تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی گفت مشکلی که اکنون در عراق و سوریه وجود دارد در صورت بی توجهی ، در خاک کشورهای غربی دامنگیر مردم آن خواهد شد .
کد خبر: ۶۸۴۵۶۸
بلر: مشکل عراق و سوریه دامنگیرمان خواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از بی بی سی، بلر درباره اوضاع در عراق گفت بسیار مهم است که اهمیت اوضاع را درک کنیم و اقدامی صورت دهیم .

وی افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که سیاستهای ما در قبال سوریه هم که شخص من و دیگران نیز آن را خواستاریم، تغییر کند و دریابیم که اگر با موضوع سوریه درست برخورد نشود، مشکل فقط به سوریه و منطقه محدود نمی شود بلکه این مشکل باز می گردد و ما را به صورت مستقیم در کشورهای خودمان هدف قرار می دهد .

بلر درباره تاثیر روی کار آمدن دولت داعش روی غرب گفت این یک فاجعه به تمام معناست که نباید روی دهد . نخست وزیر اسبق انگلیس البته دولت نوری مالکی را در بروز بحران فعلی متهم کرد اما گفت رویدادهای کلی منطقه را نیز باید درک کنیم .

بلر گفت: اگر با دستگاه های امنیتی در فرانسه، آلمان و انگلیس صحبت کنید می گویند این بزرگترین نگرانی آنان است، اینکه شهروندان خودمان که جهادی هستند از سوریه بازگردند . بلر افزود مساله مهم این است که ما باید وارد این مساله بشویم و اگرنه ، پیامدهای این امر گریبانگیر خودمان خواهد شد .

بلر البته منظورش از ورود به بحران سوریه و عراق را سرنگونی سریع دولتهای این کشورها برشمرد و گفت مثلا ضرورت ندارد حتما نیروی نظامی در آنجا پیاده کنیم ، بلکه می توان طریق نیروی هوایی اقدام کرد مانند آنچه در لیبی انجام دادیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
این به اصطلاح سیاستمدار و همه همپالگیهایش فكر می كند كه خون مردم انگلیس و اروپا و آمریكا از مردمان مسلمان سوریه و عراق رنگین تر است! اگر در كشور های اسلامی همه روزه صدها مسلمان قربانی مطامع جهانخوارانه آقایان قرار گرفته و جان و مال و ناموسشان دسخوش مشتی مزدور فریب خورده قاتل كه توسط همین شیاطین بزرگ بوجود آمده و ارتزاق می كنند از بین رود، بزعم آنها هیچ اشكالی ندارد ، اما حال كه دیگر مزدورانشان جائی برای كشت و كشتار و تخریب ندارند و لاجرم باید به سرزمین هایشان برگردند، نگران شده و چنین واكنش نشان می دهند، ولی باید بدانند كه هركه باد بكارد باید روزی طوفان درو كند!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها