«دزدیدن پراید برای ما مقرون به صرفه نبود!»

سرقت خودروهای مدل بالا در کمتر از 3 دقیقه

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند سرقت خودرویی خبر داد که براساس اعترافاتشان کمتر از سه دقیقه اقدام به ربودن خودروهای مدل بالا می‌کردند.
کد خبر: ۶۸۶۶۰۲
سرقت خودروهای مدل بالا در کمتر از 3 دقیقه

سرهنگ عباسعلی محمدیان صبح امروز شنبه در نشستی خبری‌ با اعلام انهدام این باند سرقت، گفت: پدیده سرقت یک موضوع فرابخشی است که علاوه بر پلیس باید سایر سازمان‌های دیگر نیز در امر مبارزه با این پدیده وارد عمل شوند تا شاهد ایجاد امنیت بیشتری در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته همکاران پلیس آگاهی در حین گشت‌زنی و کنترل پلاک خودروها توانستند 12 خودروی مسروقه را شناسایی کنند، افزود: اغلب این سارقان با ورود به خطوط ویژه و انجام حرکات مارپیچ قصد فرار داشتند که با شلیک پلیس دستگیر شدند و نهایتا ماموران توانستند 16 سارق را دستگیر کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح انهدام باند سارقان سند و نمره نیز گفت: برخی از خودروهای مسروقه کشف نمی‌شوند که بررسی‌ها نشان داده این خودروها یا اوراق شده و یا اصالت برخی از قطعات آنها تغییر کرده و با تلفیق این قطعات با خودروهای سوخته و یا تصادفی خودروی جدیدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس توانست در عملیاتی 20 نفر از اعضای این باند سند نمره را دستگیر کند، افزود: این افراد خودروهای مدل بالا همچون زانتیا، ماکسیما و... را سرقت کرده و نکته مورد توجه این است که این افراد به دلیل مقرون به صرفه نبودن پراید از سرقت آن خودداری می‌کردند!

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه تاکنون 65 دستگاه خودروی مسروقه از اعضای این باند ضبط شده است، گفت: اعضای این باند از استان‌های تهران، خوزستان، مرکزی و لرستان خودرو سرقت کرده و پس از تغییر اصالت، خودروی جدید را در استان‌های دیگر به فروش می‌رساندند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند، افزود:‌ اکثر اعضای این باند دارای سوابق مرتبط در امر سرقت هستند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند مدعی هستند که کمتر از سه دقیقه خودرو سرقت می‌کنند، گفت:‌ پلیس آگاهی تمامی نقاط ضعف خودروها را به کارخانجات تولیدی ابلاغ می‌کند و برخی از این کارخانجات نسبت به رفع عیوب اقدام کرده و برخی دیگر کم‌لطفی می‌کنند و گاها دیده شده است که تغییر مکان یک قطعه می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در کاهش وقوع سرقتها ایجاد کند.

سرهنگ محمدیان همچنین با بیان اینکه طرح کنترل صنوف مرتبط با مالخری به صورت ماهیانه اجرا می‌شود، افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با برخی صنوف همچون صنف طلافروشی‌ها درصدد آن هستیم که برخورد شدیدتری داشته باشیم به خصوص طلافروشی‌هایی که اقدام به خرید طلاهای مسروقه می‌کنند و حتی رایزنی برای نصب پلاکارد بر سر مغازه خریداران اموال مسروقه نیز در دستور کار است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها