(روزنامه سانتیاگو سگورولا) ـ اسپانیا تحقیر شد، این جمله تلخی است برای یک اسپانیایی، راستش را بخواهید برای پیروزی اسپانیا در اولین بازی آن هم مقابل هلند چند مقاله از قبل آماده کرده بودم و هرگز تصورش را هم نداشتم که اینچنین مقابل هلند شکست بخوریم.
کد خبر: ۶۸۳۹۷۵

ثبت پنج گل اتفاق ساده‌ای نیست، شاید نیم قرن بعد در کتاب تاریخ جام جهانی از این بازی بزرگ هم یاد شود و همگان از تحقیر تاریخی اسپانیا بنویسند، خدای من 50 سال دیگر به سبب این شکست تلخ شاید دیگر کسی از قهرمانی اسپانیا در جام نوزدهم حرفی نزند، شاید دیگر کسی از موفقیت اسپانیا در یورو 2008 و یورو 2012 چیزی نگوید.

هلند بهتر از اسپانیا بازی کرد .در این‌باره هیچ شکی نداشته باشید، به هر حال بازیکنان بزرگی مثل روبن و فان‌پرسی باید زهر خود را می‌ریختند، آنها شاید حق خود را از فوتبال می‌خواستند و اسپانیا در اولین ایستگاه به این فوتبال باشکوه برخورد کرد.

کاسیاس شب بدی را تجربه کرد و راستش را بخواهید دلم برایش سوخت. نگاه غم‌آلود ایکر برای هیچ اسپانیایی قابل تحمل نیست. او ناراحت بود و البته مقصر، اما همه این مشکلات را نمی‌شود روی دوش کاسیاس سوار کرد، او یک دروازه‌بان بود که پشت سر راموس و پیکه قرار داشت، همین. گفتم راموس و پیکه، باور کنید اگر یک مسئول حکومتی در اسپانیا بودم با این دو شهروند اسپانیایی برخورد جدی می‌کردم.

دل‌بوسکه در نشست خبری خود گفت: باید شکست را فراموش کنیم. من این کار را بلد نیستم. امیدوارم او و مردانش بتوانند این کار را انجام بدهند. سخت می‌شود این شکست تلخ را فراموش کرد، همه مردم اسپانیا منتظر دو پیروزی قاطعانه و معنی‌دار مقابل شیلی و استرالیا هستند و البته هیچ اسپانیایی را پیدا نخواهید کرد که از لعزش هلند ناراحت نشود.

مشکل از تیکی تاکا نبود، اسپانیا به عقیده من مثل همیشه خوب بازی می‌کرد، مشکل اصلی این بود که هلند رویایی بازی می‌کرد، افکار لوئیس ‌فان خال در چنین میدانی نمود پیدا می‌کند. باید قبول کنیم دل‌بوسکه در جنگ اندیشه با فان خال شکست خورد و دست‌های لرزان ویسنته تائید‌کننده همین ادعاست، یادم نمی‌آید در چند سال گذشته دست‌های دل‌بوسکه لرزیده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها