این همه عکس می و نقش نگارین که نمود / یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد
کد خبر: ۶۸۵۲۱۶
نقد منصفانه و عالمانه

همیشه آغاز یک اقدام بزرگ و سراسری، سخت و دشوار می‌نماید، اما چه بسا با وجود مشکلات و موانع ابتدایی، شاهد شروع توفانی برخی فعالیت‌های پرجاذبه باشیم که مع‌الاسف دیری نمی‌پاید و روزمرگی، رکود و بی‌انگیزگی، شور و نشاط و شوق و امید ایجاد شده در دل‌ها را کمرنگ می‌کند.

درخصوص راه‌اندازی روزنامه جام‌جم نیز شاید این تصور وجود داشت که آیا می‌تواند در فضای مطبوعاتی جایگاه مناسب خود را بیابد و مهم‌تر از آن در جوار رسانه ملی، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌افزایی اثربخش را تداوم بخشد؟ اینک با گذشت سال‌ها از رویش این نهال، ناظر به ثمر نشستن همت و مجاهدت عناصر فعال، دلسوز و متعهد این جریده هستیم به‌گونه‌ای که برگ‌برگ این شجره تناور و باطراوت، آیینه انعکاس تحولات کشور و جهان و بویژه در حوزه فرهنگ و هنر شده است.

ضمن تحسین و تقدیر این تلاش‌های ارزنده و مساعی جمیله مزید توفیقات خواهران و برادران ارجمند جام‌جم را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم. امید که در سال مزیّن به نام فرهنگ، شاهد ارائه تحلیل‌های ریشه‌دارتر و نقد جریانات فکری و فرهنگی و توجه به پیشینه برخی رخدادهای به‌ظاهر نو باشیم تا مخاطب هوشمند جام‌جم در قبال پاره‌ای موضع‌گیری‌ها و شبهه‌افکنی‌ها در این عرصه حساس و تأثیرگذار، این نشریه وزین را معطل مانده در ظواهر حوادث و بازتاب سطحی و بدون ارتباط این قضایا که بعضا در امتداد و پیوند با آن سوی مرزهاست، تلقی نکند.

بسنده نکردن به اخبار و گزارش‌هایی که به‌وفور در فضای مجازی یافت می‌شود و اتخاذ مواضع صریح و شفاف و نقد منصفانه و عالمانه تردید‌افکنی‌ها در ازای محکمات و مسلمات حضرت امام(ره) و نیز تبیین دیدگاه‌های رهبر فرزانه انقلاب بویژه مطالبات بر زمین مانده، انتظار به‌حق خوانندگان فهیم و فراوان این مطبوعه ممتاز است که تحقق این توقع معقول در پرتوی عنایات حق‌تعالی و عزم و اراده عزیزان دست‌اندرکار میسر است.

به کوی میکده هر سالکی که ره دانست

دری دگر زدن اندیشه تبه دانست

هر آن که راز دو عالم ز خط ساغر خواند

رموز جام‌جم از نقش خاک ره دانست

دکتر سیدمحمد حسینی / استاد دانشگاه و وزیر سابق ارشاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها