سردار پاکپور در جمع خبرنگاران:

به تحرکات عراق مسلط هستیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به برخی درگیری‌ها در کشورهای منطقه تاکید کرد که ایران باید خود را کاملا آماده نگه دارد

پاکپور: توپخانه‌های سپاه، نقطه‌زن شده‌اند

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ایجاد توان نقطه‌زنی در‌توپخانه این نیرو اظهار کرد: رزم زمینی در همه صحنه‌های نبرد یک مولفه تعیین‌کننده است.
کد خبر: ۶۸۵۸۴۴

به گزارش فارس، سردار محمد پاکپور، در همایش مهمات برتر این نیرو با اشاره به این‌که بیشترین سهم در تحقیقات در نیروی زمینی سپاه را شهید شوشتری بر عهده داشت، گفت: این‌که امروز انقلاب اسلامی ما در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود به دلیل پایبندی ملت ایران بر اصول انقلاب اسلامی است و تا زمانی که ما در این اصول باشیم تهدیدات فعلی نیز وجود دارد.

پاکپور با تأکید بر این‌که ما قطعا هیچ‌گاه از اصول انقلاب دست‌بر نخواهیم داشت، گفت: ‌به همین دلیل ما باید خود را برای مقابله با همه تهدید‌ها آماده کنیم و هرچند ممکن است هیچ کدام از این تهدیدها هیچ‌گاه عملی نشود، اما اگر ما آمادگی نداشته باشیم دشمن طمع خواهد کرد و ممکن است در برآورد خود به اشتباه بیفتد.وی این آمادگی را موجب ایجاد بازدارندگی دانست و افزود: ما از طریق انجام رزمایش‌ها قدرت دفاعی خود را به دشمن نشان می‌دهیم تا این توان بازدارندگی شکل بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به درگیری‌های گذشته این نیرو در مناطق شمال‌غرب و جنوب شرق و در مواجهه با گروهک‌های ضد انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مد‌نظر ما در این درگیری‌ها همین مساله مهمات بود، زیرا اگر نیروی باتقوا، شهادت‌طلب و جهادی ما که پایه و اساس یگان رزم محسوب می‌شود دارای ابزار متناسب با صحنه رزم باشد، می‌تواند به موفقیت‌های به مراتب بیشتر دست پیدا کند.

وی به مولفه دقت و هوشمندسازی مهمات به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در محصولات رزم زمینی اشاره کرد و گفت: الان استراتژی‌ها بر مبنای هر بمب یا هر موشک برای یک هدف است و امروز ما شاهدیم که توپ‌های ما با استفاده از گلوله‌های کراس‌نوپل که با لیزر هدایت می‌شوند نقطه‌زن شده‌اند. پاکپور با تأکید بر این‌که رزم زمینی، تعیین‌کننده همه صحنه‌های رزم است، اظهار‌کرد: قدرت تخریب، دیگر مولفه مهم و مدنظر ما در رزم زمینی است، زیرا امروز موادی ساخته شده‌‌ است که تخریب یک پوند آنها برابر با چند پوند TNT است و این موضوع نیز می‌تواند در عملیات‌، تأثیر بسزایی داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی درگیری‌ها و جنگ‌ها در کشورهای اطراف اشاره کرد و افزود: ممکن است سرریز این درگیری‌ها به سمت ما باشد، بنابراین ما باید خود را کاملا آماده نگه داریم و این آمادگی همواره در دستور کار ما قرار دارد. پاکپور پرهیز از موازی‌کاری و لزوم ایجاد یک مرکز واحد برای تجمیع توانمندی‌‌ها در حوزه دفاعی را لازمه پیشرفت کار در این زمینه دانست و افزود: این امر یعنی تجمیع تمام توانمندی‌ها باعث می‌شود تا همه موسسات، سازمان‌ها و نهادها در کنار یکدیگر و با استفاده از تجربیات هم کارها را پیش ببرند.وی به اهمیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مأموریت‌های مختلف نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: امروزه در همه دنیا بیشترین حجم شناسایی‌ها عمدتا از سوی همین هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد و ما نیز هرچند این موضوع را کاملا مدنظر داریم، اما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم تا بتوانیم نیازهای خود را به بهترین شکل برآورده کنیم.

موشک‌های ضد زره جدید در راه است

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع هم در این همایش با اشاره به محصولات متنوع این سازمان در حوزه رزم زمینی گفت: ما در زمینه موشک‌های ضد زره، محصولات متنوعی تولید کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

سردار سیدمهدی فرحی، با اشاره به تهدیدهای مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که همه گزینه‌ها روی میز است، گفت: آنها یک جنگ با مدل پست مدرنیسم را مدنظر دارند که ویژگی‌های آن دورایستا بودن، دقت و هوشمندی بالا، زمان کم، کشته کم، اثر و قابلیت اطمینان بالاست که اینها از مولفه‌های یک جنگ پیشرفته محسوب می‌شوند که مهم‌ترین ابزار آن هواپیما و موشک‌های کروز است. معاون وزیر دفاع با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب کشور در حوزه‌های موشکی، دریایی و پدافند هوایی گفت: ‌ما باید این تجارب چند ساله را در رزم زمینی نیز به کار ببریم.

فرحی با تأکید بر این‌که ما سالانه چندصد پروژه بهبود را برای ارتقای سطح محصولات در دست اقدام داریم، به موشک‌های ضد زره اشاره کرد و افزود: ما با همان پلت‌فرم موشک تاو، موشک‌های توفان را در هفت مرحله، یعنی از توفان یک تا توفان7 تولید کرده‌ایم و این روند ادامه دارد و موشک‌های توفان تا مدل‌11 نیز تعریف شده‌ است و البته موشک‌های دیگر نظیر صاعقه، تندر، توسن و دهلاویه نیز وجود دارند که می‌توان از بالگرد، سکو و تانک آنها را به کارگیری کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نبرد زمینی توجه به این مقوله را یکی از هوشمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ درگیری‌های اخیر در شمال‌غرب و جنوب شرق کشور و نیز جنگ‌ها و درگیری‌هایی که در عراق و افغانستان و سوریه اتفاق افتاد، نشان‌دهنده اهمیت نبرد زمینی است که یک موضوع راهبردی محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها