انتقاد این بازیگر از وضعیت اطراف حرم

ماجرای توسل مادر «رضا کیانیان» به امام رضا(ع)

مراسم بزرگداشت «رضا کیانیان» به بهانه ۶۳سالگی بازیگر صاحب نام تئاتر و سینمای ایران توسط بنیاد تحقیقات و مطالعات سینمایی خراسان رضوی و با همت جمعی از هنرمندان و هنردوستان مشهد در سالن اجتماعات هتل پارس مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۵۳۵
ماجرای توسل مادر «رضا کیانیان» به امام رضا(ع)

مدیون تئاتر مشهد هستم

رضا کیانیان در میان تشویق حاضران به جایگاه آمد. او در صحبت هایش از تئاتر گذشته مشهد، دولت تدبیرو امید، ویژگی های مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، بازسازی اطراف حرم مطهر، هنر دینی و نذر مادرش سخن گفت. او ابتدا از قدیمی های تئاتر مشهد سخن به میان آورد و گفت: من به نمایندگی از تمام هنرمندان قدیم تئاتر مشهد این جا هستم. تئاتر این شهر و امثال من به دکترلطفی مدیون هستیم و می دانیم که این هنرمندان هنوز هم روی صحنه تئاتر این شهر می درخشند. من از همه شما تشکر و به شما افتخار می کنم.

پایتخت معنوی یعنی ...

رضا کیانیان در قسمتی دیگر از صحبت هایش درباره مشهد و ارادتش به امام رضا(ع) و از تپش قلبش هنگام قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در آغاز مراسم مطالبی را گفت: وقتی می گویند مشهد پایتخت معنوی ایران و جهان اسلام است یعنی تمام وجوه تجلی فرهنگ و هنر به بهترین شکل در این شهر باید وجود داشته باشد؛ این که امکانات تولیدات فرهنگی و هنری در بهترین سطح کیفی در این شهر عرضه شود.

انتقاد از وضعیت اطراف حرم

کیانیان از معماری و روند طولانی بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی هم انتقاد کرد: «امام رضا(ع) هنوز هم غریب است. چرابا گذشت این همه سال هنوز هم باید اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) خراب باشد... امیدوارم روزی فرا برسد که این خرابی ها دیگر نباشد.» کیانیان درباره نام خودش «رضا» و توسل مادرش به امام رضا(ع) هم خاطره ای گفت: پس از این برادر بزرگم «داوود» متولد شد تا ۸ سال پدر و مادر من صاحب فرزند دیگری نشدند تا این که برای تولد من مادرم به امام رضا(ع) متوسل می شود و پس از آن نام من را «رضا» می گذارند.

من با نام و ارادت پدر و مادرم به امام رضا(ع) در مشهد بزرگ شدم و زمانی هم که پدرم در میدان شهدا کله پزی داشت، هر صبح با سلام به آقا امام رضا(ع) مغازه اش را باز می کرد. کیانیان درباره اصطلاح «هنر دینی» هم صحبت کرد و گفت: نمی توانیم هنر را به دینی و غیردینی تقسیم کنیم چرا که معتقدم هنر، خلاقیت و «خلق» است و خلاقیت از تجلیات خداوند است از این رو هر کس که کار هنری انجام می دهد به نوعی کار دینی انجام داده است.

/Media/Image/1393/03/30/635388572564885575.jpg

او ادامه داد: اگر در گذشته «منبر» از تنها وسایل تبلیغ بود، امروز سینما و تلویزیون هم با گستره مخاطبان وسیع می تواند به تبلیغ فرهنگ و دین بپردازد. در این مراسم، سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه معاونان فرهنگی و هنری اش حضور داشت.

او هم در سخنانی به تمجید سال ها تلاش های رضا کیانیان پرداخت و حضور و فعالیت پیشکسوتان هنرهای نمایشی مشهد را در عرصه هنر ارج نهاد. عفت شریعتی عضو شورای فرهنگ عمومی هم از جمله میهمانان این مراسم بود. هدایت هاشمی بازیگر خراسانی سینما، تئاتر و تلویزیون هم در سخنانی گفت: خوشحالم در زمانی زندگی می کنم که تجربه شاگردی شخصی هم چون رضا کیانیان که بازیگری در ایران مدیون اوست، نصیبم شده است. پایان بخش مراسم اهدای لوح یادبود این بزرگداشت بود که به هنرمندان میهمان و همسر رضا کیانیان اهدا شد و رضا کیانیان نیز به طور ویژه از سیدمحمدهادی عرفانیان رئیس بنیاد تحقیقات و مطالعات سینمایی خراسان رضوی برای برگزاری این بزرگداشت، قدردانی کرد. (صادق غفوریان/ روزنامه خراسان رضوی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها