشان دهنده ابتلا به بیماری خاص است؟ هر یک از افراد به غذایی خاص علاقه دارند و از خوردنش سیر نمی شوند. به عنوان مثال، برخی به خوردن نوشابه علاقه‌مندند و برخی دیگر روزشان بدون خوردن شکلات شب نمی شود. چند علاقه غذایی که گفته می‌شود علامت ابتلا به بیماری است در ادامه فهرست شده است.
کد خبر: ۶۸۶۹۲۷
چه غذایی دوست دارید؟ پس شما بیمارید!

جام جم سرا: به نقل از پزشکان ایران، چهار نشانه عجیب ابتلا به بیماری را مواد غذایی پی آمده نشان می‌دهند:

چیپس، سیب‌زمینی سرخ کرده و غذاهای شور

بیماری احتمالی: تیروئید یا بروز مشکل در غدد فوق کلیوی

استرس شدید می‌تواند بر عملکرد غدد فوق کلیوی تاثیر منفی بگذارد. اگر فردی در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد هورمون های آدرنالین، کورتیزول و آلدوسترون را به اندازه ترشح نمی‌کنند. این موضوع سبب بر هم خوردن تعادل نمک در بدن شده و فرد در مصرف مواد غذایی شور افراط می کند. همچنین، علاقه به خوردن غذاهای شور می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود ید و کم کار شدن تیروئید باشد. علایم و نشانه های دیگر کم ‌کاری تیروئید عبارتند از: احساس بی‌ حالی و خستگی، یبوست، اضافه وزن و افسردگی

یخ

بیماری احتمالی: کم‌خونی

افرادی که علاقه زیادی به خوردن یخ دارند، به احتمال بسیار زیاد از کم‌ خونی رنج می برند. در این بیماری بدن به علت فقدان آهن مورد نیاز، به اندازه کافی گلبول های قرمز تولید نمی‌کند. مهم ‌ترین علامت کم‌خونی، فقدان انرژی است. به گفته دانشمندان مایو کلینیک، افرادی که علاقه زیادی به خوردن یخ دارند، به طور ناخودآگاه تلاش می‌کنند درد و تورم موجود در زبان شان را به وسیله سرمای یخ کاهش دهند.

نوشابه

بیماری احتمالی: کمبود کلسیم

اگر بدون نوشیدن نوشابه غذا نمی خورید به احتمال بسیار زیاد از کمبود کلسیم رنج می برید. متاسفانه نوشیدن نوشابه نه تنها کمبود کلسیم را برطرف نمی‌کند، بلکه سلامت استخوان‌ها را به خطر می اندازد. بهتر است با مصرف سبزیجات برگ سبز، لبنیات کم چرب، سویا و … کمبود کلسیم را جبران کرد.

نان، پاستا و غذاهای حاوی کربوهیدرات

بیماری احتمالی: افسردگی

افراد در روزهایی که افسرده هستند به کرات غذا می خورند. یافته های دانشمندان مایو کلینیک نشان دادند بدن انسان با خوردن کربوهیدرات‌ها تلاش می کند تولید هورمون‌های شادی آور را افزایش دهد. سروتونین یکی از این هورمون‌هاست که تولید آن با مصرف غذاهایی مانند نان، شیرینی و کیک افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها