گفت‌وگوی متفاوت با نماینده مجلس و وزیر اسبق بهداشت

مسعود پزشکیان: زیرمیزی گرفتـن خیانت است

برنامه «نگاه یک» شنبه شب میزبان مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات و نماینده کنونی مجلس و حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان بود. این مناظره با موضوع بررسی مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی از شبکه اول سیما به صورت زنده پخش شد.
کد خبر: ۶۸۴۴۶۸

پزشکیان در این برنامه گفت: «عدالت این است که آدم‌های باتجربه را انتخاب کنیم؛ اگر فردی حزب‌اللهی بدون تخصص باشد، مناسب نیست؛ بلکه باید متخصص هم باشد و بدون تجربه نباید انتخاب شود.» او تاکید کرد: بعد از انقلاب نتوانسته‌ایم عدالت اداری را اجرا کنیم.

به گزارش شفاف، این نماینده مجلس اظهار کرد: ما 35 سال است که دنبال مقصر هستیم، اما مشکلی را حل نکردیم. نباید افراد را تخریب کنیم. آیا می‌شود بعد از 35 سال همه جاسوس و فتنه‌گر باشند؟ باید مشکل در ساختار را حل کرد، نه این‌که به افراد حمله کنیم. شریعتمداری هم در ادامه گفت: انقلاب اسلامی فرزندان خود را نمی‌خورد، چون نسخه دست مردم است؛ انقلاب فرزندان ناخلف را طرد می‌کند و مردم نظام را قبول دارند. اگر اشکالی هست، راه‌حل را در داخل نظام می‌بینند. او ادامه داد: ما شفاف‌ترین نوع انتخابات در دنیا را داریم و تخلفی که بتواند مسیر انتخابات را عوض کند، قابل انجام نیست، اما در فتنه88، با وجودی که راهکارهای قانونی وجود داشت، برخی نامزدها به مسیر دیگری روی آوردند. این مسیر طی نشد. به نظر من نباید با فتنه‌گران مدارا کرد.

پزشکیان هم در پاسخ بیان کرد: حتی اگر شخصی مجرم باشد، باز حق ندارید حتی سیلی بزنید، قاضی باید تصمیم بگیرد و به اندازه جرم باید مجازات شود. تا آخر عمر که نمی‌شود جرم ادامه داشته باشد. مجرم باید در دادگاه صحبت کند، نه این‌که یک عده بگویند تو کارهایی را انجام دادی. باید حرف دو طرف را شنید و یکطرفه نباید سخن گفت.

مدیرمسئول کیهان هم پاسخ داد: فتنه‌گران جرم مشهود انجام دادند. آیا اینها جمهوریت نظام را زیر سوال نبردند؟ آیا اینها به ساحت اباعبدالله توهین نکردند؟

پزشکیان اما ادامه داد: باید بگذاریم طرف مقابل هم سخن بگوید و حق دفاع از خود داشته باشد. مگر می‌شود همه را متهم کرد که با امام حسین(ع) مشکل دارند؟

شریعتمداری هم در پاسخ به پزشکیان بیان کرد: اگر در سمت ما چند رسانه هست، آن طرف صدها رسانه هست که حرف‌های شما را می‌زنند؛ همه حرف‌ها زده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها