ارتش عراق امروز در عملیات منطقه بلد در استان صلاح الدین عراق صد تروریست عضو گروه داعش را به هلاکت رساند.
کد خبر: ۶۸۶۰۰۶
هلاکت ۱۰۰ تروریست داعشی در عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر همچنین فرماندهی نیروهای پشتیبانی تلعفر عراق گفت:« بیش از سی عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند و 15 ماشین جنگی آنان را ویران کرده‌ایم. همه مناطق تلعفر به استثنای چند منطقه کوچک در اختیار نیروهای ما قرار دارد.»

پایگاه اینترنتی «المسله» از نینوا گزارش داد، فرمانده نیروهای ویژه منطقه تلعفر عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: شهر تلعفر به طور کامل تحت کنترل ارتش عراق ، نیروهای عشایر و گردانهای دفاع مردمی درآمده است.

همچنین نیروهای عراقی ورودی شهر تکریت در شمال عراق را باز پس گرفتند.

فرمانداری منطقه قائم از توابع استان صلاح الدین عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی موفق شدند بیمارستان القضاء الجدید قائم را از تروریست های داعش پس بگیرند و به زودی عملیات پاکسازی منطقه از تروریستها آغاز می شود.

منبع وابسته به اتاق عملیات الانبار عراق به پایگاه خبری المسله گفت:«نیروهای ارتش و پلیس از صبح پنجشنبه عملیات امنیتی خود را در محورهای العوز ، الجمعیه، الاسکان، الجرایشی و بوشهاب در شرق الرمادی آغاز کرده اند. در این عملیات تاکنون 12 عضو داعش کشته شده و 20 نفر دیگر به اسارت در آمده اند.»

هلاکت 70 تروریست داعش در نزدیکی پالایشگاه بیجی

پایگاه اینترنتی الغد پرس نیز گزارش داد، منابع امنیتی عراق افزودند:« نیروهای ویژه در درگیری با تروریست های داعش که تلاش می کردند بار دیگر به پالایشگاه بیجی نزدیک شوند بیش از 70 تروریست را به هلاکت رساندند و 10 خودرو تروریست ها را منهدم کردند.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان در پالایشگاه نفت بیجی عراق، از تخلیه 250 تا 300 کارگر از این پالایشگاه پس از آتش بس موقت خبر داد.

فرماندهی اتاق عملیات دجله در عراق به سومریه نیوز گفت: بالگردهای ارتش صبح روز پنجشنبه مواضع داعش در منطقه العظیم، حد فاصل استان دیاله و صلاح الدین در 60 کیلومتری شمال بعقوبه را هدف قرار دادند. در این عملیات 15 نفر از عناصر این گروهک کشته و تعداد دیگری مجروح شدند.»

شبکه العراقیه نیز گزارش داد: جنگنده های ارتش عراق با حمله به مواضع داعش در استان صلاح الدین چهار خودروی آنها را منهدم کرده و 16 نفر را به هلاکت رساندند.یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق چهارشنبه اعلام کرد: بر اثر اصابت دو راکت نزدیک حرم امام هادی (ع) در سامرا 14 نفر زخمی شدند.

همچنین نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داد ، 59 افسر نظامی مورد بازجویی قرار گرفته و پرونده آنها به دادگاههای نیروهای امنیت داخلی ارجاع داده شده و از محل کار اخراج شوند.

در جنوب غرب کرکوک نیز نیروهای پیشمرگ با افراد مسلح داعش به شدت درگیر شدند.

پلیس استان کرکوک اعلام کرد انفجار یک بمب دست ساز در مسیر نیروهای وابسته به گارد امنیتی منطقه کردستان، در جنوب غرب استان کرکوک، هفت مجروح برجای گذاشت.

وی افزود:« نیروهای امنیتی کرد این منطقه را محاصره و جستجوهای خود را آغاز کردند.»

منابع امنیتی عراقی از ورود محرمانه 150 افسر سعودی به فرماندهی فهد مصباح از طریق استان حسکه سوریه به موصل با هماهنگی گروه داعش خبر دادند.

خبرگزاری کنوز میدیا از الانبار نیز گزارش داد ؛ نایب رئیس شورای نجات فلوجه از کشف صدها قبضه تفنگ ویژه ارتش اردن در این شهر خبر داد.

محمد الدلیمی گفت : این تسلیحات در ردیف سلاح های سازمانی ارتش اردن است و فقط برای ارتش این کشور وارد اردن می شود.»

معاون نخست وزیر عراق گفت: عراق توانایی محافظت از حرم های شیعه را دارد.

6 میلیون دواطلب مردمی برای جنگ با داعش

معاون رئیس کمیته امنیتی بغداد گفت : شمار داوطلبان برای عضویت در ارتش و نیروهای امنیتی عراق به منظور جنگیدن با گروه های تروریستی به شش میلیون نفر رسید.

سعد المطلبی افزود : از این افراد داوطلب پس از گذراندن دوره آموزش نظامی، در جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق استفاده خواهد شد.

مساجد و کلیساها مرکز آموزش نظامی داعش

تلویزیونی العراقیه اعلام کرد : داعش از مساجد و کلیساها در شهر موصل به عنوان پایگاهی برای آموزش نظامی ساکنان این شهر استفاده می کند که به زور تهدید سلاح به آن پیوسته اند.

حنین القدو نماینده مجلس عراق از استان نینوا افزود: داعش جوانان شهر موصل را که به زور از خانه هایشان به این مقرها آورده می شوند مجبور می کند تا به عضویت این گروه درآیند.

وی خاطرنشان کرد: جنگجویان داعش شماری از جوانان را در موصل به قتل رساندند و به زنان تجاوز می کنند.

پایگاه خبری الاخبار عراق نیز گزارش داد ، گروه تروریستی داعش به زنان شهر موصل یک ماه مهلت داد با عناصر داعش ازدواج کنند.

عناصر داعش به جستجوی خانه با خانه زنان می پردازند و می گویند زنان باید به جهاد النکاح با عناصر داعش تن دهند.

تاکنون چند تن از زنان استان نینوا به دلیل آنکه مورد تجاوز عناصر داعش قرار گرفتند خودکشی کردند.

تحولات سیاسی

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد نوری مالکی نخسن وزیر عراق گفت: «ما به دشمنان خود می گوییم مطمئن باشید تروریسم در مرزهای عراق باقی نخواهد ماند. ما با تروریسم مبارزه خواهیم کرد و این توطئه و دسیسه را خنثی خواهیم کرد اما بدانید که آنها به سمت شما فرار خواهند کرد و کشورهای شما نیز در آتش فتنه های فرقه گرایانه و جنگهای داخلی و تروریسم خواهد سوخت و نظامهای شما متزلزل خواهد شد».

عضو ائتلاف دولت قانون با هشدار به عربستان سعودی و قطر درباره حمایت از گروه های تروریستی در منطقه گفت : این کشورها باید بدانند که در امان نخواهند بود و با آتش بازی می کنند و دستان خودشان هم خواهد سوخت.

حیدر العبادی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العراقیه،در حالی که سازمان ملل کشتارها و جنایت های این تروریست ها را محکوم می کنند ، برخی کشورها همسویی آشکاری با گروه های تروریستی دارند. بعضی کشورهای عربی از مدت ها پیش برای ضربه زدن به سه کشور مهم مصر، عراق و سوریه تلاش می کردند.

قدردانی مراجع و علمای عراق از مردم

واحد مرکزی خبر از بغداد گزارش داد ؛ مراجع عراق از حضور گسترده مردم این کشور برای مقابله با گروههای تکفیری و عناصر داعش قدردانی کردند.

آیت الله محمداسحاق فیاض از مراجع عراق گفت : مردم عراق از همه طوایف و ادیان در مقابله با تهاجم گروههای تکفیری، فتوای مرجعیت را پاسخ و وحدت خود را به بهترین وجه نشان دادند. آیت الله فیاض گفت : در این مقطع مهم ، سیاستمداران عراق باید از اختلافات پرهیز کنند.

آیت الله محمد سعید حکیم هم با قدردانی از وحدت عراقی ها در مقابل گروههای تکفیری گفت : عراق در معرض خطر است و باید همه متحد شوند تا ئوطئه های فتنه گران خنثی شود.

آیت الله حکیم از مسئولان عراق خواست در حل مشکلات مردم بکوشند تا آینده عراق تضمین شود.

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار محاکمه آن دسته از فرماندهان خائن ارتش شد که بدون مقاومت از موصل عقب نشستند.

معاون رئیس جمهور عراق بر اهمیت نقش سازمان ملل در این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

خضیر الخزاعی در دیدار معاون نماینده سازمان ملل در بغداد گفت: شرایط کنونی در عراق مستلزم اتخاذ موضع مشترک بین گروه های مختلف در این کشور و فراموش کردن اختلافات بین آنهاست.

اعتراض عراقی های مقیم انگلیس به شبکه بی بی سی

شبکه العالم گزارش داد ، شماری از عراقیهای مقیم لندن در اعتراض به عملکرد بنگاه خبر پراکنی انگلیس «بی بی سی» در برابر ساختمان آن در لندن تجمع کردند.

تجمع کنندگان تاکید کردند شبکه بی بی سی گزارشهای مخدوشی از اوضاع عراق پخش می کند که هدف از آن تفرقه افکنی بین مردم این کشور و حمایت تبلیغاتی از داعش است.

شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی را برای تاکید بر وحدت مردم عراق چه شیعه و چه سنی در برابر گروه داعش در دست داشتند.

تلاش شبکه بی بی سی برای طایفه ای جلوه دادن بحران کنونی در عراق پیش از این با اعتراض مقامات مختلف این کشور هم روبرو شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها