وندی شرمن در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان:

آمریکا و اروپا از تحریم‌ ایران ضرر کردند

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۶۸۷۱
روایت آمریکایی ها از جزئیات مذاکرات وین 5

کیهان:مشکل آمریکا در عراق دولت منتخب است نه تروریست‌ها!

در حالی که باراک اوباما تظاهر به نگرانی درباره انسجام عراق در برابر تشنجات فرقه‌ای می‌کند، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا خواستار پیگیری تجزیه عراق و سوریه شد.باراک اوباما در جمع خبرنگاران گفت: اگر ایران نیز همچون آمریکا بر اتحاد مردم عراق و احترام برابر به حقوق شیعیان و سنی‌ها در این کشور تأکید داشته باشد، می‌تواند «نقش سازنده‌ای» در ایجاد ثبات در عراق ایفا کند.
وی افزود: ایران باید از اقداماتی که به اختلافات فرقه‌ای دامن می‌زند، خودداری کند.اوباما همچنین رهبران بغداد را به تشکیل حکومتی فراگیر و غیرفرقه‌ای و با حضور نمایندگان همه اقوام و ادیان عراق فراخواند و این در حالی است که دولت عراق طبق قانون اساسی و براساس انتخاب رسمی تشکیل می‌شود.برخلاف اظهارات ریاکارانه اوباما، ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تأکید کرد که آمریکا باید با تدوین یک طرح سایکس پیکوی جدید، عراق و سوریه را تجزیه کند و به ایجاد کشورهای شیعه و سنی همت گمارد! به گزارش العرب چاپ لندن، جان‌کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه گفت که کشورش به حفظ وحدت عراق پایبند است. اما همه می‌پرسند آیا واقعاً او در بیان این حرف صادق است؟ ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از طرفداران طرح «سایکس پیکوی جدید» است. وی در این باره می‌گوید: «سایکس پیکوی جدید در صورتی که اجرا شود آمریکا را از باتلاقی که در عراق گرفتار شده و اکنون تا سوریه امتداد یافته است، نجات می‌دهد.»

وی تأکید می‌کند: تنها چیزی که در این مورد با قاطعیت می‌توانیم بگوییم این است که خاورمیانه قدیم می‌رود تا از هم گسیخته شود. فقط سؤال این است که خاورمیانه جدید چه وقت جای خاورمیانه قدیم را خواهد گرفت.العرب افزود: به اعتقاد ناظران کاخ سفید تجزیه عراق و سوریه را دنبال می‌کند. مواضع دو گانه آمریکا که از یک سو بر تحریک گروه‌های مخالف بشار اسد ادامه می‌دهد و می‌گوید که باید از جریان‌های معتدل در برابر اسد حمایت شود اما از سوی دیگر از دادن هر گونه سلاح به مخالفان خودداری می‌کند، دلیلی بر این رویکرد آمریکا در سوریه است.در همین حال شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: آمریکا با روی کار بودن نوری مالکی، به عراق کمک نخواهد کرد.«سی‌ان‌ان» به نقل از برخی مسئولان کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا تا زمانی که نوری مالکی دولت را ترک نکند، به ارتش عراق کمک نظامی نخواهد کرد و هرگونه اقدام نظامی علیه تروریست‌های داعش را به کناره‌گیری مالکی مشروط کرده است.اما علت این موضع‌گیری را یک روزنامه انگلیسی فاش می‌کند. روزنامه تایمز معتقد است: دولت به ریاست باراک اوباما نتوانست خواسته‌های خود را به نوری مالکی نخست‌وزیر عراق تحمیل کند و در عوض، مالکی بحران را به فرصت تبدیل کرد. اوباما نتوانست نظرات خود را به مالکی تحمیل کند.

به گزارش العالم، تایمز در مقاله‌ای با عنوان «مالکی بحران عراق را به فرصت تبدیل کرد»، نوشت: آمریکا خواستار استعفای نوری مالکی نخست‌وزیر عراق شد اما مالکی به خواسته آمریکا تن نداده است. این روزنامه افزود: آمریکا خواهان استعفای مالکی است اما اینکه بتواند وی را به این کار راضی کند، چیز دیگری است.به نوشته تایمز، آمریکا بارها در تحمیل خواسته‌های خود به مالکی ناکام مانده است و حتی زمانی که بیش از 300 هزار نظامی خود را در عراق مستقر کرده بود، نتوانست خواسته‌هایش را به مالکی تحمیل کند. این روزنامه نوشت: گروه‌های مسلح فعال به علت نداشتن خاستگاه و مقبولیتی در بین مردم در پیشروی از شمال به سمت بغداد ناکاممانده‌اند. عراق از آمریکا خواست که به افراد مسلح در خاک عراق حمله کند اما در حال حاضر نیاز ضروری به این کار برای جلوگیری از اجرای افراد مسلح حملات به بغداد احساس نمی‌شود.همچنین روزنامه ایندیپندنت در گزارش مشابهی تأکید کرد: تا هنگامی که نخست‌وزیر نوری مالکی کنار نرفته،‌آمریکا کمک نظامی برای سرکوب داعش نخواهد کرد.

برطبق یافته‌های ایندیپندنت؛ ایالات متحده به مقامات عالیرتبه عراق گفته است نوری المالکی باید از قدرت کنار برود تا آن کشور برای متوقف کردن پیشرفت افراطیون سنی مذهب دخالت نظامی کند!واشنگتن پست نیز از قول ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشت: چون نخست‌وزیر عراق شیعه است، ما کار کمی می‌توانیم انجام دهیم.با توجه به روی کار آمدن دولت عراق در یک روال قانونی، دموکراتیک و انتخابات آزاد، جبهه‌گیری دولت آمریکا در برابر این دولت که به منزله حمایت از تروریست‌هاست، شرم‌آور به نظر می‌رسد اما دقیقاً منطبق با سیاست استکباری آمریکا در مقابله با حکومت‌های مردم سالار مستقل است.

روایت محافل آمریکایی از جزئیات مذاکرات وین 5

معاون وزیر خارجه آمریکا در پایان مذاکرات وین 5 گفت: در این مذاکرات، سند کاری پر از موارد اختلافی تهیه شد.وندی‌شرمن مدعی شد ایران آماده نیست تا تاکید کند که برنامه هسته‌ای‌اش مسالمت‌آمیز است.بنابر گزارش روزنامه الشروق، وی که معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا نیز هست، افزود: دور پنجم مذاکرات موجب تهیه پیش‌نویس توافق نشد اما با توجه به ادامه اختلافات، سند کاری پر از موارد اختلافی تهیه شد.هرچند جزئیاتی از مذاکرات اخیر منتشر نشده اما نیویورک تایمز با بیان این‌که مدت تعیین شده در توافقنامه موقت برای دستیابی به توافقنامه جامع که بیستم ژوئیه پایان می‌یابد قابل تمدید است، نوشت: اما احتمالاً حتی مذاکره در مورد تمدید این ضرب‌الاجل هم مشکل‌ساز خواهد بود. برخی از اعضای کنگره هم‌اکنون به دنبال تصویب تحریم‌های جدید بر ضد ایران هستند، اقدامی که کاخ سفید معتقد است احتمال دستیابی به توافق را تضعیف می‌کند.

نیویورک تایمز نوشت: در چند هفته اخیر دو طرف در مورد راکتور آب سنگین اراک به تفاهم احتمالی دست یافته‌اند. گزارش‌هایی هم وجود دارد که از توافق احتمالی در مورد تاسیسات فردو خبر می‌دهد. اما ایران همچنان اصرار دارد که باید در تولید سوخت رآکتور بوشهر که اکنون با سوخت ارسالی روسیه کار می‌کند، به خودکفایی برسد. ایران همچنین می‌خواهد توانایی تولید سوخت را برای رآکتورهایی که هنوز ساخت آنها را آغاز نکرده است، گسترش دهد.روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز در گزارشی نوشت: گفته‌های «عباس عراقچی» حاکی از این است که ظاهراً ایران در حال تعدیل خواسته اصلی خود درباره چگونگی لغو تحریم‌ها است و این می‌تواند دستیابی به توافق نهایی را تا 20 ژوئیه تسهیل کند.این روزنامه آمریکایی نوشت: معاون وزیر خارجه در جمع خبرنگاران ایرانی در وین تایید کرد که تهران اکنون این اصل را می‌پذیرد که در قبال متابعت تدریجی با محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای خود، تحریم‌های اقتصادی نیز به تدریج سبک شوند. این در حالی است که تاکنون موضع رسمی ایران این بوده که وقتی توافق امضا شد، تمامی تحریم‌ها باید فوراً لغو شود.

این روزنامه اضافه کرد:‌ «با این حال به نظر می‌رسد که طرفین چند مسئله کلیدی پیچیده را حل کرده‌اند. آنها ظاهراً توافق کرده‌اند که رآکتور آب سنگین اراک به‌گونه‌ای اصلاح شود که میزان تولید «پلوتونیم»‌ آن محدود شود. همچنین شواهد حاکی از آن است که مصالحه بر سر تاسیسات غنی‌سازی «فردو» نیز رو به پایان می‌باشد و قرار است این تاسیسات به یک مرکز تحقیقاتی مورد قبول غرب تبدیل شود.»!
لس‌آنجلس تایمز حذف مرحله به مرحله تحریم‌های ضد ایرانی را از لحاظ حقوقی، فنی و سیاسی پیچیده توصیف کرد و با اشاره به مخالفت‌های مکرر «کنگره» آمریکا با لغو تحریم‌ها، جلب همکاری کنگره در این خصوص را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اوباما دانست.از سوی دیگر مایکل‌سینگ مدیر اندیشکده مؤسسه واشنگتن در گزارشی تصریح کرد: اگر ایران تصور کند آمریکا تمایلی به کوتاه آمدن در مذاکرات هسته‌ای ندارد و درصدد خروج فوری از منطقه خاورمیانه نیز نیست، به احتمال زیاد یک توافقنامه هسته‌ای سختگیرانه را می‌پذیرد.

سینگ درگزارشی که تحت عنوان «مذاکرات هسته‌ای با ایران و تبعات آن برای دفاع آمریکا» در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد، گفت: با وجود آنکه مذاکرات آمریکا و شرکایش در گروه پنج بعلاوه یک و ایران شامل موضوعات فنی بسیاری است اما، توافق بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک را نباید از یک دریچه صرفاً فنی نگاه کرد. حتی وقتی که توافقنامه هسته‌ای حاصل شد، تحریم‌های اعمال شده بر ایران به خاطر حمایت از تروریسم و سایر موضوعات غیر هسته‌ای باید تا زمانی که ایران در فعالیت‌های منطقه‌ای‌اش تجدید نظر نکند، ادامه داشته باشد.سینگ می‌گوید: از زمانی که در پی یک توافقنامه هسته‌ای، توازن قدرت تغییر نکند، احتمال تغییر راهبرد منطقه‌ای ایران بسیار کم است.

زیباکلام: روحانی و اطرافیانش دچار توهم نشوند که خودشان رأی آورده‌اند

دو تن از افراطیون مدعی اصلاحات معتقدند رأی کسب شده از سوی روحانی در انتخابات سال 92، رأی به اصلاح‌طلبان بود و روحانی و اطرافیانش نباید درباره خاستگاه این رأی‌ها دچار سوء تفاهم شوند.فیاض زاهد از اعضای حزب همبستگی در مصاحبه با آریا گفت: 85 درصد آرای آقای روحانی را اصلاح‌طلبان که مجموع دو جریان خاتمی و هاشمی بودند تشکیل می‌دادند.وی افزود: من آقای روحانی را شخصیت محبوبی می‌دانم اما بر این باورم که ایشان بدون حمایت و پشتیبانی جریان اصلاح‌طلب به هیچ وجه موفق نمی‌شود برنامه‌های خودش را به پیش ببرد.این مدعی اصلاحات تأکید کرد: باید در نظر داشت که محبوبیت فردی آقای روحانی یک چیز است اما وجود یک پایگاه سیاسی قدرتمند ریشه‌دار چیز دیگری است. آقای روحانی از خاستگاه حزبی استفاده نکرده به این معنا که ایشان با تکیه بر حزب اعتدال و توسعه خودش به قدرت نرسیده است.

همچنین صادق زیباکلام گفت: پیروزی آقای روحانی در انتخابات 92 مدیون و مرهون حمایت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان از ایشان بود.بنابراین بنده امیدوارم اطرافیان ایشان مثل آقایان نوبخت، مرتضی بانک و نعمت‌زاده دچار این توهم نشوند که آنها پیروزی آقای روحانی را رقم زده‌اند.وی افزود: متأسفانه بعضاً شنیده می‌شود که آقای روحانی و اطرافیان ایشان می‌گویند: نزدیک به یک یا دو سال روی گفتمان اعتدال در دفتر مرکز مطالعات استراتژیک مجمع برنامه‌ریزی صورت گرفته، لذا این گفتمان بوده که موجب پیروزی آقای روحانی شده است. بنده امیدوارم آقای روحانی و اطرافیان ایشان خیلی این تحلیل‌ها را جدی نگیرند.وی گفت: چیزی که باعث پیروزی روحانی شد درجه اول ضعف وحشتناک مدیریت اصولگرایان ظرف هشت سال گذشته بود و درجه دوم حمایت رهبران اصلاح‌طلبان یعنی آقایان خاتمی و هاشمی و چهره‌هایی بود که عنوان اصلاح‌طلب شناخته می‌شوند همچنین کناره‌گیری آقای عارف از رقابت از دیگر عوامل پیروزی آقای روحانی بود، بنابراین نباید اینگونه توهمات ایجاد شود که مردم خواهان گفتمان اعتدال بوده و از اصلاح‌طلبان رویگردان هستند.

این دو اصلاح‌طلب البته اشاره‌ای به این واقعیت نکردند که براساس نظرسنجی تیم مشاوران خاتمی در چند روز قبل از انتخابات، عارف تنها 8 درصد رأی داشت و اتاق فکر مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران تصمیم گرفتند برای پیشگیری از آراء اندک نامزد اصلاح‌طلبان و برملا شدن فقدان پایگاه مردمی آنان، آقای عارف را وادار به انصراف کنند و البته اصلاح‌طلبان برای وادار کردن وی به انصراف او را پیشاپیش نیز اصلاح‌طلب بدلی و قلابی خوانده بودند.

بی‌بی‌سی: سردار سلیمانی چهره پر افتخار ایران در بحران‌هاست

شبکه دولتی انگلیس گزارش داد استراتژی‌های فرمانده سپاه قدس ایران، دولت سوریه را به پیروزی رساند و او می‌تواند نقش مشابهی را در عراق و در مقابل گروه‌های شورشی مسلح ایفا کند.بی‌بی‌سی در این گزارش اعلام کرد: تا چند سال پیش یافتن تصویری از قاسم سلیمانی تقریباً غیرممکن بود. حالا شبکه‌های تلویزیونی ایران مستندهایی درباره او نشان می‌دهند و تصویرش روی صفحه اول روزنامه‌های زیادی است. برای سردار قاسم سلیمانی زمان آن رسیده تا آنچه را طی ده‌ها سال به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران کاشته، درو کند.بی‌بی‌سی می‌افزاید: گزارش شده که او در حال حاضر در بغداد بسر می‌برد تا جلوی پیشروی نیروهای داعش را بگیرد. سردار سلیمانی پیش از این رودرروی گروه‌های مسلح بوده، اما در سوریه، در همسایگی عراق.بی‌بی‌سی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود استراتژی‌های او بوده که بشار اسد را قادر ساخته بر نیروهای شورشی پیروز شود و شهرهای کلیدی را پس بگیرد.
بی‌بی‌سی ادامه داد: «در چند سال اخیر، نقش سردار سلیمانی در روابط خارجی ایران علنی‌تر شده است. او دیگر یک شخصیت پنهانی آن طرف خط تلفن نیست. این روزها چهره پر افتخار ایران است که در زمان‌های بحران بکار گرفته می‌شود. پیش از گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در سال 2007، آمریکایی‌ها پنج ایرانی را در عراق به اتهام همکاری با نیروی قدس برای آموزش شبه‌نظامیان شیعه دستگیر کرده بودند. هفت سال بعد، سردار سلیمانی می‌تواند در حالی که آمریکایی‌ها بار دیگر برای نجات عراق به کمک او نیاز دارند، بسیار علنی‌تر در داخل این کشور فعالیت کند.»

در همین حال بیزنس اینسایدر نوشت: یک مامور سابق سیا، نظر جالبی در مورد قاسم سلیمانی دارد.به گزارش «انتخاب»، این مامور سابق سیا، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را قدرتمندترین فرد در خاورمیانه امروز می‌داند.همچنین یک مقام ارشد عراقی در مصاحبه با گاردین مدعی شد: قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران عملیات عراق علیه داعش را رهبری می‌کند.این مقام ارشد پرسید: فکر می‌کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می‌کند؟ آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه، قاسم سلیمانی است که فرماندهی را برعهده دارد و اوست که لحظه به لحظه، فضا را بر تروریست‌ها تنگ‌تر می‌کند.فیلیپ سیمیث پژوهشگر دانشگاه مریلند آمریکا می‌گوید: قاسم سلیمانی مسئول تسلیح و سازماندهی شبه‌نظامیانی است که جزئی از دستگاه امنیتی عراق هستند.
نیویورکر درباره سلیمانی نوشته است: او عراق را خیلی خوب می‌شناسد و از ارتباطات خود برای بازی دادن آمریکایی‌ها استفاده کرده است.

نیویورکر در ادامه آورده است:‌ قاسم سلیمانی یکبار به مرکز آمریکایی‌ها در بغداد یعنی منطقه سبز رفت تا با عراقی‌ها دیدار کند.آمریکایی‌ها به دنبال دستگیری او بودند، اما فهمیدند که هرگز قادر به دستگیری وی نیستند.مامور سابق سیا که همچنان نظر خود مبنی بر قدرت فزاینده حاج قاسم سلیمانی را تکرار می‌کند، در بخش دیگری از سخنانش، ادعا می‌کند؛‌دولت عراقی که آمریکایی‌ها را در سال 2011 از بغداد بیرون راند، نزدیک به سلیمانی است.

جمهوری اسلامی: زنان عراقی آماده برای خودکشی

تجاوز تروریست‌های داعش به زنان در عراق، زنان مناطق در معرض خطر این کشور را به آماده شدن برای خودکشی وادار کرده است. خبرهائی که از بغداد و شهرهای شمال و شمال شرق عراق می‌رسد حاکی است بسیاری از زنان این مناطق مقادیری سم کشنده با خود حمل می‌کنند تا درصورتی که تروریست‌های داعش به آنها حمله کنند اقدام به خودکشی نمایند. عده‌ای از زنان نیز به شوهران خود گفته‌اند درصورتی که تروریست‌های داعش سر برسند اجازه دارند زنان خود را بکشند تا به دست داعشی‌ها نیافتند. گروه داعش در شهر موصل با انتشار بیانیه‌ای از اهالی این شهر خواسته است زنان را برای جهاد نکاح در اختیار آنها قرار دهند و اگر از این فرمان سرپیچی کنند با آنها طبق مقررات داعش برخورد خواهد شد. از موصل خبر می‌رسد عده‌ای از زنان که مورد تجاوز داعشی‌ها قرار گرفته بودند اقدام به خودکشی کرده‌اند.

* امامت نمازهای جماعت بانوان توسط بانوان در مساجد استان "های نان" چین به امری عادی تبدیل شده است. بانوان مسلمانی که در کسوت امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند، علاوه بر امامت نمازهای بانوان مسلمان، به آموزش احکام و اعتقادات اسلامی در مساجد نیز می‌پردازند. گی شایزیا، از بانوان مسلمانی که امامت جماعت‌های بانوان را در یکی از مساجد چین برعهده دارد، می‌گوید: هنگامی که همه نمازگزاران زن هستند، در کشور چین مشکلی برای امامت نماز توسط بانوان وجود ندارد. هر چند بنابر آمارهای رسمی حدود 20 میلیون مسلمان در چین زندگی می‌کنند ولی مسلمانان این کشور معتقدند تعداد مسلمانان چین بین 65 تا 100 میلیون نفر است.

قدس:محاکمه خاوری آغاز نشده است

مهر: ناصر سراج قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی با رد شایعه آغاز رسیدگی به پرونده خاوری گفت: رسیدگی به پرونده خاوری هنوز شروع نشده است.

ادعا درباره «علیرضا عسگری»

صدای روسیه: «کای برد» نویسنده کتابی با نام «جاسوس مهربان» مدعی شده «علیرضا عسگری» دانشمند ربوده شده ایرانی در سال 2003 میلادی توسط نیروهای ویژه آمریکا به خدمت گرفته شده و حتی موفق به دریافت پناهندگی سیاسی از سوی ایالات متحده نیز شده است.

این تمرینها «شوی نمایشی» است

تسنیم: شهرام علمداری رئیس اسبق اورژانس و امداد و نجات کشور نسبت به برگزاری تمرینهای امدادی برای مقابله با حوادث کشور که بیشتر «شوی نمایشی» است، انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مدیران کنونی سازمانهای مرتبط امدادی به هیچ عنوان تخصص و تجربه امدادی ندارند.

علامتی برای حقارت صهیونیست ها

فارس: خبرها حاکی است که بالا بردن سه انگشت توسط جوانان فلسطینی به نشانه پیروزی گروه های مقاومت در اسارت سه نظامی رژیم صهیونیستی جامعه صهیونیستی را برآشفته کرده است. گفته می شود که سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی این مسأله را تحقیرخود می دانند.

سرگردانی ایرانی‌ها در برزیل

قدس آنلاین: برخی آژانسهای تبلیغاتی که پولهای کلانی از علاقه‌مندان به فوتبال گرفته بودند تا آنها را با بهترین امکانات به برزیل ببرند و شرایط تماشای مسابقات فوتبال با کیفیت مطلوب را برای آنها فراهم کنند، بعد از دیدار ایران و نیجریه، تعدادی از مسافران خود را در شهر کوریتیبا رها کرده و بدون اینکه سراغی از آنها بگیرند به شهر سائوپائولو برگشتند!

آمادگی داوطلبان اعزام به عراق

قدس آنلاین: اجتماع عظیم حسینیان اردبیل با عنوان مدافعان حرم در این شهر برگزار شد. در این اجتماع حاضران در حالی که سربندهای قرمز رنگ با نوشته یا حسین(ع) بسته بودند، آمادگی خود را در دفاع از حرم مطهر امام حسین(ع) و بارگاه ابوالفضل العباس(ع) اعلام کرده و از کشورهای اسلامی و جوامع جهانی خواستند در مقابل داعش متحد شوند.

ممنوعیت عجیب برای زنان روسی

خبرآنلاین: اولگ میخویف، معاون رئیس دومای روسیه طرحی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن تولید، واردات و فروش کفشهایی با پاشنه های بسیار بلند یا خیلی صاف ممنوع شود.

سموم ایتالیایی برای موش‌های گردن کلفت

فارس: مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به داروها و سموم جدیدی که از ایتالیا وارد کرده‌ایم در پنج ماه گذشته درخصوص مبارزه با جانوران موذی، از شهروندان اعتراضی مبنی بر مشهود بودن موشها در سطح شهر نداشته‌ایم.

شیوه جدید حمایت از یوزپلنگ ایرانی

ایرنا: یک زوج خلاق قزوینی برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی در روز جشن ازدواج خود، تصاویری از این گونه در خطر انقراض را روی ماشین عروس نصب کردند.

خطر کم آبی در 6 هزار روستا

ایرنا: حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای حدود 6هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می شود که پیش بینی می شود با استمرار گرما تعداد اینها به 6هزار و 300روستا برسد.

اعتراض غرضی به فیلترینگ

ایسنا: سید محمد غرضی به موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با ابزارهای ارتباطی کار عاقلانه‌ای نیست، گفت: امروز چاره کار، استفاده از این پدیده‌های جدید و ابزارهای آن است، ولی عده‌ای با این ابزارها و پدیده‌ها مخالفت می‌کنند، در حالی که باید مشکلات اصلی آنها را بیابیم و درصدد رفع مشکلات باشیم، نه اینکه با ابزارها مبارزه کنیم.

زمان برگزاری نشست‌اعتدال‌ و افراط

جهان: همزمان با تشدید خشونت و افراط گرایی در منطقه و بروز جنایات گروه‌های تکفیری در عراق، انجمن علوم سیاسی ایران اقدام به برگزاری نشست «اعتدال و افراط» در منطقه خواهد کرد.

توطئه جمعیتی آمریکایی‌ها

تسنیم: خلیل علی محمد زاده یک استاد دانشگاه در همایش علمی سیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصتها و تهدیدهای پیش رو که به همت بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها در همه چیز ما را تخطئه می‌کنند و فقط در کاهش جمعیت ایرانیها را می‌ستایند.

اقدام عجیب یک دادگاه در برزیل

عصر ایران: در اقدامی عجیب و قابل تأمل یکی از دادگاه‌های برزیل حکمی علیه قوانین فیفا صادر کرده است، مبنی بر اینکه به دلیل گرمی هوا، داور در دقیقه 30 هر دو نیمه باید بازی‌ها را متوقف کند تا بازیکنان بتوانند آب بنوشند!

آماری برای اولین بار

مهر: علی اکبر محزون مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه آمار مربوط به ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی برای اولین بار اعلام می شود، گفت: تهران و استانهای مرزی بیشترین آمار ازدواج زنان و مردان با اتباع بیگانه را به خود اختصاص داده اند. وی افزود: ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که در داخل کشور هستند در سال 92، 749 مورد به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به آمار کل ازدواجهای انجام شده در سال گذشته یک به هزار است.

به اسم حمایت از تیم ملی

تابناک: اعزام گروهی از سینماگران به برزیل برای حمایت از تیم ملی حاشیه آفرین شده است. تصاویر منتشره از این بازیگران بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی ندارد. با این اوصاف، مشخص نیست حمایت بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها