مسئولان عراقی می گویند تعداد داوطلبان برای جنگ با گروه تروریستی داعش ده ها برابر بیشتر از نیاز میدانی است، از این رو نخست وزیر عراق دستور تشکیل مدیریت بسیج مردمی برای سازماندهی امور داوطلبان را صادر کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۲۷۱
بسیج در عراق تشکیل می شود

المیادین با اعلام این خبر افزود: نوری مالکی نخست وزیر عراق خواستار تشکیل « اداره بسیج مردمی » برای مدیریت نیروهای داوطلب مبارزه با داعش شد.

در همین حال اخبار پیروزی های ارتش عراق در رسانه ها پیش از سازماندهی و بسیج این نیروها بیش از روزهای گذشته گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری عراقی نهرین، یک منبع مسئول در وزارت دفاع عراق اعلام کرد در عملیات نیروهای مسلح عراق در چند منطقه این کشور366 تن از اعضای داعش و بعثی های سابق و عناصر گروه تروریستی نقشبندیه را به هلاکت برسانند.

وی افزود: عملیات دیروز با شرکت نیروهای ارتش و امنیتی و نیروهای داوطلب عشایر عراق با پشتیبانی هوایی در استان های نینوا ، الانبار ، صلاح الدین، دیاله و کرکوک صورت گرفت و دهها تن دیگر از این تروریست ها نیز زخمی شده اند .

این منبع وزارت دفاع عراق خاطر نشان کرد چند تن از نزدیکان عزت الدوری معاون سابق صدام از جمله برادر زن وی ، شماری از فرماندهان سابق ارتش رژیم بعث و یک سرهنگ ارتش عربستان سعودی و ابوقتاده الموصلی طراح حمله داعش به نینوا از جمله افرادی هستند که در عملیات شنبه ارتش و نیروهای امنیتی عراق کشته شدند .

همچنین شورای عشایر نینوا از کشته شدن طلال الدوری فرمانده نظامی گروهک تروریستی نقشبندیه در موصل خبر داد.

این شورا افزود، پس از کشته شدن طلال الدوری درگیریهای شدیدی بین نیروهای داعش و جنبش نقشبندیه رخ داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد هواپیماهای بدون خلبان عراقی پایگاه افراد مسلح وابسته به داعش را در الکندی و ساختمان استانداری موصل هدف قرار دادند.

همچنین نیروهای مبارزه با تروریسم با هماهنگی با نیروی هوایی مواضع تروریست های بعثی و نیروهای داعش را درموصل هدف قرار داد.

شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد: در این حمله تعدادی از تروریست ها از جمله عبدالواحد شنان آل رباط و هاشم الجماس از برجسته ترین فرماندهان تروریست ها هلاکت رسیدند.همچنین در مناطق مختلفی از شهر بعقوبه ، 44 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش کشته و 14 نفر دیگر بازداشت شدند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای پیشمرگ کرد بعد از درگیری های شدید با عناصر داعش در محله های « التجنید » ، « العسگری » و « الوحده » در مرکز منطقه جلولاء که بیش از سه ساعت طول کشید 33 نفر از تروریست ها را کشتند.

فرزند شیخ معن الکروی رییس عشیره الکروی نیز در بین بازداشت شدگان قرار دارد.

از سوی دیگر نیروهای ویژه عراقی به منطقه « حوض حمرین » در شمال شرق بعقوبه یورش غافلگیرانه کردند و مفتی داعش ، سه نفر از معاونان و دو نفر از محافظان وی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از بعقوبه ، در عملیات نیروهای عراقی در منطقه السعدیه چهار نفر دیگر از عناصر داعش کشته شدند.

ورود یگان هایی از ارتش عراق به کرکوک

یک منبع امنیتی عراقی هم اعلام کرد یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح عراق وارد کرکوک در شمال این کشور شدند.

یک منبع امنیتی آگاه در استانداری کرکوک با اعلام این خبر خاطر نشان کرد شمار زیادی از نیروهای ارتش عراق و چندین فروند بالگرد جنگی روز شنبه وارد استان کرکوک شدند و ضمن موضع گرفتن در مناطق مختلف شهر کرکوک ،‌ در اطراف تاسیسات حیاتی در این شهر مستقر شده اند .

این درحالیست که منابع سیاسی و نظامی در استان کرکوک چند روز قبل اعلام کردند نیروهای نظامی«پیشمرگه» وابسته به حکومت خودمختار منطقه کردستان عراق خود را برای ورود به کرکوک به منظور دفاع از آن در برابر حملات گروه داعش آماده کرده اند.

پلیس عراق روز یکشنبه اعلام کرد دست کم شش نفر در گلوله باران یک مرکز ثبت نام غیرنظامیان داوطلب جنگ با گروههای تروریستی در شرق عراق کشته شدند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها