«محمد الجبوری»، یکی از شیوخ عشیره «الجبور» استان «الانبار» عراق به افشای اطلاعاتی درباره تحرکات عربستان سعودی در ارتباط با تشویق عشایر به جنگ با ارتش عراق پرداخت.
کد خبر: ۶۸۳۸۷۸
افشاگری خطرناک شیخ الانبار

به گزارش پایگاه خبری شام تایمز، «محمد الجبوری»، یکی از شیوخ عشیره «الجبور» استان «الانبار» عراق روز گذشته افشا کرد که عربستان سعودی پیشنهاد داده به هر شیخ عشیره عراقی که سلاح برداشته و به مقابله با نیروهای امنیتی عراق بپردازد، ماهیانه یک هزار دلار پرداخت می‌کند و هم اکنون برخی نیز فریب خورده و به ابزار دست عربستان و مزدور ریاض تبدیل شده‌اند.

الجبوری که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت، توضیح داد که برخی از شخصیت‌های عراقی مرتبط با دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی به برخی از شیوخ الانبار که به عملکرد دولت در این استان اعتراض داشتند، پیشنهاد پرداخت ماهیانه یک هزار دلار به آنها و 600 دلار به افراد عشیره آنها در صورت برداشتن سلاح و مبارزه با نیروهای امنیتی و نظامی عراقی را داده‌اند.

الجبوری افزود: هم اکنون اغلب کسانی‌که سلاح برداشته و به مبارزه با نیروهای امنیتی و نظامی عراقی می‌پردازند، از شیوخ بی‌تاثیر و کم نفوذ استان الانبار هستند و می‌توان گفت، مهمترین مجریان این طرح در این استان « حاتم السلیمان» و «کریم رویض الزوبعی» و دیگران هستند.

پیشتر نیروهای امنیتی عراق به اطلاعات دقیق، موثق و حساسی دست یافتند که از تحرکات داعش در استان صلاح الدین پرده برمی‌داشت، آنها این اطلاعات را با شنود مکالمات تلفنی «ابو سفیان الجبوری»، مفتی داعش در استان الانبار به دست آورده بودند که روز چهارشنبه گذشته در جریان درگیری‌های نیروهای نظامی عراق با عناصر داعش به قتل رسید.

براساس اطلاعات به دست آمده مفتی داعش در استان الانبار با تجار، بازرگانان و مفتی‌های اماراتی و اردنی و سعودی و برخی از سیاستمداران معروف این کشورها در ارتباط مستمر بود.

از سوی دیگر «موفق الربیعی»،‌ مشاور سابق امنیت ملی عراق نیز در سخنانی با اشاره به دخالت طرف‌های خارجی در امور داخلی عراق گفت: دستگاه‌های امنیتی عراق اطلاعاتی به دست آورده‌اند که دست داشتن برخی افراد و شخصیت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای سعودی در امور داخلی عراق را به اثبات می‌رساند.

الربیعی افزود: این اطلاعات نشان می‌دهد که این طرف‌های سعودی به مزدوران خود در عراق به ویژه داعش از لحاظ مالی و لجستیکی کمک می‌کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها