رئیس یتاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همکاری ایران و آمریکا هرگز اتفاق نمی‌افتد، گفت: جنایتکاران که خود توان جنگ ندارند جوانان 18 تا 20 ساله را از سراسر جهان با پول بسیج می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۵۷۲۷
تحلیل سرلشکر فیروزآبادی از اقدامات داعش و حامیان آن

سردار سرلشکرحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مراسم ختم پدر همسر فرمانده کل سپاه که بعد از ظهر امروز در مسجد قدس بر گزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همکاری بین ایران با آمریکا در خصوص داعش انجام می‌شود یا خیر گفت: همکاری ایران و آمریکا هرگز اتفاق نمی‌افتد و اصلا معنا ندارد.

وی تصریح کرد: داعش خود تخم دو زرده‌ای است که خانم کلینتن کاشته و آمریکا با جمع کردن کشورهایی به اسم سوریه پول جمع کردند و زمینه سازی کردند برای اینکه تکفیری‌های مسلمان را از کشورها جمع کنند و به منطقه بکشند و بدین شکل تحت اختیار فرماندهان بعث عراق بگذارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: جنایتکاران که خود توان جنگ ندارند جوانان 18تا20ساله را از سراسر جهان با پول بسیج می‌کنند

وی ادامه داد : طرح داعش طرح اسرائیلی آمریکایی برای ایجاد حاشیه امن برای صهیونسیت‌ها در برابر نیروی مقاومت در منطقه است و حرکت اخیرشان در واقع عکس‌العملی بود به پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه و همچنین حضور عظیم مردم در انتخابات و همینطور پیروزی انقلابیون عراق که بیشترین رای را بدست آوردند.

سرلشکر فیروزآبادی بیان داشت: آنچه که انجام شده یک عملیات نظامی شجاعانه نیست، بلکه سازشی از قبل انجام شده است که منجر شد اینها وارد عراق شوند و مقامات وابسته به بعثی‌ها با زمین گذاشتن نیروهای دفاعی-امنیتی خود نینوا را به داعش دادند و جوانان در وانت‌های دو کابین مسیر صحرا را پیمودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: وقتی تفکر حاکم بر داعش تفکر جاهل بنی امیه است و به آن افتخار می‌کنند با همان تفکر با مومنین و مسلمین برخورد می‌کنند البته روش جنگی آنها هوچی‌گری است.

وی ادامه داد: برخی افراد در برخی مناطق با استفاده از خبرگزاری‌های بین‌المللی و کشورهای حامی جنجال می‌کنند که چه کار کنیم و بدین شکل ترس و وحشت ایجاد می‌کنند.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: خوشبختانه حرکت نسنجیده و از روی عصبانیت داعش باعث شد رهبران سیاسی و ملت عراق متحد شوند و توانستند اختلافات حزبی را کنار بگذارند البته ملت عراق نیاز به سرمایه گزاری قوی انسانی و معنوی برای ایستادن در برابر جریان اسرائیل وآمریکا دارد چراکه این دو از آنان حمایت می‌کنند و سلاح زیادی در اختیار انان قرار دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون از طرف دولت عراق درخواست کمکی شده است یا خیر اظهار داشت: به هیچ وجه نیرویی از ایران اعزام نشده است و چنین کاری نیاز نیست.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام حکم جهاد توسط رهبران تشیع و اهل سنت هجوم عظیم مردم در برابر داعش ایجاد شده به طوریکه نیروها سه دسته شده اند و گروهی به پادگان‌ها برای آموزش فرستاده شده‌اند وگروهی دیگر در خانه هستند تا در صورت نیاز در خانه خبر شوند.

سرلشکر فیروزآبادی درباره تذکر خود به رسانه‌ها اظهار داشت: تذکر من فقط به رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح نبود بلکه تذکر به کلیه رسانه‌ها بود و یک بحث راهبردی از نگاه راهبردی بود چون رسانه‌ها باید نگاه راهبردی و اصول نظام را قرار دهند و چیزی که رهبر انقلاب در حرم امام خمینی گفتند و به آن تاکید کردند.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها