براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۵
طول عمری به اندازه موها

جام جم سرا: اگر می‌خواهید به آرزوی صد ساله شدن برسید، از موهایتان مراقبت کنید! اما موها چه ربطی به طول عمر دارند؟ پاسخ این سوال را سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال 2007 داده است.

بر اساس این گزارش، استفاده نکردن از رنگ و مواد شیمیایی مخصوص صاف‌کردن و کراتینه مو و... می‌تواند حداقل پنج سال به طول عمرتان بیفزاید و بر عکس استفاده از این محصولات زیبایی ممکن است پنج تا شش سال از عمرتان را کم کند.

محققان بر این باورند هر نوع مواد شیمیایی از طریق مو و پوست سر روی ارگان‌های داخلی بدن تاثیر می‌گذارد و زمینه بروز سرطان را فراهم کند البته زمانی که موها خیلی سفید شده باشد چاره‌ای‌ جز رنگ کردن آنها باقی نمی‌ماند، اما این روزها خانم‌ها با پیروی از مد هر فصل سراغ یک رنگ مو می‌روند؛ موضوعی که ممکن است برایشان گران تمام شود.

بر اساس نتایج پژوهشی که بتازگی از سوی محققان انگلیسی منتشر شده است، استفاده مداوم از رنگ مو به دلیل وجود آمونیاک در ترکیبات رنگ مو علاوه بر افزایش احتمال ریزش مو روی سلامت پوست هم تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث حساسیت‌های شدید پوستی شود البته بسیاری از فروشندگان محصولات آرایشی می‌گویند رنگ موهایی در بازار موجود است که فاقد آمونیاک است، اما لطفا خودتان را گول نزنید؛ چرا که این رنگ‌ها آنقدر مواد شیمیایی دارد که پدر موهایتان را در بیاورد! پس اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید توصیه می‌کنیم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ موهای خودتان نزدیک‌تر باشد تا هم موها کمتر آسیب ببینند و هم صد ساله شوید! در عین حال فراموش نکنید دو بار دکلره‌کردن موها در عرض یک سال احتمال سوختن آنها را تا 80 درصد افزایش می‌دهد.

فر‌کردن موها نیز یکی از کارهایی است که بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد، اما بهتر است بدانید آسیب فر کردن موها دوبرابر بیشتر از دکلره‌کردن آنهاست.

از ما گفتن بود! در این بین بد نیست بدانید دانشمندان با انجام آزمایش​هایی دریافته‌اند سلامت موهای افرادی که زیاد بستنی می‌خورند، بیشتر است؛ زیرا وارد شدن یخ و هر نوع ماده یخی به بدن به سلول‌های مرده پوست شوک وارد می‌کند و با افزایش خونرسانی علاوه بر بهبود کیفیت پوست باعث رشد بهتر موها می‌شود.

نکته مهم این که بر اساس نتایج این تحقیق منحصر به فرد و جالب، افرادی که هفته‌ای چهار تا پنج بستنی مصرف می‌کنند 20درصد کمتر دچار ریزش مو در ناحیه فرق سر می‌شوند البته متخصصان مصرف بستنی‌های کم‌کالری مثل میوه‌ای و شیری را توصیه می‌کنند، چرا که بستنی‌های شکلاتی و مغزدار، چربی و کالری بالایی دارند و علاوه بر این‌که باعث اضافه وزن و بروز جوش‌های پوستی می‌شوند، احتمال بروز چاقی و بیماری‌های قلبی ـ عروقی را افزایش می‌دهند و همین موضوع می‌تواند باعث کم شدن روزهای عمرتان شود.

از طرفی یادتان باشد چیزی به عنوان بهترین شامپو وجود ندارد و هیچ شامپویی نمی‌تواند اثر مضر محصولات شیمیایی موها را کم کند.

در واقع اغلب شامپوها اثر پاک‌کنندگی رضایت‌بخشی دارند و قیمتی که شما برای شامپو پرداخت می‌کنید، موضوع سلیقه شخصی است و لزومی‌ ندارد برای به دست آوردن شامپوی خوب، پول زیادی خرج کنید.

به این معنا که الزاما شامپوی گران معیار خوب بودن آن نیست. همه شامپوها حاوی ترکیبات سورفاکتانت است و عمل نظافت و زدودن چربی و کثیفی مو و پوست سر را انجام می‌دهد و هیچ ماده جادویی ندارد.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها