خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس امروز چهارشنبه از جمع آوری بانک اطلاعات داعش از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای تسهیل حملات احتمالی به این گروه تروریستی در عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۷۲۰
آمریکا در حال تکمیل بانک اطلاعات داعش است

به گزارش جام جم آنلاین، این خبرگزاری آمریکا افزود که اطلاعات ناقص و ناواضح امنیتی باعث شد که اوباما در دستور حملات هوایی به مواضع داعش در عراق تعلل کند اما منابع امنیتی می گویند اگر اطلاعات دقیقی از اهداف مورد نظر حاصل شود، اوباما با این حملات موافقت خواهد کرد.

آسوشیتدپرس می افزاید: دستگاه اطلاعاتی جاسوسی آمریکا (سیا) در کنار سایر سازمان های جاسوسی، در تلاشند تا اطلاعات کافی را که در انجام عملیات هوایی یا عملیات های مخفی علیه داعش کمک می کنند، جمع آوری کنند.

این خبرگزاری به نقل از مسئولان امنیتی آمریکایی افزود: سیا با همکاری برخی دستگاه های اطلاعاتی منطقه ای یعنی دستگاه های اطلاعاتی اردن، عربستان سعودی و ترکیه در حال جمع آوری اطلاعات دقیق از تحرکات و اهداف داعش است.

این اظهار مسئولان امنیتی آمریکا در خصوص همکاری امنیتی آمریکا با کشورهای منطقه ای مذکور در حالی بیان می شود که بسیاری از ناظران تحولات عراق بر این باورند که برخی از این دستگاه های اطلاعاتی خود در حمایت از داعش و ناامن سازی عراق دخیل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرید محمدی
Afghanistan
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
این مواردی كه نیروهای امریكائی بدان اشاره میكنند بر خلاف آن حقایقی است كه ما در مورد آن میدانیم زیرا تأسیس این گروهك وحشی بدست امریكا و همكاران منطقه ای اش صورت گرفته است از آن جائی كه استراتژی جنگی ایالات متحده امریكا مبتنی بر حصول اهداف كوتاه مدت، میان مدت و طویل المدت می باشد ازاین رو زمانی كه دولت عراق به خواست های امریكائی ها جواب منفی دادند امریكا تصمیم گرفت تا گروهی را بر ضد دولت عراق ایجاد نماید بنام گروه داعش ایجاد نماید تا اهداف امریكا را در منطقه فراهم نماید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها