بازیکن سابق تیم ملی می گوید:«الان اگر در فوتبال تکل بزنی همه مسخره ات می کنند.»
کد خبر: ۶۸۴۶۸۴
کعبی: لگد به صورت فیگو تلخ ترین خاطره عمرم بود

به گزارش سایت جام جم ورزشی، هنوز هم خاطره "شش استوک" روی صورت فیگو از یاد هیچ کس پاک نشده است.هنوز هم وقتی پای خاطره ای از جام جهانی به میان می آید کمتر کسی است که از لگد حسین کعبی روی صورت ستاره سابق پرتغال خاطره ای تعریف نکند:«باور نمی کنید من الان برای تعطیلات آمده ام شمال.هر کس من را می بیند آن خاطره را تعریف می کند و می گوید دمت گرم،خیلی شجاعانه بازی کردی!»شاید سوژه ای تکراری باشد اما وقتی با کعبی در این مورد حرف میزنیم انگار برای خودش تازگی دارد:«یادش بخیر.البته همان موقع رفتم داخل رختکن پرتغال و از فیگو معذرت خواهی کردم.به هر حال این اتفاقی بود که در زمین فوتبال افتاد و من از روی عمد چنین کاری را نکردم.»

فکر می کنی چرا خاطره آن لگد تاریخی از خاطره مردم پاک نمی شود؟

راستش مردم به من لطف دارند.من الان برای تعطیلات آمده ام شمال.در بازار که برای خرید می روم همه درباره فیگو از من می پرسند.من هر چه دارم از مردم است.آن زمان چون پیراهن تیم ملی را می پوشیدم با جان و دل بازی می کردم و دوست داشتم خودم را نشان بدهم.هنوز هم مردم من را با آن حرکت می شناسند.این دعای خیر مردم بود که توانستم سال ها برای تیم ملی خوب بازی کنم.

البته بعضی از مردم هم به خاطر آن حرکت انتقاد کردند.

شما ببینید،کسی نیامد به من بگوید که آن حرکت،حرکت خوبی بود.من در فوتبال این کار را انجام دادم.بعضی ها شاید بگویند بهترین حرکت را انجام دادم اما باید یک حقیقت را بگویم.آن لگد بدترین خاطره ورزشی من بود.اگر خدای ناکرده لگد من به چشم فیگو می خورد چه کار می خواستم بکنم؟هرگز نمی توانستم خودم را ببخشم.

جالب ترین حرفی که در این باره شنیده ای چه بوده است؟

خیلی ها به من می گفتند شجاع.می گفتند هر کسی نمی توانست این کار را انجام بدهند که با جان و دل برای تیم ملی بجنگد.

خود فیگو در یکی از مصاحبه هایش گفته بود ایرانی ها یک بازیکن ریز اندام داشتند که همه جای بدن من را می زد.

من بعد از بازی به رختکن پرتغالی ها رفتم از فیگو معذرت خواستم.فیگو به من گفت بازیکن خوبی هستی و خیلی استعداد داری!

ما در این جام جهانی با آرژانتین همگروه هستیم.آن زمان فیگو ستاره پرتغال در گروه ایران بود و این بار مسی مقابل بچه های تیم ملی بازی می کند.فکر می کنی با خشونت بتوان او را مهار کرد؟

الان فوتبال خیلی پیشرفت کرده است.دیگر خبری از خشونت نیست.امروزه در زمین فوتبال دیگر کمتر بازیکنی تکل می زند.اگر بازیکنی این کار را بکند مسخره اش می کنند.فوتبال آنقدر پیشرفت کرده است که بازیکن باید سر پا بجنگد.تکل رفتن برای سال دوهزار و بوق است!

اگر خودت الان در تیم ملی بودی برای مهار مسی چه کار می کردی؟

مهار مسی کار آسانی نیست.مسی را نمی شود کاری کرد.او سرعتی است و گام های بلندی بر می دارد.به نظر من باید از مسی فاصله گرفت.اگر به او بچسبی تمام است و به راحتی دریبل ات می زند.البته آنها آنقدر مهره دارند که نباید دیگر به مسی فکر کرد.الان باید به این فکر کنیم که دی ماریا را چطور مهار کنیم.من بازی شنبه شب آرژانتین و اسلوونی را تماشا کردم.آنها دو تا تیم دارند و بازی کردن مقابل شان واقعا سخت است.

فکر می کنی بازیکنی داریم که بتواند مسی را مهار کند؟شاید جنگنده ترین بازیکن ما آندو باشد.

آندو جنگنده است اما پست او به مسی نمی خورد.مسی پشت هافبک ها بازی می کند و آندو هافبک دفاعی است.من فقط دعا می کنم که بچه ها بتوانند از این دوره از رقابت ها سر بلند بیرون بیایند.

هاشم بیک زاده چطور؟

هاشم می تواند!من دعا می کنم که هاشم به جام جهانی برسد.او از دوستان خوب من است و خیلی دوست داشت که در جام جهانی فوتبال بازی کند.امیدوارم تا شروع رقابت ها به آمادگی برسد و بتواند برای ایران فوتبال بازی کند.

خودت دوست نداشتی الان به همراه تیم ملی در برزیل بودی؟

بازی کردن در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است.من دوست داشتم کل این چهار سال را فوتبال بازی نمی کردم اما در جام جهانی بودم.به هرحال قسمت این طور بود.من برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها