مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به تحولات جاری در کشور عراق گفت که دولت این کشور از نیروی هوایی آمریکا برای مقابله با عناصر گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش درخواست کمک کرده است. هشیار زیباری وزیر خارجه عراق نیز از درخواست رسمی کمک نظامی از آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۷۶۷
دولت عراق رسما از آمریکا درخواست کمک نظامی کرد

پیش از این نیز منابع آگاه عراقی در وزارت دفاع این کشور اعلام کردند: مقامات عراقی از وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" درخواست کردند، به منظور مبارزه با گروه‌ تروریست " داعش" مستقر در استان الانبار در غرب عراق ارتش این کشور را به هواپیماهای بدون سرنشین "پهپاد" مجهز سازد.

شبکه خبری اسکای نیوز در گزارشی اعلام کرد: هشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه گفته است دولت بغداد به طور رسمی از آمریکا درخواست کمک به منظور انجام حملات هوایی علیه گروه های تروریستی در عراق کرده است.

زیباری که برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان سعودی به سر می برد، افزود: عراق به منظور جلوگیری از تقسیم این کشور حتی از ایران نیز درخواست مداخله نظامی خواهد کرد.

وی افزود: بغداد از علمای عربستان خواسته است با صدور فتوای شرعی همکاری با گروههای تروریستی در عراق را حرام اعلام کنند.

به گفته وی، اقدام نظامی تنها راه حل و فصل بحران عراق نیست و راه حل سیاسی لازم است.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در روزهای گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل بخش‌هایی از شهر موصل در این استان را در دست گرفت و سپس به‌سمت استان صلاح‌الدین در عراق سرازیر شد اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که دولت عراق عملیات پاکسازی راه‌های موصل و صلاح‌الدین را آغاز کرده است.

بحران امنیتی در عراق امروز، چهارشنبه وارد نهمین روز خود شد. مرجعیت دینی خواست همه افرادی که توانایی دارند به ارتش ملحق شوند و همچنین خواستار حفظ وحدت ملی عراقی‌ها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
از اون اول هم مشخص بود كه عراق توانایی مبارزه ندارد چون آنان هیچگاه به خود سختی و رنج نمی دهند و همیشه دنبال راه های راحتر می گردنند.

نیازمندی ها