تلعفر در آستانه آزادی

300 تروریست داعشی کشته شدند

بلافاصله پس از رسیدن نیروهای داوطلب مبارزه با تروریسم به شهر تلعفر منابع خبری از کشته شدن 300 عضو داعش در درگیری ها برای بازپس گیری این شهر خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۹
300 تروریست داعشی کشته شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العراقیه، سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد که نیروها و تجهیزات نظامی امروز دوشنبه به شهر تلعفر رسیده اند.

بلافاصله پس از رسیدن نیروها به این شهر حملات برق آسای نیروهای امنیتی و مردمی عراق به کشته شدن 300 عضو داعش منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری الانصار، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: گروه های داعش در حال عقب نشینی از این شهر هستند.

وی ضربات نیروهای امنیتی به گروه تروریستی داعش را دردناک توصیف کرد و گفت: این عملیات تا پاکسازی کامل پیش خواهد رفت و نیروهای بیشتری در راهند.

داعش امروز اعلام کرد که شهر تلعفر را واقع در شمال غرب عراق بعد از جنگی خونبار تصرف کرده است.

بر اساس گزارش راشاتودی، شاهدان عینی در شهر تلعفر اعلام کردند که این شهر پس از دادن کشته های زیادی از دو طرف، به تصرف داعش درآمد.

ارتش عراق نیز در واکنش به این اشغال در حال بمباران مواضع این گروه تروریستی در اطراف شهر تلعفر است و بالگردهای ارتش در منطقه به پرواز درآمده اند.

تکذیب حمله به فرودگاه بغداد

از دیگر سو و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر حمله به فرودگاه بین المللی بغداد، سرتیپ ˈ سعد معن ˈ سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری این شایعه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری ˈ المسلّه نیوز ˈ، وی تصریح کرد که برخی شبکه های ماهواره ای شب گذشته خبری دروغ در خصوص حمله تروریستی به فرودگاه بغداد و توقف پرواز هواپیماها را منتشر کردند که این خبرها موکدا تکذیب می شود .

وی افزود : فرودگاه بغداد امن است و پروازها در آن به صورت کاملا طبیعی و عادی انجام می شود ؛ هواپیماها به موقع پرواز می کنند و در باندهای این فرودگاه فرود می آیند.

سرتیپ معن تصریح کرد: نهادهای مسوول رسانه ها و ارتباطات موضع گیری سختی در خصوص چنین موضوعی و همچنین رسانه های منتشر کننده این خبر خواهد داشت .

وزارت حمل و نقل عراق نیز امروز ( دوشنبه ) در بیانیه ای تاکید کرد که فرودگاه بین المللی بغداد به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می دهد و شایعه توقف پروازها در این فرودگاه به هیچ عنوان صحت ندارد .

المالکی: نیازی به اعلام حالت فوق العاده نداریم

در همین حال، نوری المالکیˈ نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه قانون سلامت ملی در حال اجراست ونیازی به اعلام حالت فوق العاده نداریم، بر ضرورت مجازات نظامی تا مرز اعدام کسانی که در موصل سلاح بر زمین گذاشتند، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبریˈ السومریه نیوزˈ، المالکی در برنامه بازدید از مقر لشگر 17 در جنوب بغداد گفت: حاکمیت، امنیت و وحدت عراق خط قرمز ماست و اجازه نمی دهیم خللی به آن وارد شود، همه باید طبق قانون اساسی عمل کنند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که جنگ با تروریسم همچنان ادامه دارد و در رابطه با آنچه در موصل رخ داد باید بگویم قابل پیش بینی نبود که حتی یک سرباز و یا افسر سلاح بر زمین بگذارد.

وی وعده داد هرکس سلاح بر زمین گذاشته است تا مرز اعدام مجازات می شود و از افسران و سربازان خواست هر خائنی که دیدند دستگیر کنند.

عراق شاهد نا امنی قابل ملاحظه ای است به طوری که ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر پس از تسلط کامل گروهک داعش بر استان نینوا و پیشروی به سمت استان صلاح الدین واشغال برخی مناطق آن، مجبور به اعلام حالت آماده باش کامل در کشور شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها