پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، بخشنامه ۱۵بندی برای رشد جمعیت ایران از‌سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاونان و روسای سازمان‌ها و موسسات وابسته به این وزارتخانه ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۸۴۰۲۵

براین اساس، طبق بند اول سیاست‌های جمعیتی، سازمان تامین اجتماعی موظف است در ارتباط با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، تسهیلات لازم را در ارتباط با رفع موانع بیمه‌ای فرزند سوم به بعد فراهم کند. معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که موانع مربوط به بیمه فرزند سوم به بعد رفع شده است، افزود‌: سال گذشته این دستورالعمل به تمام استان‌ها ابلاغ شد تا محدودیت‌های مربوط به بیمه فرزند سوم به بعد بیمه شدگان مستمری‌بگیران و مقرری‌بگیران لغو شود.

گفته محمدحسن زدا، اشکالاتی در این خصوص به‌وجود آمده بود، اما هم اکنون بیش از 500 شعبه در سراسر کشور این خدمت را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند.زدا تاکید کرد: از زمان ابلاغ این بخشنامه حق سرانه درمان برای صدور دفترچه درمانی فرزند یا فرزندان چهارم به بعد بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و مقرری‌بگیران وصول نمی‌شود و هرگونه هزینه‌ای دفترچه درمانی فرزند یا فرزندان چهارم به بعد این گروه‌ها نیز بدون دریافت وجه صادر می‌شود.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها