بیش از ۳۰۰ تروریست عضو گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و دیگر گروههای تروریستی در حملات دیروز نیروی هوایی ، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی عراق در چند منطقه به هلاکت رسیدند.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۹
هلاکت تروریست های داعش در عراق

یک منبع مسئول در وزارت دفاع عراق که نامش ذکر نشده است گفت: ارتش و نیروهای امنیتی عراق روز شنبه در عملیات خود در چند استان موفق شدند 366 تن از اعضای داعش و بعثی های سابق و عناصر گروه تروریستی نقشبندیه را به هلاکت برسانند.

حدود 25 خودروی مسلح حامل تروریست ها نیز در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه در حمله هوایی منهدم شدند و همه سرنشینان این خودروها به هلاکت رسیدند. عملیات دیروز با شرکت نیروهای ارتش و امنیتی و نیروهای داوطلب عشایر عراق با پشتیبانی هوایی در استان های نینوا ، الانبار ، صلاح الدین، دیاله و کرکوک صورت گرفت و دهها تن دیگر از این تروریست ها نیز زخمی شده اند . وی افزود این عملیات براساس اطلاعات به دست آمده از محل حضور گروه های داعش ، بعثی و نقشبندیه صورت گرفت.

این منبع وزارت دفاع عراق تاکید کرد چند تن از نزدیکان عزت الدوری معاون سابق صدام، شماری از فرماندهان سابق ارتش رژیم بعث و یک سرهنگ ارتش عربستان سعودی و ابوقتاده الموصلی طراح حمله داعش به نینوا از جمله افرادی هستند که در عملیات شنبه ارتش و نیروهای امنیتی عراق کشته شدند .

نیروی هوایی ، سازمان مبارزه با تروریسم ، نیروهای نخبه ، گردانهای دلاوران امید ، گروه های موسوم به «ای داعش ما می آییم» و گروه های موسوم به «دسته های صلح» به حملات خود به مکان های تجمع و مخفیگاه ها و کاروان های باندهای داعش، طریقت نقشبندی و هسته‌های تروریستی در موصل ، صلاح الدین ، الانبار ، دیاله و شمال بغداد ادامه می دهند.

این عملیات به پاکسازی ضلوعیه ، اطراف پالایشگاه بیجی ، همه مناطق سامرا ، وادی العظیم ، اسحاقی ، محطه ، جلولا و سعدیه و انهدام 67 خودروی مسلح و هلاکت 250 تروریست از جمله احمد پسر عزت الدوری (معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق) و 50 نفر از سرکرده های ارتش موسوم به ارتش طریقت نقش بندی و آزادی 187 شهروند منجر شد که گروههای تروریستی آنها را ربوده بودند.همچنین مخفیگاه شماری از تک تیراندازان در حمیره در جنوب فلوجه منهدم شد.

همچنین شورای عشایر نینوا از کشته شدن طلال الدوری فرمانده نظامی گروهک تروریستی نقشبندیه در موصل خبر داد. این شورا افزود، پس از کشته شدن طلال الدوری درگیری های شدیدی بین نیروهای داعش و جنبش نقشبندیه رخ داد.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد هواپیماهای بدون خلبان عراقی پایگاه افراد مسلح وابسته به داعش را در الکندی و ساختمان استانداری موصل هدف قرار دادند. همچنین نیروهای مبارزه با تروریسم با هماهنگی با نیروی هوایی مواضع تروریست های بعثی و نیروهای داعش را درموصل هدف قرار داد.شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد: در این حمله تعدادی از تروریست ها از جمله عبدالواحد شنان آل رباط و هاشم الجماس از برجسته ترین فرماندهان تروریست ها هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر نیروهای ویژه عراقی به منطقه « حوض حمرین » در شمال شرق بعقوبه یورش غافلگیرانه کردند و مفتی داعش ، سه نفر از معاونان و دو نفر از محافظان وی را کشتند. یک منبع امنیتی عراقی هم اعلام کرد یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح عراق وارد کرکوک در شمال این کشور شدند.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
آفرین بر شما كافرین را از بین ببریید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها