احسان علیخانی، رضا رفیع و فرزاد حسنی در برنامه «اینجا شب نیست»

اجرای ستاره ها در برنامه شبانه رادیو جوان

مدیران رادیو جوان در یک نشست خبری تازه ترین اتفاقات این شبکه رادیویی را از حضور چهره های شناخته شده در برنامه «اینجا شب نیست» تا ویژه برنامه های ماه رمضان و اتفاقات جذاب در برنامه «موسیقی من» در راستای حمایت از موسیقی سنتی و محلی و ... تشریح کردند.
کد خبر: ۶۸۴۶۸۳
اجرای ستاره ها در برنامه شبانه رادیو جوان

نشست خبری تغییر جدول پخش برنامه ها و اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی جوان پیش از ظهر امروز دوشنبه 26 خرداد با حضور بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان، کاظم داداشی مدیر گروه اندیشه، حمیدرضا افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات و محمدباقر پروین نژاد مدیر طرح و برنامه و اهالی رسانه در ساختمان 14 رادیو برگزار شد.

احمدپور در این نشست با اشاره به موفقیت های رادیو جوان در سال 92 از جمله موفقیت در جشنواره های گوناگون همچون برگزیده شدن دو برنامه رادیو جوان در ABU از بین شش برنامه برتر و تغییر جدول پخش از مهرماه اظهار کرد: به تازگی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما که نمایندگانی از سه قوه در آن عضو هستند از تغییر جدول پخش در رادیو جوان تقدیر و این شیوه را برای دیگر شبکه ها الگو دانستند.

وی افزود: شبکه جوان در جشنواره صدا نیز 6 تندیس دریافت کرد و امسال از مجموع برنامه هایی که از معاونت صدا برای ABU ارسال شده 5 برنامه از 12 برنامه متعلق به رادیو جوان است.

/Media/Image/1392/12/07/635290202187702447.jpg

مدیر رادیو جوان با اشاره به تغییر و تحول گوینده و عوامل برنامه «اینجا شب نیست» توضیح داد: بیشتر گوینده‌های این برنامه که هر شب از ساعت 12 تا 2 بامداد روی آنتن می رود، تغییر کردند. بامداد شنبه احسان علیخانی، بامداد یکشنبه نیما رئیسی، دوشنبه‌ها بهنام تشکر و طوفان مهردادیان، سه شنبه ها عبدالرضا امیراحمدی و رضا رفیع، چهارشنبه ها بهروز تشکر و سعید پورمحمودی، بامداد پنجشنبه فرزاد حسنی و جمعه ها فاطمه صداقتی این برنامه را اجرا می کنند که همگی از گویندگان شاخص سازمان صدا و سیما هستند.

احمدپور در ادامه به معرفی برنامه های جدید شبکه پرداخت و گفت: «هوای سحر» 3 تا 5 بامداد، برنامه موسیقی‌محور «کوک» هر روز در دو بخش، مجموعه مستندهایی از جمله شنبه ها مستند «جریان»، یکشنبه ها «راه و بیراه»، دوشنبه ها «طاق»، سه شنبه ها «مخاطب خاص» درباره آسیب های اجتماعی و چهارشنبه ها «آتش پنهان» درباره مواد مخدر و اعتیاد روی آنتن می روند. در برنامه «روز به خیر اقتصاد» نیز مسایل اقتصادی را با توجه به دغدغه های جوانان هر روز ساعت 14:30 تا 15 مورد توجه قرار می دهیم.

وی یادآور شد: «کافه رادیو» که قبلاً 21 تا 22 پخش می شد با تغییر فصل هر روز 15 تا 16 در جدول پخش قرار دارد. برنامه های گفتگومحور را نیز که از ساعت 21 تا 22 قرار داده ایم و شنبه تا پنجشنبه به ترتیب برنامه های «با من حرف بزن» در خصوص ازدواج و طلاق، «چهار چهار دو» در زمینه فوتبال، «عصر اندیشه» درباره شبهات دینی، یک برنامه با موضوع متفاوت در خصوص بلوغ و هویت جنسی در سه شنبه شبها، برنامه سینمایی «آپارات» و برنامه «ویتامین جیم» پنجشنبه ها پخش می شود. عنوان برنامه سه شنبه شبها هنوز مشخص نشده اما به روابط جنسی بین زن و شوهر می پردازد و همکاران ما حساسیت های خاص خود در این خصوص را لحاظ خواهند کرد و با ادبیات مناسبی برنامه را آماده می کنند. در خصوص این مسایل کمتر بحث شده و با توجه به آمار و ارقام متفاوت شبکه جوان پرداخت به آن را وظیفه خود دانست.

مدیر رادیو جوان پخش برنامه «جوان ایرانی سلام» ویژه جمعه ها را از دیگر اقدامات شبکه دانست و برنامه جدید «و قاف حرف آخر عشق» را نیز برنامه جدیدی در خصوص امام زمان(عج) معرفی کرد.

وی تاکید کرد: برنامه «موسیقی من» جمعه ها ساعت 10 تا 11:30 پخش می شود و سری جدید «سه ستاره» را نیز جمعه ها با رویکرد متفاوت خواهیم داشت. «همیشه بهار» در گروه اندیشه و «نوشدارو» در گروه ورزش و تفریحات از دیگر برنامه های جدید ما است. «10 ترین» نیز برنامه های است که به بهترین های حوزه های مختلف می پردازد. ما از آنجایی که متعلق به مخاطب جوان هستیم مدام ناگزیر از تغییر و تحول در برنامه ها هستیم و نمی توانیم آثار را با یک رویکرد مشابه سالها روی آنتن بفرستیم.

احمدپور در پاسخ به سوالی در این خصوص که منظور مهران دوستی از استفاده از اصطلاح نیمه خصوصی برای برنامه «رادیو من» در اختتامیه جشنواره رادیو چه بود، اظهار کرد: چون این برنامه شخصیت محور است و یک نفر مجری به عنوان همه کاره در آن ورود پیدا می کند و میزبان برنامه است دوستی از این اصطلاح استفاده کرد وگرنه در سازمان همه برنامه ها متعلق به سازمان صدا و سیما هستند و فضای خصوصی و نیمه خصوصی نداریم.

وی در این خصوص که آیا «موسیقی من» نیز همین فضا را دنبال می کند به مهر گفت: این برنامه نیز شخصیت محور بوده و یکنفر تمام تجربیات خود را در حوزه موسیقی در آن به مخاطب منتقل می کند. البته این برنامه هم به تنهایی تولید نمی شود تیم برنامه‌ساز مثل مهدی زریباف که ایده پرداز آن است همه با هم برای تولید آن تلاش می کنند.

در ادامه کاظم داداشی مدیر گروه جوان و اندیشه درباره ویژه برنامه های ماه رمضان توضیح داد: سحر برنامه «خدا اجازه» را داریم که ساعت 3 تا 5 صبح به صورت زنده با اجرای سعید پورمحمودی روی آنتن می رود، برنامه ظهرگاهی ما «ظهر زیبا» که در آن به حافظان قرآن توجه خواهیم کرد و برای افطار نیز «این سفره آسمانی» را در نظر گرفته ایم که هنوز مجری آن قطعی نشده و یکی از گویندگان شاخص اجرای آن را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: برنامه های دیگری چون «حواست بهم هست»، «و خدایی که در این نزدیکی است»، «محراب و رستگاری» و سلسله سخنرانی هایی در این ایام خواهیم داشت. توجه ویژه به مناسک سازی نیز در برنامه ویژه افطار خواهد بود و روی افطاری ساده کار می کنیم. آیین پیشواز ماه رمضان نیز از 30 شعبان ظهر تا اولین سحر اولین روز ماه رمضان خواهیم داشت.

در ادامه افتخاری در خصوص ویژه برنامه های ورزشی رادیو جوان گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی در سال 93 ویژه برنامه هایی در این خصوص از اول خرداد روی آنتن رفته است. برنامه «تیتر داغ» به پوشش اخبار جام جهانی می پردازد و با توجه به گسترده بودن جغرافیای مخاطبان شبکه جوان 29 بازی مهم جام جهانی نیز باغ گزارشگری اسکندر کوتی، پیمان صالحی و امین حسین بابازاده روی آنتن می رود و پس از آن کارشناسان مسابقات را تحلیل می کنند.

وی افزود: در حوزه تفریحات نیز سه مسابقه جدید داریم که «قهوه قندپهلو» و «طنز جوان» از آن جمله هستند و برای چهارمین فصل متوالی دور جدید مسابقه «صدا آزاد» را نیز بعد از ماه مبارک رمضان خواهیم داشت و گروه های موسیقی اجرای زنده دارند و داوران کارشان را ارزیابی می کنند. اسامی داوران نیز شگفتانه ای است که برای زمان پخش آن را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از تیم ملی جمعه در برنامه «موسیقی من» قطعه ای با خوانندگی چهار تن از گویندگان شبکه رونمایی شد.

در ادامه پروین نژاد نیز توضیحاتی در خصوص جدول پخش شبکه ارایه کرد و گفت: پس از فراخوان 200 طرح به دبیرخانه رسید. 30 جلسه کارشناسی داشتیم، 485 نفر ساعت جلسه برگزار شد و در نهایت 60 برنامه برای ساخت نمونه انتخاب شد که در نهایت جدول پخش فعلی را شکل داد.

در پایان این نشست مهدی زریباف مشاور تولید «موسیقی من» هدف این برنامه را پوشش آخرین خبرها و آثار موسیقایی جوانان دانست و تاکید کرد: صندلی خالی اطلاع رسانی در این زمینه را پر می کنیم تا جوانان به جای شبکه های بیگانه به ما مراجعه کنند. در آخر این برنامه قطعه آلبوم جدید امین حیایی و پدرام نصیری رونمایی شد. اخیراً حیایی دو کار دیگر خود را نیز برای ما ارسال کرده.

وی افزود: دو اثر از محمد سریر و محمد نوری که تا به حال در هیچ کجا پخش نشده در برنامه های آتی رونمایی خواهد شد و مهمانان ما در این برنامه اساتید موسیقی هستند. این هفته از کسی که فکرش را نمی کنید یک ترانه محلی خوب رونمایی می کنیم و خاطرات هنرمندان در حوزه موسیقی که به قلم خودشان نوشته شده نیز در برنامه اجرا می شود.

زریباف در پایان اظهار کرد: جوان های اهل کنسرت گزارشهای خود از کنسرتها را برای ما ارسال می کنند و هدف ما ذائقه سازی و سلیقه سازی است. می خواهیم به موسیقی محلی و مقامی بپردازیم و با پخش موسیقی های سرحال سنتی با حمایت معاون صدا و مدیر شبکه قرار است آخرین آلبوم همایون شجریان و وحید تاج در برنامه معرفی شود ضمن این که این هفته با حضور علیرضا قربانی قطعه تازه ای از او را نیز در موسیقی من خواهید شنید. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها