سه مرد که با جعل نمابرهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرداخت یارانه صنعتی به شرکت‌های خصوصی، آنها را فریب داده و از حساب بانکی‌شان سرقت می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی و استان البرز در دو عملیات‌ جداگانه دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۴۰۷۴
شگرد تازه کلاهبرداران برای سرقت از حساب​های بانکی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی به جام‌جم گفت: چندی پیش صاحب یک شرکت صنعتی با حضور در پلیس فتا از فردی به اتهام سرقت شکایت و عنوان کرد، نمابری با مشخصات وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردم مبنی بر این که باید اطلاعات شخصی‌ام را همراه شماره حساب بانکی و رمز آن به شماره درج شده در نمابر ارسالی بفرستم.

شاکی افزود: در این نمابر تاکید شده بود، اگر طبق این خواسته عمل نکنم، یارانه صنعتی که قرار است از سوی وزارتخانه به من تعلق بگیرد پرداخت نخواهد شد.بنابراین وسوسه شده و به خواسته او پاسخ مناسب داده و مشخصات بانکی و رمزهایم را برای ارسال‌کننده نمابر فرستادم.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات از شاکی معلوم شد، وی پس از چند روز متوجه می‌شود یارانه‌ای به حسابش واریز نشده و 70 میلیون تومان از حساب بانکی‌اش سرقت شده است.وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد و چند روز بعد مرد دیگری با حضور در این مرکز پلیس شکایت مشابهی را ارائه کرد و در تحقیق از وی معلوم شد از حساب او نیز یکصد میلیون تومان مانند شاکی قبلی به بهانه پرداخت یارانه صنعتی برداشت شده است.

با شروع تحقیقات چند روز پیش ماموران ردپای مردی را در این رابطه در استان اصفهان به دست آورده و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهم با انتقال به پلیس فتا روز گذشته به کلاهبرداری سریالی اعتراف کرد و گفت: با دستیابی به سایت شرکت‌های خصوصی که عمدتا در زمینه تجارت و صنعت فعالیت داشتند، مشخصات این مراکز را در شهر‌های مختلف به دست می‌آوردم و با تهیه سربرگ‌های جعلی مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه این که یارانه صنعتی به آنها تعلق می‌گیرد، برایشان نمابر ارسال کرده و با این ترفند مشخصات حسابشان را به دست آورده و موجودی‌شان را سرقت می‌کردم.

عرفانی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهم تاکنون حدود یک میلیارد تومان به شیوه‌ای مشابه از حساب بانکی صاحبان شرکت‌های تجاری و صنعتی سرقت کرده است. وی با توصیه به مردم بویژه صاحبان مشاغل خواست، در صورت دریافت نمابرهایی مشابه، صحت نمابرها را از وزارتخانه‌های مربوط استعلام کنند و به نمابرهای جعلی که از سوی افراد شیاد و کلاهبردار برایشان ارسال می‌شود، اعتماد نکنند و در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

دستگیری 2 سارق اینترنتی

گزارش دیگری نیز حاکی است، در یک پرونده دیگر دو مرد که با فرستادن نمابر جعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک شرکت بازرگانی در کرج، صاحب آن را فریب داده و از حساب وی 35 میلیون تومان سرقت کرده بودند، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند.رئیس پلیس فتای استان البرز به جام‌جم گفت: هفته گذشته صاحب یک شرکت بازرگانی با حضور در پلیس فتا از سرقت 35 میلیون تومان پول از حساب بانکی‌اش خبر داد و با ارائه شکایتی عنوان کرد نمابری از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردم که از من خواسته بود برای این‌که یارانه صنعتی به من تعلق بگیرد، مشخصات خود و حساب بانکی‌ام را برایشان از طریق نمابر ارسال کنم، اما با اجرای این خواسته پس از چند روز متوجه شدم 35 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات در این باره آغاز و معلوم شد نمابر جعلی بوده و پول سرقت شده از حساب بانکی شاکی، در یک صرافی در تهران برداشت شده است. با شناسایی مرد صراف و احضار وی به مرکز پلیس او در تحقیقات گفت دو مرد برای خرید سکه به مغازه‌اش آمده و پول را نیز از طریق یک کارت بانکی به وی پرداخت کرده‌اند. وی یادآور شد: ماموران در بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی این مرد، تصویر دو مشتری سارق را به دست آوردند و آنها را تحت تعقیب قرار دادند تا این‌که دو روز پیش ردپای سارقان در یکی از محله‌های کرج به دست آمد و ماموران هر دو نفر را دستگیر کردند.با انتقال متهمان به مرکز پلیس، آن دو به جرایمشان اعتراف کردند و گفتند، نمابر جعلی را به چند شرکت دیگر هم ارسال کرده بودند، اما از میان آنها فقط شاکی فریبشان را خورده و با این ترفند با پول‌های سرقتی او سکه طلا خریده‌اند. بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها