آبی‌ها 17 تیر​ برای برپایی اردوی آماده‌سازی راهی ترکیه می‌شوند

قلعه‌نویی: استقلال را قوی و با انگیزه می‌بندیم

استقلال در شرایطی تمرینات خود را برای حضور در لیگ چهاردهم با شرکت برخی بازیکنان جدید آغاز کرد که این روزها همه نگاه‌ها متوجه عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات است؛ جایی که امیر قلعه‌نویی سیاست خود را جذب بازیکنان جوان و با انگیزه می‌داند تا در طول فصل عصای دستش باشند.
کد خبر: ۶۸۴۵۰۰

دور جدید تمرینات استقلال در شرایطی آغاز شد که در تمرین آبی‌ها بازیکنان جدید چون میلاد فخرالدینی و سجاد شهباززاده به همراه آرش برهانی حضور داشتند. در این تمرین عملکرد قابل توجه خرسندنیا دروازه بان جوانی که از مس سنگون جذب این تیم شده، مورد توجه کادرفنی و دیگر بازیکنان حاضر در این تمرین قرار گرفت با وجود این هواداران استقلال همچنان در انتظار جذب بازیکنان جدید هستند و عملکرد باشگاه را زیر ذره‌بین دارند. امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال در فصل گذشته به لحاظ بازیکن در مضیقه بود و در میانه‌های راه با جدایی بازیکنانی چون فرهاد مجیدی، ‌جواد نکونام و پژمان منتظری با مشکلات جدی مواجه شد، اما ظاهرا امسال با برنامه‌ و جدی‌تر در فصل نقل و انتقالات عمل می‌کند. او در اعلام راهبردش در فصل نقل و انتقالات به جام جم گفت​: در این رابطه بازیکنانی را به خدمت خواهیم گرفت که در تمام طول فصل کنار تیم باشند و با مشکلات فصل قبل مواجه نشویم. از سوی دیگر به‌دنبال این هستیم که شرایط سنی تیم را تا حد قابل توجهی پایین بیاوریم و همچون سال 82 تیم جوانی داشته باشیم و نتیجه آن را بگیریم. در این صورت تیم با انگیزه شده و مطمئنا بازیکنان تلاش بیشتری خواهند کرد و در طول فصل دست ما از نظر در اختیار داشتن بازیکن باز خواهد بود.

یکی از مواردی که قلعه‌نویی در فصل گذشته بشدت از آن ناخشنود بود کم شدن شمار تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها بود، این پرسش مطرح می‌شود ‌که او به سهم خود چه برنامه‌ای برای آشتی دادن تماشاگران با ورزشگاه‌ها دارد؟ قلعه‌نویی در این باره تصریح کرد: این‌که تماشاگر به ورزشگاه بیاید یا نیاید دست من نیست، اما کاری که از دست من بر می‌آید این است که از نظر فنی خواسته‌های بحق تماشاگران را برآورده کرده و تیم پرقدرتی را روانه مسابقات کنیم، بنابراین خیال هواداران از نظر فنی راحت باشد و همان طور که گفتم در همین ابتدای راه یعنی فصل نقل و انتقالات، حواسمان به این موضوع است.

سرمربی استقلال با تشکر از فتح‌الله زاده و امیری مدیرعامل و معاون سابق باشگاه استقلال در فصول گذشته، خاطر نشان کرد: امسال باشگاه قراردادها را به صورت دو و سه ساله می‌بندند و از این جهت خیال کادرفنی راحت است که بازیکنان نه تنها برای فصل جاری که در فصل آینده هم با باشگاه قرارداد دارند و در طول فصل با مشکل مواجه نخواهیم شد.

در انتظار ملی‌پوشان

آبی‌پوشان تاکنون سه بازیکن لیگ برتری جذب کرده‌اند و همچنان در تلاش‌اند سه بازیکن دیگر جذب کنند. در شرایطی که از بازیکنانی چون بختیار رحمانی، مهرداد جماعتی و سعید دقیقی به‌عنوان دیگر بازیکنان مد نظر آبی‌ها یاد می‌شود، قلعه‌نویی با ابراز رضایت از عملکرد باشگاه در این مورد گفت: خوشبختانه تا اینجای کار با جذب سه بازیکن(فخرالدینی، شهباززاده و امید ابراهیمی) خوب پیش رفته‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده سه بازیکن دیگر جذب کنیم. من فهرست مورد نظرم را به باشگاه داده‌ام و امیدوارم باشگاه موفق شود با همه بازیکنان مورد نظر قرارداد ببندد.

او در پاسخ به پرسشی درباره شرایط بازیکنانی چون مهدی رحمتی، خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان، تصریح کرد: با رحمتی خود من صحبت کرده‌ام و مشکلی در این باره وجود ندارد اما دیگر بازیکنانی که نام بردید در اردوی تیم ملی هستند و فعلا به هیچ عنوان صلاح نیست آرامش تیم ملی را به هم بزنیم. باید منتظر بمانیم تا تیم ملی به تهران برگردد و با این بازیکنان صحبت کنیم. البته این را هم اضافه کنم محمد قاضی و حنیف عمران‌زاده نیز قرارداد خود را تمدید کرده‌اند.

حضور 10 پیشکسوت در حوزه فنی

اما سرمربی استقلال در شرایطی دیروز رسما قرارداد خود را به مدت دو فصل تمدید کرد که بر خلاف برخی شایعات مبنی بر اختلاف جواد زرینچه و مهدی پاشازاده و منتفی بودن حضور این دو در جمع کادرفنی آبی‌ها، در نخستین جلسه تمرین زرینچه حضور داشت و عنوان شد پاشازاده نیز در روزهای آینده در جمع اعضای کادرفنی حضور خواهد یافت تا همراه ستار همدانی به عنوان مربی و کریم بوستانی به‌عنوان مربی‌ دروازه‌بان‌ها کادرفنی امسال استقلال را تشکیل دهند، نکته‌ای کـــه قلعه‌نویی درباره آن گفت: به نظر من صرف‌نظر از توانمندی فنی همکارانم آنچه مورد توجه قرار دارد این‌که ما بار دیگر نشان دادیم اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای پیشکسوتان باشگاه قائل هستیم.

وی با بیان این‌که امیر حاج قاسم به عنوان مربی بدنساز و ایمان عالمی، علی لطیفی و نیما رسولی نیز به عنوان آنالیزور استقلال را در فصل جاری همراهی خواهند کرد، خاطر نشان کرد: امسال از شاهرخ بیانی و سیروس دین محمدی نیز درخواست کردیم لباس ورزشی پوشیده و در تمرینات به ما کمک کنند ضمن این‌که مهدی فنونی‌زاده، رضا رجبی و رضا نعلچگر نیز به‌عنوان مشاور در کنار ما خواهند بود.

اردوی ترکیه در دستور کار آبی‌پوشان

صرف نظر از جذب بازیکنان، برنامه آماده‌سازی استقلال برای حضور در لیگ چهاردهم چگونه خواهد بود؟ قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش جام‌جم، تصریح کرد: فعلا تمرینات خود را به طور منظم و مستمر در تهران پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با جذب بازیکنان مورد نظر، در نهایت هفدهم تیرماه برای برپایی اردوی تدارکاتی عازم ترکیه شویم تا در این اردو برنامه آماده‌سازی را با تمرکز هرچه تمام‌تر و با حضور تمام بازیکنان پیگیری کنیم.

کمپ همچنان نیمه تمام

آغاز تمرینات استقلال در فصل جاری یک وجه تشابه با فصل گذشته داشت، این‌که کمپ باشگاه همچنان نیمه تمام بوده و با وجود هزینه‌های میلیاردی باشگاه در فصل گذشته و همچنین روی کارآمدن هیات مدیره جدید، هنوز خبری از تکمیل این کمپ نیست، جایی که صرف نظر از زمین چمن و یک ساختمان اداری محقر چیزی ندارد و جایگاه تماشاگران نیز شامل دو بخش است؛ یک بخش که ساخته شده اما حفاظی ندارد و سرمربی استقلال فصل گذشته بارها نسبت به ناایمن بودن این بخش هشدار داده بود و بخش دیگر که فقط شامل سازه‌های فلزی است. زمین محوطه این کمپ نیز همچنان خاکی است البته یک جای موقت نیز برای خبرنگاران با یک داربست فلزی و با چادر برزنت مسقف شده است.

درباره شرایط این کمپ، سعید افجه‌ای عضو هیات مدیره باشگاه همچون مدیران سابق باشگاه وعده تکمیل آن را داد؛ وعده‌ای که مشخص نیست عملی خواهد شد یا خیر. این عضو هیات مدیره که در نخستین تمرین آبی پوشان حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار است که به این کمپ می‌آیم و آمدم تا اوضاع کمپ را ببینم، خوشبختانه بر خلاف تصور من وضعیت کمپ چندان هم بد نیست و باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل آن اقدام کنیم.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها