شهر سائوپائولوی برزیل که این روزها میزبان تعدادی از بازی‌های جام جهانی است، روز پنجشنبه شاهد تظاهرات و خشونت بود. معترضان خواستار سیستم حمل و نقل عمومی رایگان در این شهر بودند.
کد خبر: ۶۸۶۲۳۴

به گزارش ایرنا، معترضان در شهری که میزبان رویارویی تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و اروگوئه بود نخست با حضور یک گروه هزار نفره به آرامی برگزار شد ولی گروهی از جوانان نقابدار به پرتاب ترقه به سمت پلیس مبادرت کردند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور به آنان پاسخ داد. این گروه خودروهای شیک را در یک نمایشگاه اتومبیل به تاراج برده و ضمن آتش زدن زباله به مدت بیش از یک ساعت، یکی از جاده‌ها را مسدود کردند. تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ شیشه‌های یک بانک را نیز خرد کردند. برخی از تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: «هی، فیفا کرایه‌ها را قطع کن» و دیگران پارچه نوشته‌هایی با مضمون «نان آری، سیرک خیر» حمل می‌کردند. یک تظاهرکننده به خبرگزاری فرانسه گفت: اینها همه به دلیل جام‌جهانی است. این کشور سرمایه‌گذاری در جام‌جهانی را نسبت به بهبود سطح زندگی شهروندان ترجیح می‌دهد.

روز چهارشنبه نیز تظاهراتی در شهر پورتو آلگره علیه افزایش هزینه‌های عمومی در برزیل به دلیل بازی‌های جام‌جهانی صورت گرفت و معترضان علیه هزینه‌های دولت در برگزاری این بازی‌ها شعارهایی سر دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها